Gå til innhold

SuSE Linux 9.0 for AMD64


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bullshit! "Suse" er ikke ute med noe som helst! Systemet består for det meste av Linux-kernelen + diverse GNU-programmer. Jeg vil si at det da er GNU SOM ER FØRST UTE med et operativsystem for Athlon 64. Det blir for dumt å si at Suse er først ute, bare fordi de er de første som slenger programmene på en CD og lager en pen innstalasjonsprosedyre. Da kunne jeg jo (dersom jeg hadde hatt en Athlon 64) kompilert et system fra scratch (i Linux From Scratch-stil), lagt det på en CD, og skreket "wee wee! Jeg er først ute med et operativsystem for Athlon 64! Wohoo!".

 

 

Verdens første operativsystem for Athlon 64 har vært ute siden før Athlon 64 i seg selv kom ut - last det ned i dag, du også!

www.gnu.org

www.kernel.org

:evil:

Lenke til kommentar
Bullshit! "Suse" er ikke ute med noe som helst! Systemet består for det meste av Linux-kernelen + diverse GNU-programmer. Jeg vil si at det da er GNU SOM ER FØRST UTE med et operativsystem for Athlon 64. Det blir for dumt å si at Suse er først ute, bare fordi de er de første som slenger programmene på en CD og lager en pen innstalasjonsprosedyre. Da kunne jeg jo (dersom jeg hadde hatt en Athlon 64) kompilert et system fra scratch (i Linux From Scratch-stil), lagt det på en CD, og skreket "wee wee! Jeg er først ute med et operativsystem for Athlon 64! Wohoo!".

 

 

Verdens første operativsystem for Athlon 64 har vært ute siden før Athlon 64 i seg selv kom ut - last det ned i dag, du også!

www.gnu.org

www.kernel.org

:evil:

 

 

Som det sto i artikkelen :

 

uSE har etablert seg som en seriøs konkurrent til Red Hat i den såkalte out-of-the-box-ready-to-run-Linux klassen. Selskapet påstår nå at de er den første som kan levere et OS til hjemmebrukere på AMD64-plattform.

Lenke til kommentar
Uansett, vil jeg tro at iallefall endel kode må skrives om for å dra nytte av 64-bitsteknologien.

Kjerna er portet, men hva med alle applikasjonene?

Ja, jeg vet både at GCC støtter x86-64 og at AthlonFX støtter 386-instruksjoner. Men, for å _DRA NYTTE_ av teknologien, så må det nok jobbes litt ja...

 

Hvis det er sant at SuSe-folkene har gått inn og tweaket på majoriteten av applikasjonene i et vanlig GNU-system, trekker jeg selvfølgelig tilbake påstanden min :) . Jeg hadde inntrykk av at det var snakk om litt optimalisering her og der, og at det ellers for det meste gikk i "-march=amd64" med GCC. :wink:

Beklager hvis jeg har tatt feil.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...