Gå til innhold

Microsoft skroter Nokia-navnet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Interessant utvikling. Det vil si at alle mobilmerkene utenom ett(HTC) jeg hadde før iPhone nå er forsvunnet.

 

 


Oppkjøpet var nok ikke helt uventet, men dette var uventet og antagelig lite klokt da Nokia er et svært sterkt merkenavn utenfor Amerika.

Man må nok kanskje kunne påstå at Microsoft har enormt flinke analytikere til å kunne ta den beslutningen og en enda sterkere merkevare enn Nokia for tida.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar

At nokia er store på billig-modeller i asia og afrika, kan ikke skyves under noen stol. Det er det "nye" markedet, og kommer til å stå for den sterkeste veksten fremover. Der er behovet for billige mobiler stort, og spesielt "enkle" telefoner, som tåler vær og er holdbare.

 

Å "starte på nytt" med smarttelefon/nettbrett-avdelingen, under merkevaraen microsoft, fremfor nokia, tror jeg kan være et riktig trekk. Men surface har egentlig vist at microsoft ikke vet hva de driver med...

Lenke til kommentar

Det er vel egentlig såpass greit at de ikke eier Nokia navnet.

Nokia fortsetter jo som et selskap med det andre de driver med.

 

Skal Microsoft fortsette med Nokia? Hva skjer den dagen Nokia ikke vil at de skal bruke navnet Nokia lenger?

 

Nei like greit å droppe Nokia først som sist.

Lumia navnet eier Microsoft etter det jeg har forstått. Så det er godt mulig de fortsetter med det.

 

Men du skal ikke se bort i fra en fullstendig rebranding så du har Xbox, Surface og Surface Phone

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...