Gå til innhold

Test: D-Link PowerLine AV 500 Wireless N Mini Starter Kit ? DHP-W311AV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Sliter du med dårlig trådløst nett? Denne kan redde deg "

- Tror ikke det. Med slike mister man altfor mange pakker. Greit for surfing, men for gaming så lagger det da 50-80% av pakkene blir borte med mindre du har ny kabling i huset og kort vei.

Javel? Sitter her med det billigste jeg fikk fra D-Link, og har ikke hatt noen problemer med nettverket.

86703561.png

Endret av Knut Knudsen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har noen billige zYxel home plugs, å dei fungerer ikkje i forhold til pris. Hadde ikkje takka ja til desse igjen sjølv om dei vart "kasta etter meg"

 

Har brukt Devolo sine, (ikkje hos meg sjølv) men dei har fungert smertefritt over en lenger periode, ja dei koster meir men føler liksom att man får igjen for det.

 

Går fint å spille på home plugs, huset eg bor i er fra 70 tallet, og fungerer fint. Men mine home plugs MÅ resettest flere ganger i veka, noko som er uakseptabelt.

Lenke til kommentar

Min egen bærbare med Realtek 8192se 300mbps innebygget (linjetest) :

oppgradering.jpg

86726847.png

 

Billig 300 mbps usb 2.0 wifi, samme pc som homeplug. 2 m fra ruter.

86726363.png

 

2981879572.png

 

 

 

Devolo Homeplug 500 mbit 2 meter fra inntaket

(inntak => ASUS RT-66 => Devolo 500 => 1, 5 meter vegg => Devolo 500 => PC )

2981873118.png

 

86726194.png

 

Hos meg er det først og fremst maks download som lider på Homeplug.

Realtek er jo ikke akkurat state of the art, men det makser linjen fint.

 

Enheten testet er vel kanskje ment som repeater. Jeg har nå 4 slike adaptere, men en løsning med kabel fram til en repeater i hver etasje

ville kanskje vært å foretrekke.

Det reduserer ihvertfall trafikk på 2.4 Ghz med homepluggene.

 

edit: kabel gir ikke bedre speed eller ping, men jitter går ned til 2ms

Endret av Karamell2
Lenke til kommentar

Personling har jeg ekstremt dårlig erfaring med PowerLine. Driver med support selv, og det å installere slike er som å kaste mynt og kron på om det fungerer. Og så må du kaste mynt og kron hver eneste dag etter installasjonen for å se om det fremdeles fungerer.

 

Tips til dårlig dekning:

  • Snu den i kontakten (bytt om de pinnene som går inn i stikkontakten, (faktisk, ja))
  • Prøv både med og uten kryptering
  • Sett den i et annet rom
  • Sett den på en annen kurs
  • Ikke sett den i nærheten av "store elekstriske ting"
  • Ikke bruk powerline

Generelt sett så er erfaringen min at om du bare skal gjennom en vegg og de er på samme kurs, så går det greit. Om du skal lange strekk (10-30m) og må gjennom sikringsskapet er det nesten bare å glemme det.

 

Noen ganger fungerer det helt perfekt! (ca 1 av 10 ganger).

 

Om ikke det fungerer med en gang: gi opp! Finn på noe bedre!

Alternative løsninger: kabel, trådløst, wifi-repeater, ekstra internett abonemment til leietagere

 

Dette var min erfaring på tvers av produsenter (d-link, devolo, netgear, ..). Håper noen kan bruke denne erfaringen :)

Lenke til kommentar

Jeg er så skeptisk til Homeplug at jeg vet ikke om jeg tør å teste det. Koster ikke mye, men er bestillingstid og hele pakken med det der.

 

Jeg flytter til helgen på et utbygg til et hus, og det er ikke kabel lagt inn til utbygget, så jeg ser derfor homeplug som mer eller mindre eneste alternativ.

 

Anekset er 10meter unna huset, og pc blir cirka 30-40meter unna aksesspunktet i huset. Har tidligere testet å kjøre aksesspunkt med ruteren, men det fungerte dårlig.

 

Hvordan er homeplugs i forhold til data/tv-spill og videostreaming? Hvilke homeplugs er å anbefale? Pris er egentlig ikke en hindring, men foretrekker jo noe rimelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...