Gå til innhold

Sniktitt: Samsung Galaxy Gear


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYdNbk55zt

2600 kroner er det bare Apple som kommer seg unna med.

 

Denne må nok senkes betraktelig ned før jeg kjøper, om så jeg må vente mange generasjoner av denne klokka.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke byttet ut min gamle Sony Smartwatch med denne førstegenerasjons Samsung.

Nå teller jeg heller ned dagene til Smartwatch 2 kommer i salg. Denne har ikke høyttaler, kamera eller mikrofon, men den har transflektivt farge-LCD som er lesbart i sollys og viser tiden kontinuerlig i opp til en uke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

2600 kroner er det bare Apple som kommer seg unna med.

Ja, denne klokka er altfor dyr. Husk at Pebble finnes, og gir mye av funksjonaliteten selv om den er litt annerledes (skjerm som er godt lesbar i sollys, men ikke farge eller touch), og den er godt under halv pris.

 

Men hadde Apple lansert den, ville den sikkert vært klassifisert som "rimelig".

Lenke til kommentar

 

8 synlige skruer? Hva er dette for et design?

 

Nei takk, det blir for dumt.

 

Skruene kunne de spart seg for, men jeg likte messingen. Ligner litt på min 70-talls LED-klokke.

Ja, messingen var ikke dum. Trodde vel at det skulle bli noe skikkelig fancy jeg etter ett par år nå med mye snakk om bøyelige skjermer osv.

 

Synlige skruer på fronten som ikke harmonerer knekker designet, for min del, helt. Samtidig har du fire stk under (som selvsagt ikke synes når den er på). Her burde de ha tilkalt verdens klokkedesignere isteden, der er det mye lekkert ute å går.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt å legge min trofaste Omega Seamaster på hylla til fordel for en smartklokke hvis det kom noe pent og brukbart. Men dette duger ikke. 24 timer batterilevetid på en klokke? Og de måtte nok ha jobbet mer med designet hvis det skulle vært aktuelt.

 

Blir spennende å se hvor mange år det går før noe som er både brukbart og pent dukker opp.

 

Utfordringen er at det må være billig også, for det er meningsløst å bruke mange tusenlapper på noe så døgnflueaktig som dette -- det blir vel å bytte ut annethvert år akkurat som smarttelefonen.

Lenke til kommentar

Angrer foreløpig ikke på min Pebble :)

Misunner kameraet og telefonimuligheten på Gear, men batterilevetid på 1 uke (kanskje opp til 3 uker etter Bluetooth 4-FW-update) er viktigere for meg.

 

enig, fikk meg pebble i dag :) og jeg tror den helt klart største fordelen til pebble er at den alltid viser tida. du må sikkert trykke på noe på samsung sin for å se hva klokka er

Lenke til kommentar

Enda en duppeditt som må lades. Må snart ha ladere over alt. Kablene flyter, håper det ikke blir el-kontroll med det første. Kan de ikke lage en lader som lader en 8-10 usb duppeditter ? Snart sitter vi med kabel koblet til armen i tillegg til hodetelefoner, mikrofon etc. Hvor skal dette ende ? Hvor er de trådløse laderne ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...