Gå til innhold

Intel: Derfor vil ikke PC-en lide en øyeblikkelig død


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tviler på at selve pc-en vil bli helt borte i løpet av 10 - 20 år. Kanskje forandres til det bedre, men forsvinne? Nei. Mange av oss vil fortsatt ha brukt for en noenlunde stor skjerm og et slags tastatur å skrive på samt tilkoblinger som høyttalere og et skype-kamera.

 

For å spå fremtiden kan man si at man bruker nettbrettet ute uten en diger skjerm som man naturligvis ikke drasser med seg. Selve skjermen har man hjemme. Og man bruker nettbrettet som er sammenkoblet trådløst sammen med en større skjerm og man skriver på brettet som et slags tastatur. - Hva mer som kommer vet jeg ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Derfor vil ikke PC-en lide en øyeblikkelig død" - "Likevel er ikke PC-en som vi kjenner den i dag spesielt truet".

 

Her var det jammen meg lang spennvidde mellom det de sa, og det overskriften antyder de sa.

 

Intel sier at PC-plattformen er ikke så steindau at det er galskap å kjøpe en etter klokka 12:45 i dag: "PC-plattformen er ikke spesielt truet".

Lenke til kommentar

Plz send meg MIT sin hologram prosjektor!

Siden jeg så Star Wars for første gang har jeg alltid ønsket meg denne genialt kule dingsen. Alltid lover de at de bare er 10 år unna men nå ser det endelig ut til at det virkelig kommer :-D

Kan HW.no overtale MIT til å lage en ekte lightsaber også? Plz :-)

Gleder meg sykt til hologram prosjekterer/telefoner med hologram prosjektor kommer for salg det skal kjøpes :-D

Lenke til kommentar

"Vi har spurt Intels fremste fremtidstenkere"

 

Hvis man ser på de kraftige og store/lange grafikkortene vi bruker i dag i tradisjonelle stasjonære pc'er, så er det dumt å forestille seg noe annet enn at vi kommer til å ha stasjonære pc'er her leeenge. Trenger ingen kvantefysiker, for å forstå dette. Skal man ha noe med futt i, å som ikke nedklokkes pga varme så kommer man ikke utenom en stasjonær.

Lenke til kommentar

Plz send meg MIT sin hologram prosjektor!

Siden jeg så Star Wars for første gang har jeg alltid ønsket meg denne genialt kule dingsen. Alltid lover de at de bare er 10 år unna men nå ser det endelig ut til at det virkelig kommer :-D

Kan HW.no overtale MIT til å lage en ekte lightsaber også? Plz :-)

Gleder meg sykt til hologram prosjekterer/telefoner med hologram prosjektor kommer for salg det skal kjøpes :-D

Great Scott! Hologram prosjektor? Besnærende! Kommentaren din fikk meg til å faktisk klikke inn på artikkelen, og derfra til å google litt: http://www.gizmag.com/holograph-3d-color-video-display-inexpensive-mit/28029/

 

Oculus Rift, og nå dette! Og for en utrolig intrikat metode. RF-elektroder -> overflate akustiske bølger -> vri polariseringen av lys -> modulere fase --> noe greier -> 3D holograms! :D (Jeg tør ikke tenke på de beregningene "skjermkortet" må gjøre for å beregne interferens-mønsterene, men antar at det ikke er lite!)

 

Jo, jeg kunne absolutt tenke meg et sånt rom hvor alle veggene består av slike prosjektorer, og var kalibert til hverandre til å vise det samme bildet i 3D :p

 

Kombinert med ultralyd interference (http://www.wimp.com/touchableholograms/) for en liten "berørings"-følelse så begynner vi å snakke ("Photons and forcefields")!

Endret av z0rglub
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...