Gå til innhold

Endelig slipper Panasonic sin første 4K-TV


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Panasonics nye vidunder er unektelig en pen sak, med et minimalistisk preg og tynn metallramme rundt panelet."

Spørsmålet blir hva er "minimalistisk preg". Minimalisme er nå alt er tonet ned til minimum; foten til denne Panasonic er ikke i nærheten av minimalistisk.

Bruken av ordet er overdrevet, akkurat som Gourmet kitchen, tactical pants, survival raincoat og homemade food in a box.

 

Don't be 'Murica..

Endret av Labia
Lenke til kommentar

"Panasonics nye vidunder er unektelig en pen sak, med et minimalistisk preg og tynn metallramme rundt panelet."

 

Spørsmålet blir hva er en ikke "minimalistisk preg". Minimalisme er nå alt er tonet ned til minimum, foten til denne Panasonic er ikke i det minste minimalistisk.

 

Bruken av ordet minimalisme er det nye 'Murica..

 

Du kan bare henge den på veggen da, problem solved

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Panasonics nye vidunder er unektelig en pen sak, med et minimalistisk preg og tynn metallramme rundt panelet."

 

Spørsmålet blir hva er "minimalistisk preg". Minimalisme er nå alt er tonet ned til minimum; foten til denne Panasonic er ikke i nærheten av minimalistisk.

 

Bruken av ordet er overdrevet, akkurat som Gourmet kitchen, tactical pants, survival raincoat og homemade food in a box.

 

Don't be 'Murica..

 

Uhm...foten er da ganske så minimalistisk. Illustrasjonsfotoet (det over artikkelen) ser det ut som det er en lydplanke eller lignende under. Om du ser på bildet i selve artikkelen, så er den borte, og foten er en ganske tynn metallsak. Den er i alle fall ganske minimalistisk for meg :D

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fint med 4K, men jeg ser større nytte av det for en projektor enn for et "lite" TV. Gleder meg til pixlene krymper på lerretet :-)

 

4K prosjektor finnes allerede, enn så lenge kun få varianter, samt STIVE priser. Ser ikke for meg at dette er noe hvermannsen behøver å tenke på før om noen år til!

Lenke til kommentar

 

Fint med 4K, men jeg ser større nytte av det for en projektor enn for et "lite" TV. Gleder meg til pixlene krymper på lerretet :-)

 

4K prosjektor finnes allerede, enn så lenge kun få varianter, samt STIVE priser. Ser ikke for meg at dette er noe hvermannsen behøver å tenke på før om noen år til!

på tv fronten får man ikke engang 1080p og 4k, det kommer vel ikke til å ta av før om xx år på tv fronten.

 

Jeg regner med vi kommer til å se en del filmer og sånt i 4k når det blir litt mer populært, men det blir vel fort noen år til det blir noe å snakke om.

Men, jeg synes å huske at en del filmer filmes i 4k allerede, såfall er jo veien kort..

 

TO BE CONTIUNED..

Lenke til kommentar

ENDELIG kommer en tv-produsent med en tv det ikke finnes innhold til enda.

 

Samme leksa hørte jeg da HD-Ready og FullHD-tvene kom. Har vi enda ikke lært?

 

Først kommer TV'ene, så kommer avspillere og noen få filmer, og langt etter kommer tv-bransjen med sendinger i tilsvarende gode oppløsninger.

 

Allerede er det en kanal tilgjengelig hos Get der de med tv'er og HD-dekoder kan teste ut demo-materiellet, men ingen store kanaler vil bli tilgjengelig med slike oppløsninger før om minst 5 år, tror jeg.

 

Men som man ser, nå er det allerede kommet filmer og avspillere som takler så høy oppløsning, og etterhvert blir det mer mainstream. De av oss med HTPC med skjermkort som støtter det, kan kjøpe tv'er eller projektorer som takler oppløsningen, og bruke det som finnes tilgjengelig på web.

 

Blir like lei her eneste gang jeg hører sytekoret skrike opp om at det ikke er vits å kjøpe, for det finnes ikke innhold.

 

Nei, hopp på karusellen når det passer deg, men spar oss andre for klagingen i mellomtiden, for materiellet kommer smått om sen, så lenge det finnes et publikum. Men om ingen gidder kjøpe, så kommer heller ikke innholdet.

 

Jeg venter enda en stund, har nettopp kjøpt meg ny tv som duger knall for de neste 5 årene tipper jeg. Men kjøper neppe ny avspiller nå, som ikke kan takle 4K-innhold, slik at denne er klar når ny tv blir kjøpt inn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...