Gå til innhold

Denne samler kraften fra åtte SSD-er til én pakke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aktiv kjøling er når man har dedikerte vifter som aktivt hjelper kjølingen av produktet. På bildet er det en passiv heatsink. Ergo, passiv kjøling. :)

 

Denne er nok beregnet på servere, hvor den aktive kjølingen er ivaretatt i selve maskinene. Leser man i bruksanvisningen så står det nok at den krever aktiv kjøling, slik at man må ha egen vifte for den, selv om den ikke kommer med det.

 

Igjen fordi den nok er ment for servere.

Lenke til kommentar

ser ikkje vitsen med disse. Mykje billigere med 8 vanlige SSD-er (dog tar litt større plass), 4 SSD-er i Raid-0 klarer over 2GB/S lesing, legg til ein til og du får 2.5GB/S lesing. mykje billigere enn 12'000kr.

 

Som tidligere nevnt; servere med behov for mange IOPS. Evt. for folk som har behov for å kjøre mange VM-er lokalt på maskinen sin.

Lenke til kommentar

Ja ja og hipp hurra og alt det der. Fremdeles lurer jeg, og vanvittig mange andre, på når neste prisfall på SSD kommer. I skrivende stund er jo prisene på vei opp igjen!

 

At ssd og ram prisene nå er på veii oppover tenker jeg skyldes next gen spillkonsoller. Det er vel mange produksjonslinjer som er opptatt til dette. Eller?

Lenke til kommentar

Det verste er at jeg faktisk hadde hatt godt bruk for en slik på 1 TB, men jeg gidder ikke betale noe mer en 7000 for noe slikt; jeg klarer meg for nå uansett; har allerede en SSD på 500gb som brukes konstant til rå-video filer.

Utenom dette så begynte jeg å lure på om man kan bytte ut de små 1.8' SSD'ene med noen som er større selv; eller vil det ikke fungere dersom alle ikke er den samme type/designet/tilpasset for dette. Jeg lurer :)

Lenke til kommentar

Om man skaffer seg denne, så er det gjerne greit å endre monteringsvaner for en del av selvbyggerne. Ta i bruk antistatisk-lenke og det der. Litt kjipt når man ikke kan få tilbake evt. skadete data. Det mest sårbare tidspunktet må jo være når man flytter dette ekspansjonskortet fra en PC som har fått dratt på årene over til en ny PC. Greit å ta backup først da kanskje.

 

Nå vet jeg jo ikke hvor sårbart SSD er da, men alle integrerte kretser som er blottet opp i dagen slik som her på et PCI express kort er betenkelig i forhold til sårbarhet.

 

Et grafikkort kan man erstatte med kun summen det koster, men et lagringsmedium er det ekstra faktorer som tap av data evt. Jeg vil tro at SATA-SSD'ene er bedre innkapslet enn dette PCI express-kortet.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...