Gå til innhold

Photoshop og Lightroom til under hundrelappen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg betaler ca. 188,- pr. måned for Photoshop CC. Det er omtrent 2250,- pr år. CS6 koster 8000,- i Norge. Man må være bra konservativ for å ikke se at skyen er et fint sted. Dessuten; Skyen ikke farlig. :) Om det er dyrt eller billig? Tja.. Jeg synes i hvertfall det er gunstig. Du får knapt 2 halvlitere på byen for den summen uansett..

Endret av Kenneth Solfjeld
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du får knapt 2 halvlitere på byen for den summen uansett..

To halvlitre mindre er to halvlitre mindre ;)

 

For mitt tilfelle, så er ikke Photoshop CC interessant, selv ikke gratis. Men LR + ren Photoshop kan være det. Mye fordi PS Elements editoren er ubrukelig i 16 bits modus. Men ettersom jeg ikke has noen fuill PS lisens, så er det ikke noe produkt for meg uansett ...

Lenke til kommentar

Jeg betaler ca. 188,- pr. måned for Photoshop CC. Det er omtrent 2250,- pr år. CS6 koster 8000,- i Norge. Man må være bra konservativ for å ikke se at skyen er et fint sted. Dessuten; Skyen ikke farlig. :) Om det er dyrt eller billig? Tja.. Jeg synes i hvertfall det er gunstig. Du får knapt 2 halvlitere på byen for den summen uansett..

 

Helt korrekt, nydelig at Adobe nå tar seg bryet å informere meg om nye funksjoner og annen relevant info.

Lenke til kommentar

Nei, her kommer jeg som forventet, men jeg kommer for å si at dette synes jeg slett ikke er dyrt.

Og i tillegg er jeg i den heldige situasjonen at jeg har kjøpt inn Photoshop CS3 til jobben. Inntil nå har jeg aldri sett noen grunn til å oppgradere. Det ser jeg strengt tatt fortsatt ikke, men dette er så billig at det kan skje likevel.

Grunnen til at du får høre det du kaller hylekoret er at det er en naturlig reaksjon når Adobe innfører helt hinsides dårlige priser. Her er et unntak; prisen er ikke dårlig. Da blir det slett ikke noen hyling. Da blir det kunder. Mange kunder.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Er så forbaska idiotisk at de tar måneds betalt istedenfor å bare la oss kjøpe photoshop som før, jeg er ikke interresert i å betale noe månedlig, jeg vil bare ha photoshop progammet på pcen min til når det trengs...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Da får du fortsette å velge det minst rasjonelle valget.

Valget fins ikke lenger takket være dem, er bedre å kjøpe det en gang enn å betale månedlig, jeg bruker ikke photoshop hele tiden heller, er bare noen ganger jeg gjør det så å betale månedlig er bortkastet, de burde gi folk muligheten til å bare kjøpe det i tilleg

Lenke til kommentar

Hvis de nu var lidt smarte og innovative, så gik de skridtet videre med sky- og abonnements-modellen til også at ramme Herr og Fru Hvermannsen, ved at tilbyde at man kunne vælge kun at betale for den tid og/eller det antal billeder man arbejdede med.

Helt som mange telefonabonnementer fungerer. Fx 0.1Kr per minut og maksimum 150Kr/md.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Whaat? ADOBE!!!!!

Man bør kanskje sjekke fakta før man bastant og bombastisk slenger ut en påstand.

 

My bad.

Man får ikke kjøpe hardcopy/box fra Adobe. Man får lov å laste ned. Og selv den påstanden er nok bare begrenset til deres websider, jeg vil tro at jeg klarer å overtale en Adobe-ansatt selger til å sende meg en hardcopy hvis jeg vifter noenogåtti hundrelapper foran nesa hans.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...