Gå til innhold

La-Mulana får oppfølger (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanligvis fnyser jeg av spill som vil være mer "spillervennlig", men i dette tilfellet er det vel greit. Likte La-Mulana godt, men når du har tilnærmet lik 0% sjanse for å komme deg bare et lite stykke på vei gjennom spillet uten en guide, så er det kanskje litt for beinhardt for min del.

 

Men det var utrolig gøy å utforske tempelet, så jeg håper de beholder en del av mystikken og jobber litt med lore. Viktig at det er interessant å utforske i slike spill, på det punkte feilet f.eks. UnEpic.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

La-Mulana er fantastisk. Den amerikanske vennen av meg som introduserte meg til det holdt speedrun-verdensrekorden av PC-originalversjonen en stund. Jeg husker jeg så på ham øve om og om igjen, lærte spillet av å se på ham, men alikevel når jeg prøvde meg fram selv feilet jeg om og om og om og om og om igjen. But I loved every second.

Lenke til kommentar

Gode nyheter! De aller færreste har nok kommet seg igjennom dette spillet helt på egenhånd.

Det er nesten helligbrøde å si det, men spillet var kanskje for stort og ikke-lineært. Sånn sett liker jeg det jeg leser om oppfølgeren, og håper inderlig at musikken blir like bra som i originalen

Selv om jeg ga opp og tok en wiki til hjelp etter ca 3 bosser, synes jeg fortsatt at gåtene (og tilhørende hint) var rettferdige. Hadde jeg hatt tålmodighet til å skrive opp hint/"points of interest" på eget ark, og samtidig utforsket absolutt alt, ville jeg nok kommet mye lengre.

PS: Nigoro laget jo bare en remake av spillet som opprinnelig var laget av en(?) person og var freeware (aka cave story). Er den opprinnelige utvikleren fortsatt med på oppfølgeren?

 

PPS: Originalen er nå satt ned med 80% på steam, dersom du liker metroidvanias burde det være et obligatorisk kjøp.

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...