Gå til innhold

Telenor struper One Call-kundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Kundene velger One Call fremfor alle, og dette er godt dokumentert og kjent for alle operatører i bransjen, sier Eriksen til Inside Telecom."

 

Så det betyr at One Call er den største mobiltilbyderen i Norge? Jeg tenkte både Netcom og Telenor og Tele2 var no større jeg... Kan herr Eriksen gi oss noen beviser for påstandene sine? Når det er sagt, en mer irriterende personlig her(i reklamene ihvertfall) skal man lete lenge etter. Og det at han i tillegg innbiller seg at kundene er dumme og biter på tullballet hans er jo enda verre. Aldri i verden om jeg skal gå over til One-Call. Jeg bosetter meg heller på en øde øy med NMT 450.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det merkelige med OneCall-abonnement er noen hull enkelte dager hvor telefonen din kan si du er på hele tiden, men folk har ringt deg og fått at du har vært avslått eller uten dekning. Har skjedd mange ganger etter hvert, og det har skjedd både fruen og meg. Da hun gikk over til Netcom ved nytt telefonkjøp nylig har hun ikke fått slike tilbakemeldinger igjen.

 

En mulig årsak kan vel være en ting jeg leste for en stund siden, at OneCall benytter både Telenor og Netcoms nett og innimellom hopper fra det ene til det andre når man forflytter seg. Kanskje rommet imellom der forlenges av problemer med å logge på igjen i nettverket..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri vært mer fornøyd med noen operatør enn jeg er med One Call. Har aldri hatt problemer med dekning eller hastighet på 3G. Hver gang jeg har hatt spørsmål eller trengt assistanse, så har jeg fått hjelp i løpet av bare noen minutter. Jeg skjønner ikke hva som er så "ille" når alt fungerer, prisene er lave og man får kundeservice i verdensklasse!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Makan til arrogant og motbydelig type skal man lete lenge etter! Heldigvis ser det ut som folk flest har fått nok av One Call maset.

 

Så like som prisene er idag, så er det ingen eller få grunner til å velge OneCall framfor sine mer rutinerte konkurrenter, med flere tjenester inkl. i prisen.

 

Telenor har jo en del overvåkning implementert. Noe HW.no har dekket før ved å skrive om det. Men finner ikke artikkelen når jeg søker etter den.

Lenke til kommentar

 

 

Makan til arrogant og motbydelig type skal man lete lenge etter! Heldigvis ser det ut som folk flest har fått nok av One Call maset.

 

Så like som prisene er idag, så er det ingen eller få grunner til å velge OneCall framfor sine mer rutinerte konkurrenter, med flere tjenester inkl. i prisen.

Telenor har jo en del overvåkning implementert. Noe HW.no har dekket før ved å skrive om det. Men finner ikke artikkelen når jeg søker etter den.

I følge post og teletilsynet så skal alle ha dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I følge post og teletilsynet så skal alle ha dette.

Ok, så alle skal ha overvåkning?

 

Men, det var Telenor som var spesiellt i fokus. Og jeg mener det ble skrevet en del om satsningen i Thailand i samme artikkel. Noen som finner lenken til den? Overvåkningssystemet som er ment å gi dem markedsfordeler da de kan tegne seg trender hadde også et spesiellt navn. Som jeg har glemt navnet på.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd OneCall, og har hatt mistanke om at Telenor driver å aktivt motarbeider selskapet OneCall.

 

Dette var greit å få lese om, men var langt i fra noen kjempeoverraskelse.

 

Motarbeider? Telenor selger ett produkt (nettleie) til Onecall, Onecall vil ikke betale for det det koster for høyere hastighet. Det er jo det samme som en bredbåndstilbyder gjør, man selger forskjellige hastigheter. Hvis noe så er det Onecall som motarbeider seg selv ved å velge ett dårligere produkt å videreselge til sine kunder, uten å informere om at det er hastighetsbegrensninger

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd OneCall, og har hatt mistanke om at Telenor driver å aktivt motarbeider selskapet OneCall.

 

Dette var greit å få lese om, men var langt i fra noen kjempeoverraskelse.

Velkommen til business verden utenfor gutterommet, man får det man betaler for. Og pdd får man mindre ved å velge OneCall framfor Djuice(Telenor), Talkmore eller f.eks Chess.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener en kollega har 4G-dekning gjennom OneCall (NetworkNorway) og han fikk 42Mbits opp og ned, mens en annen kollega fikk 10Mbit av Telenor(antar strupet)

 

Eller eg jeg på jordet nå?

Da er du nok på jordet, Onecall har ikke 4g dekning.

 

flyttet fort fra telenor i fjor når de forandret på 3g prisen fra max 10 kr pr dag til max 399 pr mnd.

 

å kan ikke si jeg har hatt noe problem med dekningen å jeg har one call

Det er jo idioti å betale løpende pris på datatrafikk uansett, man velger abonnement med databruk inkl.

Endret av Rusher
  • Liker 4
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...