Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Note 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Samsung lanserer opptil flere ting som får skryt på en og samme dag, og eplehorene kan absolutt ikke holde fingrene unna angrepene. De kommer tidlig ser jeg, fra første innlegg. Bra jobba, iNewton.

 

Ser grei ut på bildene, kanskje min neste mobil da jeg godt kunne tenkt meg noe større enn OneX+.

Skal bli morro å se på den selv, når kjøp av ny mobil er "rundt hjørnet".

 

Ja gid, tenk at noen kommer med konstruktiv tilbakemelding til forfatteren, hvilken hore!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fra artikkelen:

 

Forslag til korreksjon:

 

Fixed.

 

Og hva er så ille med imitert skinn? At det er Samsung og ikke Apple som leverer dette? Fordeler med dette: meget godt grep, "varmt" å holde i i motsetning til iskald aluminium.

At forfatter sammenligner med kunstskinn i premiumbiler? Jaja.

For øvrig er det ikke lenge til Apple lanserer en iphone med plast. Spent på å se hvordan fansen skal kritisere dette siden det eneste riktige er aluminium og glass, og plast er slik en "plastic fantastic"-ting forbehold juggelprodusentene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Denne telefonen virker jo grei, uten at jeg helt får den "wow" følelsen.

 

At den har økt oppløsningen fra HD på note II til full HD på note III var helt nødvendig for å henge med blandt toppmodellene. At "forskjellen er nok større på papiret enn i praktisk bruk" er jeg forresten fullstendig uening i. Oppløsningen på min note II føles dårlig ut på den 5,5" store skjermen. Enda godt den er forbedra på note III.

 

At de har lagt på skinn var et lurt trekk. Note II var nemlig i overkant glatt, slik at mob'en fort sklei ut av lomma. Jeg er forresten glad de gikk for imitert skinn. Ikke vil jeg betale for ekte skinn, og ikke vil jeg ha det.

 

Håper at "Air Command" funker bra. Det virket jo i hvertfall overbevisende på Unpacked-arrangement-filmen. Men det er jo lett å bli lurt. Ofte er jo mange funksjoner bedre på papiret enn i praksis.

 

Synes fortsatt at rammen er for stor, i hvertfall på toppen og bunnen av mob'en. Kutt ut det idiotiske Samsung-merket og knappen i bunnen så snakker vi.

 

Håper kameraet var bedre enn det som ble antydet her. Gjelder 4K-filmingsfunksjonen alle note III modeller ?

 

Personlig synes jeg 6 høvdinger var litt i overkant stiv pris, så det blir spennende hvordan den gjør det i en fullskala test.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gammaleirik: Det der lukter bevegelsesuskarphet. Lukkertid 1/17.

 

Hvis det er tilfelle er det i såfall fordømt amatørmessig av amobil å så tvil om kameraegenskapene i en sniktitt basert på dårlig foto-skills.

Man tar det egentlig for gitt at fotografen i en preview/review holder kameraet støtt/støtter det opp.

Endret av gammalerik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvis det er tilfelle er det i såfall fordømt amatørmessig av amobil å så tvil om kameraegenskapene i en sniktitt basert på dårlig foto-skills.

Man tar det egentlig for gitt at fotografen i en preview/review holder kameraet støtt/støtter det opp.

Jeg har tatt en god del uskarpe bilder opp gjennom årene og dette ligner. Det er sikkert en kombinasjon av at fotografen og motivet har beveget seg litt, blir fort merkbart ved 100% utsnitt.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt en god del uskarpe bilder opp gjennom årene og dette ligner. Det er sikkert en kombinasjon av at fotografen og motivet har beveget seg litt, blir fort merkbart ved 100% utsnitt.

 

Joda, ikke godt å si her. Om man ser på det nederste bildet i 100% så ser man at fyren i blå skjorte har tydelig bevegelse. Resten av forsamlingen er ganske rolige, samme med han i forgrunnen. Men det var sjukt mye støy i bildet uansett om det er litt ustødig fotograf.

Her var det dessverre ikke EXIF-info på lukketid og ISO. Kan være enormt høy ISO i størrelsesorden 800. Men tviler på at auto'en har valgt så høy ISO på et relativt godt opplyst rom.

 

-Inconclusive. Det hadde vært en fordel om amobil hadde gitt litt info på foto-takningen. Man får bare se på flere eksempler som garantert dukker opp kommende dager.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...