Gå til innhold

Trillian tilbake i varmen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
<a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=2356">Trillian tilbake i varmen</a><br />En patch er tilgjengelig for Trillian Pro, som gjør at man igjen kan snakke med brukere av Yahoo Messenger. Innen kort tid vil klienten bli blokkert fra MSN Messenger.<br /><br /><a href="http://hardware.no/art.php?artikkelid=2356">Les artikkelen her</a>

 

Jeg vil gjerne tipse folk om Gaim, kan lastes ned fra sourceforge. Den er rimelig lik som Trillian, krever mindre ressurser, støtter Yahoo og MSN sine nye protokoller, er litt annerledes å sette opp:), kan laste plugins, +++

 

Gaim har også den fordelen at den er utviklet til å kjøre på flere plattformer, og jeg liker virkelig godt at Gaim i Linux ser nøyaktig lik ut som Gaim i Windows :)

 

PS! En del plugins er allerede med, bl.a. systray, auto-reconnect, ++

Lenke til kommentar
synes det er dårlig at MSN messenger skal stenge, hva med å stenge MIRC og ICQ der de virkelige store buggene ligger. men neida, MS skal strø salt i såret å ødeleggen leken som vanlig.

 

når atpåtil Trillian stenger å da så blir det ekstra morsomt.

 

slik jeg har forstått det skal ikke msn stenge, men MS har gått seg lei på at trilian og andre programmer kan bruke msn nettet, så derfor så prøver de å få dem ut slik at det bare er msn messenger som kan bruke msn nettet.

Lenke til kommentar
synes det er dårlig at MSN messenger skal stenge, hva med å stenge MIRC og ICQ der de virkelige store buggene ligger. men neida, MS skal strø salt i såret å ødeleggen leken som vanlig.

 

når atpåtil Trillian stenger å da så blir det ekstra morsomt.

 

Bare føler for å rette litt. mIRC er en irc-klient, som man bruker for å koble seg opp til en irc-server. Skal man stenge chatfunksjonen må man altså gå etter serverene.

Lenke til kommentar
Jeg vil gjerne tipse folk om Gaim, kan lastes ned fra sourceforge. Den er rimelig lik som Trillian, krever mindre ressurser, støtter Yahoo og MSN sine nye protokoller, er litt annerledes å sette opp:), kan laste plugins, +++

 

Gaim funker dessverre ikke med mitt multimonitor-oppsett :(

Noen andre som har hatt problemer med dette? Eller for å spørre motsatt: er det noen som bruker Gaim og flere skjermer uten problemer?

Lenke til kommentar

jepp det har det såvidt jeg vet. jeg har den også, men har ikke Trillian installert. jeg installerte Gaim for Windows på laptoppen min i dag, å den funka sånn passe bra ut ifra det jeg så iallefall. mulig jeg går over til noe annet senere. for se det litt an egentlig. jeg kjører jo MSN 6.0 akkurat nå, å det funker jo fett så lenge man ikke bruker Windows Messenger.

Lenke til kommentar
jeg forstod det slik at trillian pro 2.0 allerede hadde løst MSN problematikken??? betalte jeg for ingenting da???

Det "forrige" problemet som Trillian Pro 2.0 løser var at MSN Messenger-serverne nektet å snakke med "eldre" MSN-klienter som Trillian utga seg for å være.

 

Dette er et annet problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...