Gå til innhold

Reklametvang på Hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Inni heiteste..!

Jeg har nettopp blitt Ekstra-medlem, så jeg merket ingenting før jeg så forumtråden.

 

Testet www.hardware.no i en annen nettleser med adblock, uten å være pålogget, og det var ikke et vakkert syn.

En diger popup som dekker over innholdet, og som ikke har en X i hjørnet for å fjerne popupen.

(Hvordan fjerner man den da, egentlig?)

 

Jeg fornyer ikke premium-medlemskapet om det skal være sånn.

 

 

Man kan bare fjerne den ved og deaktivere Adblock.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hva er problemet?

 

Hardware treger jo penger fra en eller annen plass, og med adblock aktivert blir det veldig lite penger i kassa. Har jo sett mye verre reklamer andre plasser. Hvorfor ikke bare white-liste hw.no?

 

Både ja og nei. Poenget er ikke at jeg ikke vil whiteliste hw.no, men heller måten de prøver å tvinge det igjennom på.

 

hw.no tjener penger på flere måter, en av de er reklame. Om de taper penger på folk med adblock kan sikkert diskuteres i det vide og brede.

 

Men måten dette blir gjennomført nå (med tvang) vil mest sannsynlig føre til at folk heller bruker anandtech, reddit, og andre kilder til nyheter. Det hjelper jo ikke stort at folk kommer til å slenge dritt om de heller akkurat.

 

Så problemet mitt er egentlig 50/50, en del at de prøver å tvinge meg til noe, og en del at jeg ser at dette kommer til å gå dårlig for hw.no. (Men det kan jo hende jeg tar feil og at de øker reklameinntektene. men jeg tviler)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Både ja og nei. Poenget er ikke at jeg ikke vil whiteliste hw.no, men heller måten de prøver å tvinge det igjennom på.

 

hw.no tjener penger på flere måter, en av de er reklame. Om de taper penger på folk med adblock kan sikkert diskuteres i det vide og brede.

 

Men måten dette blir gjennomført nå (med tvang) vil mest sannsynlig føre til at folk heller bruker anandtech, reddit, og andre kilder til nyheter. Det hjelper jo ikke stort at folk kommer til å slenge dritt om de heller akkurat.

 

Så problemet mitt er egentlig 50/50, en del at de prøver å tvinge meg til noe, og en del at jeg ser at dette kommer til å gå dårlig for hw.no. (Men det kan jo hende jeg tar feil og at de øker reklameinntektene. men jeg tviler)

Tror at det du er inne på er noenlunde rett.

 

Om banneret i stede for hadde vært en oppfordring til å whiteliste på adblock, for at hw.no trenger mer penger, så hadde nok over 90% gjort det.

 

Ser tenkemåten til Hardware, men ja, fullstendig feil fremgangsmåte. Men er det fortsatt grunn til boikott?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...