Gå til innhold

Anmeldelse: Amnesia: A Machine For Pigs (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Nyvinninga består i noko så elementært som å ta vekk alt som heiter våpen, og la spelaren stå naken igjen i ei faretrugande og nifs verd, utan noko som helst å forsvare seg med."

 

Her var jo Penumbra: Black Plague ute flere år før Amnesia, men dessverre var ikke spillet like mye nevnt i media som Amnesia er den dag i dag

Lenke til kommentar

Har Amnesia noen sinne hvert skummelt?

 

Jeg leste også om hvor skummelt Amnesia skulle være. Men når jeg spilte det selv så klarte det aldri å skremme meg nevneverdig.

 

Konklusjonen er vel at jeg oppgjennom har spilt for mange spill og sett for mange filmer, det begynner å bli vanskelig å sjokkere, overaske og skremme meg.

 

Får ikke sakt ordet Oculus rift mange nok ganger. Men er rimelig sikker på at den inrettningen likevel skal klare å få meg skremt av Amnesia spillene :)

Lenke til kommentar

Har Amnesia noen sinne hvert skummelt?

 

Jeg syns stemningen og storyen var mer enn nok til å holde meg interessert. Hvis man spiller med headset i mørket og engasjerer seg i storyen, syns jeg amnesia klarer så perfekt på det de går for. Jeg syns folk som pewdiepie har ødelagt litt med å få folk til å tro at de kommer til å sitte å skrike hele tiden, men musikken og stilen på eneren + null combat er et fint utgangspunkt for skrekkspill...

Hvilke spill mener du gjør skrekk bedre enn amnesia?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Amnesia noen sinne hvert skummelt?

 

Hva er det du synes er skummelt?

 

Forøvrig er jeg personlig glad for at spillet ikke er spesielt bra etter at The Chinese Room bestemte seg for å dolke PC-spillere i ryggen og putte en fin pengesekk fra Sony ned i lomma og kun gi ut det neste spillet deres til PS4. Kan tyde på at de ikke er spesielt dyktige spillutviklere/designere, og at vi allikevel ikke går glipp av noe.

 

Selvfølgelig kjipt for de som er fan av de tidligere Amnesia-spillene at dette ikke er spesielt bra.

Lenke til kommentar

"Nyvinninga består i noko så elementært som å ta vekk alt som heiter våpen, og la spelaren stå naken igjen i ei faretrugande og nifs verd, utan noko som helst å forsvare seg med."

 

Her var jo Penumbra: Black Plague ute flere år før Amnesia, men dessverre var ikke spillet like mye nevnt i media som Amnesia er den dag i dag

 

Du kunne jo forsvare deg i Penumbra. Og så kan du jo trøste deg med at det var Frictional Games som stod bak det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har Amnesia noen sinne hvert skummelt?

 

Jeg leste også om hvor skummelt Amnesia skulle være. Men når jeg spilte det selv så klarte det aldri å skremme meg nevneverdig.

 

Konklusjonen er vel at jeg oppgjennom har spilt for mange spill og sett for mange filmer, det begynner å bli vanskelig å sjokkere, overaske og skremme meg.

 

Får ikke sakt ordet Oculus rift mange nok ganger. Men er rimelig sikker på at den inrettningen likevel skal klare å få meg skremt av Amnesia spillene :)

Prøv Outlast. Det fikk i alle fall meg til å grøsse :)

Lenke til kommentar

Jeg syns folk som pewdiepie har ødelagt litt med å få folk til å tro at de kommer til å sitte å skrike hele tiden, men musikken og stilen på eneren + null combat er et fint utgangspunkt for skrekkspill...

Den ser jeg meg helt enig i. Spilte selv Amnesia i mørket på ei hytte på fjellet med noen kompiser og vi synes spillet var ganske så skummelt (til å begynne med ihvertfall). Med unntak av et par "jump scare" øyeblikk var det nesten ingen noen av oss som laget en eneste lyd, men selv om vi ikke satt og hylte gjennom hele greia synes vi jo det var gjennomgående nifst.

Problemet vi hadde med Amnesia var at vi syntes det ble litt vel monotont etter en stund. Ble litt lite horror og litt mye puzzle. Vi gadd til slutt ikke mer da vi ble lei av å måtte løse et puzzle i ro og mak, for så å måtte løpe for livet når puzzelet var fullført og monsteret dukket opp.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Nyvinninga består i noko så elementært som å ta vekk alt som heiter våpen, og la spelaren stå naken igjen i ei faretrugande og nifs verd, utan noko som helst å forsvare seg med."

 

Her var jo Penumbra: Black Plague ute flere år før Amnesia, men dessverre var ikke spillet like mye nevnt i media som Amnesia er den dag i dag

 

Penumbra var da vitterlig "forløperene" til Amnesia. Det var ikke noen våpen der, men du kunne kaste stoler, kasser og annen skit på dyra så døde de ganske fort. I penumbra så patruljerer de også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg syns stemningen og storyen var mer enn nok til å holde meg interessert. Hvis man spiller med headset i mørket og engasjerer seg i storyen, syns jeg amnesia klarer så perfekt på det de går for. Jeg syns folk som pewdiepie har ødelagt litt med å få folk til å tro at de kommer til å sitte å skrike hele tiden, men musikken og stilen på eneren + null combat er et fint utgangspunkt for skrekkspill...

Hvilke spill mener du gjør skrekk bedre enn amnesia?

 

Helt enig!

 

Synes selv Amnesia er skitt skummelt, men så sitter jeg som oftest i et mørkt rom, med ett godt headsett. Kan godt være at jeg er lett skremt, men det er fremdeles skummelt.

Lenke til kommentar

Outlast ser interessant ut, men jeg har utsatt kjøpet så langt. Virker som det er mest jump scares og gørr. Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte dette?

Kan nevne at de eneste spillene som har skremt meg er Silent Hill 1&2. Da spesielt det andre spillet i serien. Amnesia funka ikke som skrekkspill for meg, så oppfølgeren blir nok droppet.

Når det gjelder Outlast er jeg så langt på gjerdet. Mulig spillet er gøy nok selv om horroren uteblir.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...