Gå til innhold

Oktoberfest 2013 - Jann - 50mm 1.8G


Anbefalte innlegg

Da var det tid for at jeg begynner å bli litt aktiv igjen her inne. Har ikke hatt tid desverre. Har tatt en del for meg selv da, men med disse festene er morro så det kan jeg ikke gå glipp av, og dem gir et lite boost i samme slengen for noe en liker å holde på med. :)

 

Bruker: Jann.

Utfordring: Ta nye bilder så godt det lar seg gjøre som jeg ikke har gjort før. Med andre ord være mere kreativ. Også ta mange langeksponerings bilder som mulig. Det blir nokk en del mindre lukkertider også når tid og vær ikke alltid blir enig med meg. :)

Deltagernivå: Pingle. Det blir labert denne gangen siden jeg ikke har tid til å ta flere bilder desverre. Blir nokk par bilder eller mere i uken. Jeg får komme sterkere tilbake neste gang.

Kameraer: Det blir nokk Nikon D600.

 

Objektiv: Nikon 50mm f/1.8G

Endret av Jann.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Man trenger ikke alltid å gå så langt, motivene er nærmere enn man tror. Her var det et godt komponert eksemplar. Vi ser tydelig regndråpene som setter stemningen. De stolene øverst kan kanskje se litt tilfeldig plassert ut, men jeg synes de fyller akkurat passe opp i bildet.

Nei det er sant det. Dette var "i farta" :) De stolene sto faktiske der sånn. Ikke rørt dem, tror det er naboen sine.

 

Jeg tok selv mange "nødbilder" ifjor. Du får ihvertfall fram noen virkelig fine dråper. Det er bare å fortsette å knipse - bare husk å alltid ha kameraet med deg :)

Ble en liten høst steming i det ja egentlig. Det kommer flere ja bare en får tid til alt hehe. Takk det samme du. :)

 

Fine farger og bra catcha høstfølelsen.

Takk, takk.

 

Jeg synes du fanger høsten og den kommende kulda bra, med de kalde grå og blå fagene. Bra nødløsning!

Takker, ble en "høstnødløsning" :)

Lenke til kommentar

Nydelig! Flott lys og speiling! Fin høststemning!

 

 

Enig med Rmatt :)

Liker også de ulike elementene og vinklingen/V-formene i bildet.

 

 

4.oktober ble meget bra. Refleksjonen i vannet og komposisjonen gjør at man kan se lenge på dette.

 

 

Det siste her er veldig bra, men man kan jo ikke gå feil med fjell og speiling... :)

 

Blir ikke helt enig med meg selv om det kunne ha gjort seg med litt lysere skog.

 

 

Lag på lag som gir en utrolig dybde. Når det i tillegg er krydret med høstfarger og speilinger må det jo bli bra.

 

 

Liker lagdelingen i bildet. :)

Takker og bukker alle sammen. :) Speilinger slår egentlig aldrig feil så safet litt der hehe.

Lenke til kommentar

Dæven, det var noen skikkelige diffraksjonsstjerner. 7 eller 9 blenderlameller kan gi flotte slike, ser ut til at du har 7 lameller i ditt objektiv. Mangefargede speilinger er heller ikke å forakte.

Hehe takk takk. Ja, dem kan bli ganske stå flotte, er skøy å ta slike bilder også. Er vell 9 lameller i G. :)

 

De to neste bildene er veldig flotte! Haminisk og god komposisjon på dagbildet og tøft lys på nattbildet.

Takk takk Line. :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...