Gå til innhold

Valve har kunngjort Steam Machines


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Am I going to be using a mouse and a keyboard in the living-room?"

 

-If you want. But Steam and SteamOS work well with gamepads, too. Stay tuned, though - we have some more to say very soon on the topic of input.

we have some more to say very soon on the topic of input

on the topic of input

ON THE TOPIC OF INPUT

 

Hvis de her snakker om hva som kommer på fredag, høres det lite ut som HL3 :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt med på hva Valve holder på med, verken med dette eller SteamOS.

Det er bare å fyre opp en HDMI kabel mellom PC og TV så finner du fort ut at du vil tilbake til PC skjermen.

Mus og tastatur på stuen er no go om ikke du du lever singellivet eller noe. Annet problem er at vi ofte spiller typiske pc spill på Steam, da gjerne fps eller RTS spill. Dette egner seg så utrolig dårlig med tv. Du får altfor stort fokusområde.

 

Skal man ha stuePC så går det imot hele konseptet med pc gaming. Du får ikke all den kraften som er nødvendig i en stuePC. Dem må også treffe et lavt prispunkt for å være attraktiv for dem som ikke er rene PC gamere noe som blir nærmest umulig med tanke på hva PS4 og Xbox One tilbyr.

 

Men som sagt, PC gamere er PC gamere av en grunn. Du får ikke dem på stuen, det er derfor vi har konsollene. De er perfekte til det. Valve prøver noe helt hinsides med dette pc konseptet og SteamOS. Jeg har ingen tro på det.

Lenke til kommentar

Uhyre skuffande om det dei viser på fredag berre er ein kontroll. Source 2 takk!

 

Indeed. Med mindre avsløringen på fredag blir et spill eller Source 2, så synes jeg det var unødvendig å dele dette opp i tre deler. Snakk om hype. Mye "vennligst vent for mer informasjon" etter en nedtelling.

Lenke til kommentar

 

 


Hmm, ser ut til at jeg må ha spilt i big picture mode med en gamepad. Søren.


Funker med PS kontroller, men det er visst litt trøblete har jeg lest. Jeg bruker standard USB gamepad til SNES spill, har også brukt det til andre spill, men blir jo mest SNES da :)

Regner med at denne funker bra; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764110 Jeg har selv bestillt ett par fra Kina til rundt hundrelappen som fungerer knall :)

 

Til andre som klager på at dette er en mellomting mellom konsoll og PC så får dere spise noen boller, dere har desverre ikke skjønt greia :p Dette er mediasenter/ konsoll/ PC SAMMEN, alt i ett som er programmert spesiellt til maskinvaren slik som konsoller er. Det er derfor man får bedre spillytelse på konsoller i forhold til maskinvare og det er dette Steam nå satser på. Alle gamere vil nyte godt av dette (minus hardcore folk som trenger "det beste").

 

Beste nyheten på noen år synes jeg. Endelig blir vi kvitt MS og Sony møka og kan få ett tredje valg som man kan mekke på som man vil. Go team Steam :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Litt skuffende annonsering, hadde håpt på bilder og spekk, men det er da noe.

 

Om brukere vil ha det? Jeg vil iallefall. Jeg er originalt konsollspiller som har gått over til PC fordi jeg ønsker mer frihet, fleksibilitet og kontroll enn det Sony, Nintendo og Microsoft er villig til å gi meg. Jeg foretrekker primært å spille med håndkontroller og sofa i så godt som alle spill bortsett fra strategispill, så ønsker absolutt SteamOS velkommen.

Lenke til kommentar

 

Funker med PS kontroller, men det er visst litt trøblete har jeg lest. Jeg bruker standard USB gamepad til SNES spill, har også brukt det til andre spill, men blir jo mest SNES da :)

 

Regner med at denne funker bra; http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=764110 Jeg har selv bestillt ett par fra Kina til rundt hundrelappen som fungerer knall :)

 

Til andre som klager på at dette er en mellomting mellom konsoll og PC så får dere spise noen boller, dere har desverre ikke skjønt greia :p Dette er mediasenter/ konsoll/ PC SAMMEN, alt i ett som er programmert spesiellt til maskinvaren slik som konsoller er. Det er derfor man får bedre spillytelse på konsoller i forhold til maskinvare og det er dette Steam nå satser på. Alle gamere vil nyte godt av dette (minus hardcore folk som trenger "det beste").

 

Beste nyheten på noen år synes jeg. Endelig blir vi kvitt MS og Sony møka og kan få ett tredje valg som man kan mekke på som man vil. Go team Steam :)

 

Søkte og fant ut at det gjør det. Men viser seg at desktoppen må ha blutooth. Så ikke det og fikk blåskjerm. No fun. Oh well...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Null stress å bruke PS3-kontroller(sixaxis) til pc om man bruker kabel, og installerer http://www.motioninjoy.com/

 

Forøvrig er jeg blant de som ser positivt på SteamOS. Omtrent halvparten av spillene mine foretrekker jeg å spille med x360-kontrolleren min. Om streamingen av spill foregår så smertefritt som jeg håper den kommer til å gjøre så blir ikke lengre laptopen som er koblet til tv-kun begrenset til lettere spill. Noe som igjen gjør det mer behagelig å spille for eksempel Tomb Raider fra sofaen enn ifra pc-stolen.

Lenke til kommentar

Det er ingenting nytt her i forhold til tidligere informasjon gitt ut om Steam Box konseptet. Det er kun en pc i en annen form faktor, hvor linux/SteamOS vil være forhånds installert. Mulig at dette for mange vil være en konsoll, men den vil være åpen og oppgraderbar, så spørs det hvor viktig det er for det store flertallet. Jeg tror de fleste er mest opptatt av at "det bare skal funke" og at prisen er lav nok.

Hvis den yter veldig bra, tror jeg det kan lokke mange.

 

Hvordan skal dette gå, når nesten ingen spill går på Linux?

Du må tenke 2-5+ år frem i tid. Valve prøver å endre på ting, og det er tydelig at de ikke ønsker å ha alle eggene i en kurv.

Antall spill til linux har blitt mye bedre enn hva det var, men har enda langt igjen til hva som er tilgjengelig på Windows (og konsoller). Har inntrykket av at langt flere utviklere legger inn støtte for linux i dag en tidligere. Så dette vil ikke endre noe over natten, og vi må vente en del år før vi kan begynne å konkludere med om Valve lykkes.

 

Edit: Regner med at en ny spill motor og/eller noe utvikler verktøy relatert blir lansert på fredag. Ett nytt spill vil ikke bidra nevneverdig til å øke interessen rundt dette (SteamOS/Machines, spesielt SteamOS), i alle fall ikke i lengden. De er nødt til å få opp antall spill (og tjenester), og da er gode utvikler verktøy viktig, slik at nok utviklere ønsker å satse på dette.

Endret av Crowly
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...