Gå til innhold

Test: Intel Core i7 4930K


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kunne dere skrivi litt om hvordan den yter i forhold til 3930k ?

Siden dette er etterfølgeren til 3930k så hadde det vært fint og sett 3930k vs 4930k

 

Som du ser under overklokkingsdelen, så yter en 4960x @ 4.5ghz så og si likt som en 3960x @ 4.6. Da kan du fint se hvordan en 3930k yter i forhold til en 4930k. Såvidt bitte litt bedre.

Lenke til kommentar

Alltid like artig og se hvor lite ekstra man alltid får på cpu fronten fra det nest beste til det beste når man ser på prisen. 2-3% ekstra ytelse og omtrent dobbelt pris. Med mindre man er ekstremoverklokker og kanskje sponsa så gir det jo bare ingen mening når man får et bra skjermkort som mellomlegg mellom disse to.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alltid like artig og se hvor lite ekstra man alltid får på cpu fronten fra det nest beste til det beste når man ser på prisen. 2-3% ekstra ytelse og omtrent dobbelt pris. Med mindre man er ekstremoverklokker og kanskje sponsa så gir det jo bare ingen mening når man får et bra skjermkort som mellomlegg mellom disse to.

 

Det gir ikke mening om man er ekstremoverklokker engang, hvertfall om det ikke er LANGT større sannsynlighet for å finne en god X-chip vs en K.

Lenke til kommentar

Fatter ikke at de ikke klarer å få litt større ytelsesøkninger med tanke på forskjellen mellom SB og IB for 4-kjerners modeller som fikk bedre ytelse og betydelig lavere strømforbruk. For IB-E burde det være mulig å øke ytelsen fremfor å redusere effektforbruket. F.eks. ved å lansere en 8-kjerner. Tydelig at monopolsituasjonen har gjort onde ting med Intel, får håpe AMD blir motivert til å konkurrere i entusiastmarkedet igjen!

Lenke til kommentar

Veldig fint om noen kan korrigere meg om jeg tar HELT feil nå, for jeg har ikke fulgt så veldig godt med på CPU-siden de siste par årene:

 

For meg virker det som om dagene for de ekstreme ytelseshoppene mellom generasjoner vi hadde for noen år siden er over, og det nå fokuseres mer på integrerte funksjoner og energiforbruk?

 

Jeg kjøpte for eksempel en i7 2600K for sikkert snart 2.5 år siden, og denne selges fortsatt til omtrent 2.500,- på komplett. Slik jeg tolker ytelsestestene, vil det til spilling på 1920-oppløsning omtrent ha null å si å oppgradere til en av de nyere toppmodellene?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...