Gå til innhold

BenQ kombinerer to raske teknologier i ny spillskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken skjerm med 16:10 format er best å spille på?

16:9 er uaktuelt, så da får jeg heller ty til noen kompromisser på andre områder...

 

Dell Ultrasharp U2412M er en veldig god skjerm. Den har en IPS skjerm, som vil si at den er bedre både på farge og innsynsvinkel, egentlig den eneste grunnen til å ikke kjøpe den er pga responstid, men det er egentlig ikke en grunn. Den har ingen ghosting i det hele tatt, selv om mange påstår det.

 

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2412m.htm

 

Gå til Responsiveness and Gaming, og scroll ned for å se hvordan den klarer seg mot 120 Hz skjermer med mye lavere opgitt responstid. Jeg vet ikke med dere, men mine øyne sier at den er bedre enn BenQ Xl 2410T, og litt dårligere enn Samsung skjermen.

 

 

Og forresten, kan dere neste gang skrive hvilken paneltype det handler om? Det er faktisk noe av det viktigste å tenke på når du kjøper skjerm. Det er mye større forksjeller mellom TN og IPS, en mellom to TN skjermer. Og opgitt responstid er egentlig bare et tulletall, som det virker fra testene deres som dere og syns, og derfor skriver om dere selv legger merke til ghosting, istedenfor å bare stole blindt på et tall som ikke trenger å stemme.

Lenke til kommentar

Har 2 stk.BenQ xl2420t og skal ha en til. Kjøpte en på facebook tilbud for 1995 og en som demovare til ca. samme pris. Eneste problemet er at de har bare steget i pris fra 2750,- til 2890,- siden og ikke noe nytt tilbud så langt. De er verdt 2000, men ikke nærmere 3000 etter min mening.

 

Er det stor forskjell på 2411 og 2420? Vet 2411 mangler DP, hvilke andre forskjeller er det?

Og, er dette et godt kjøp: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=772060

Lenke til kommentar

"«ZeroFlicker», og dette er i all hovedsak flimmefri LED-belysning. "

Hmmm, noen som har noen formening om hva dette er for noe. Jeg går ut fra at det i praksis bare er tull, og i beste fall svært tvilsomt i teorien. Er det høy PWM-frekvens (eller kanskje ikke PWM i det hele tatt?) mon tro.

 

Lurte også på det, og jeg kom til samme konklusjon som deg, det gir ingen mening at det er noe annet enn høy PWM-frekvens, så bakgrunnleden ikke flimrer ved lav lysstyrke.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan ser man om butikkene selger gammel eller ny modell?
Noen som har en pålitelig kilde til BENQ sine produktnummer?

 

Så vidt jeg forstår er produktnummerene til XL2411T 9H.L9SLB.DBE og 9H.L9SLB.QBE, uten at jeg vet hvilken som er den nye.

 

Noen som kan bekrefte hvilken av de som er den nye med "ZeroFlicker"-funksjonaliteten?

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Svar fra BenQ salgsavdelingen:

 

Nytt varenummer på XL2420T er 9H.L7PLB.DBE

Nytt varenummer på XL2411T er 9H.L9SLB.DBE

De er begge såkalt Flicker-free nå.

http://www.youtube.com/watch?v=-tEujnbxIg4

 

 

Da er det altså *.QBE som er den gamle modellen. Den finnes fortsatt i en drøss av nettbutikker.

 

Noen som vet om det er knotete å skru av/på ZeroFlicker og Lightboost på XL2411T?

Skrur zeroflicker seg automatisk av/på iht. om man har lightboost på/av?

 

Leste en review som sa at det var kronglete å måtte scrolle seg gjennom menyene på XL2411T, men de testet en "betaversjon". Hvis det fortsatt er knot, og er noe man bør gjøre hver gang man går inn/ut av spill, kunne det kanskje vært like greit med XL2420T hvis man kan gjøre det med det fysiske hjulet der. Men jeg synes basen er så vanvittig stor på den.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar

Dell Ultrasharp U2412M er en veldig god skjerm. Den har en IPS skjerm, som vil si at den er bedre både på farge og innsynsvinkel, egentlig den eneste grunnen til å ikke kjøpe den er pga responstid, men det er egentlig ikke en grunn. Den har ingen ghosting i det hele tatt, selv om mange påstår det.

 

 

Takk for tips. Den blir solgt for under 2k så jeg klinte til. Jeg syntes i grunn min gamle Samsung 225BW funket bra til gaming, men det var utrolig stor forskjell. Trodde strengt tatt ikke den gamle var så gæli som den var...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...