Gå til innhold

Full krangel om surfehastigheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig prioriterer Telenor sine egne kunder... Så da er one call verken bedre eller billigere...

Kjenner flere som har gått fra one call til Telenor når de skjønner hvor dårlig det er. Skulle hatt straff for direkte løyn i markedsføringen.

og helt enig, dritlei av det trynet på skjermen til stadighet..

Lenke til kommentar

Det jeg syns er rart er at Telenor får sitte å melke et telenett som ble bygd opp for offentlige midler. Hvorfor har vi ikke en løsning hvor driften av nettverket skilles ut til et egent statlig selskap, som så leier ut linjekapasitet til forskjellige leverandører, for en pris som bare dekker kostnadene? Da hadde man skilt ut det som var en naturlig monopolvirksomhet (driften av et nasjonalt nettverk) fra den delen som naturlig kan konkurranseutsettes (driften av teletjenester oppå nettverket).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har OneCall benyttet Telenor sitt nett i mange år. Og hvis jeg ikke husker feil så var 7.2 mbps toppfart i 3G nettet. når avtalen mellom dem ble inngått. Så hvis OneCall i dag blir begrenset til 8 mbps, så har de samme tjeneste og ytelse som når kontrakten mellom Telenor og OneCall ble inngått. Så med mindre det står i avtalen at OneCall skal automatisk, og uten kostnad, få tilgang til utvidelser i Telenor sitt nett, så kan jeg ikke se at OneCall har en god sak. Synes Telenor har behandlet dem helt rett. Telenor har innført hastighetsbegrensninger for alle sine kunder. Bedriftkunder starter faktisk på 6 mbps og oppover, men privatrmarkedet starter på 10 mbps, uavhengig om en bruker 3G eller 4G.

 

Når det gjelder OneCall sin reklame så er den direkte missvisende, men "den vanlige mann i gata" forstår ikke det. Det er ikke like enkelt for alle å forstå problemene som kan oppstå når en telefon må switche mellom forskjellige nett (Telenor og Mobile Norway).

Lenke til kommentar

Det jeg syns er rart er at Telenor får sitte å melke et telenett som ble bygd opp for offentlige midler. Hvorfor har vi ikke en løsning hvor driften av nettverket skilles ut til et egent statlig selskap, som så leier ut linjekapasitet til forskjellige leverandører, for en pris som bare dekker kostnadene? Da hadde man skilt ut det som var en naturlig monopolvirksomhet (driften av et nasjonalt nettverk) fra den delen som naturlig kan konkurranseutsettes (driften av teletjenester oppå nettverket).

 

Telenor sitt mobilnett er ikke bygget opp av offentlige midler. PSTN nettet var, men ikke GSM/3G.

(selv om dette sikkert kan diskuteres avhengig av "point-of-view")

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...