Gå til innhold

Anmeldelse: NHL 14 (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har, som vanlig, sitti klistra til skjermen nærmest sammenhengende i ei uke nå, og mitt ekstensive førsteinntrykk samsvarer veldig godt med både artikkelen og karakteren. De finner ikke opp kruttet på nytt, men det smeller desto høyere når det først smeller.

 

Deler litt av frustrasjonen over at slåsskampene popper opp for et godt ord, og det begynner å bli litt gammelt at man på liv og død må forsvare seg hver gang man setter inn en kremtakling. På den annen side finnes det heldigvis muligheter for å vri seg unna, akkurat som tilfellet er i virkeligheten. Jeg regner også med at dette er noe som kommer til å avta litt etter hvert.

 

I løpet av de siste åra har jeg flere ganger tatt meg i å stoppe opp og tenke "hvorfor gidder jeg å bruke penger på dette år etter år? Det er jo bare en oppdatering og oppussing av gamle triks". Så går det noen timer, og så husker jeg hvorfor jeg gidder. Det er jo gøy. Det er jo hockey.

Lenke til kommentar

Hvilken vanskelighetsgrad og realisme nivå spiller dere som synes det er mange slåsskamper?

 

Er det All-Star som er det nest høyeste nivået? Modusen er hardcore simulation, mener jeg den kalles. Den uten pasningshjelp i hvert fall. Smått irriterende når man spiller Ultimate Team mot maskina blant annet, fordi en slåsskamp blir minuspucker man ikke klarer å vri seg unna.

 

Men det er først og fremst når jeg spiller mot andre (over nett) det blir litt drøyt. Er noen som skal kaste hanskene bare man puster i feil retning. Samtidig har det sine fordeler også. Hvis Crosby eller Toews skulle finne på å sende avgårde ei lompe mot målvakta mi lenge etter at fløyta har gått er det helt greit for meg å sørge for at de havner i boksen en stund... :)

Lenke til kommentar

Utvisningene har jeg ingenting å si på, de virker nydelig balansert i år. Fortsatt litt tilfeldig hva som ender i game misconducts og hva som gir tominuttere, men stort sett blir de verste synderne faktisk straffet, i motsetning til i fjor, som du sier.

 

Spiller man tøft og har store taklinger drar man utvisninger fra idiotiske gneldrebikkjer som skal by opp til dans for helt rene hits, se for eksempel Subban på Marchand eller Kronwall på Voracek, det å skulle slåss fordi man var borti lagets stjerne hører definitivt 80- og 90-tallet til.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

jeg er også helt enig når det gjelder slossingen.

I NHL i dag så skjer en fight i ny og ned(0-2 fighter vanligvis vær kamp) og at for vær hard hit du gir så må det bli en fight? Det synes jeg er teit. Men ellers så synes jeg dette er et veldig bra spill som jeg vil anbefale sterkt. 10/10

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...