Gå til innhold

AMDs nye Radeon-kort


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

DVI er da vel helt greit?


 

Dvi er det samme som HDMI hvis ikke bedre hvis det var det du tenkte på. Støtter også høyere frekvens i forhold til pris.


DVI er som VGA - fusj og æsj. Dette er da vitenskapelig bevist gang på gang - fusj!

Litt mer seriøst så ser det stygt ut - det er en påminner om at det fletta nye og skamdyre skjermkortet ditt har med teknologi fra steinalderen.

De opptar også unødvendig mye plass, som kunne vært til bedre look eller bedre kjøling.

Jeg har ikke fått med meg at DVI er bedre enn HDMI - som nå er oppe i 1.4 (4K).
For min del ville jeg uansett heller ønsket å betale ett par kroner mindre og samtidig fått bittelitt bedre kjøling.

Når jeg kjøper en skjerm og skjermkort i 2013+ vli jeg helst kun ha en (eller et par) mini displayport utganger/innganger. Trenger jeg andre overganger kjøper jeg dem utenom.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Så de går fra en logisk navngivning til bullshit. Yes AMD er i slaget.

Var det ikke du som klaget på at AMD hadde rotete navngivning en gang? Nå er det jo likere Nvidia enn noen gang før.

Dette er jo praktisk talt identisk til Nvidia: R9/R7/R5 er tilsvarende GTX/GTS/GT mens de neste tallene er generasjon og ytelse med en ekstra bokstav på enden for å ha flere mulige kombinasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er galt med å lage en GOD nummerserie

for eksempel GeForce

620, 640, 660, 680 osv det man kan forstå der er lite

6 er missvisende bortsett fra at det er et serienavn og det sier oss at denne er nyere en 5, ikke nødvendigvis bedre,

20 40 60 80 hjelper litt mere, 20 er god nok til browser spill, 40 er gode nok til laveste alt i spillene nå (så lenger 6 serien er nå), 60 er god nok til normal grafikk i (nå) spill og kansje medium\low på nyere spill, og 80 er max alt i nå spill og kansje high\medium i nyere spill..

 

Nyere spill betyr 7 serien, osv

 

AMD kort er litt verre, med 4 tall..

AMD og Nvidia kunne holdt seg til 2 tall og kansje en bokstav..

Kansje A1 A2 A3 A4 osv B1 ny serie, C1 osv

eller enda bedre som Windows merking

Nvidia\AMD kalle kortene noe som Geforce 6 serie Beginner, standard og tilslutt pro, da er det enklere å forstå en 620, 640, 680, der hvis man ikke er helt i toppluka, så kjøper man 580 480 osv... å så har man sli fella, der man kan bli utsatt for mange interesange problemer :p

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...