Gå til innhold

Samsung har lansert Galaxy Note III og sin første smartklokke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her blir det mange kjøp. Skal definitivt kjøpe nye Galxy Note 3 og- Gear. Likte den nye bakplaten svært godt. Ikke lenger den glatte, fingeravtrykk-magneten en er kjent med fra Galaxy- serien.

 

Galaxy Gear har forventet utsalgspris på rundt tre hundrede amerikanske dollar, så det blir ingen billig affære. Galaxy Note 3 har omtrent samme utsalgspris som gjeldene toppmodeller.

 

Gleder meg.

Endret av Robert
Lenke til kommentar

Bare jeg som syntes at Note III ser ut som en S2 paret med en S4, og blåst opp i samme størrelse som Note II?

 

Forøvrig er det spennende med smartklokker, men med 10 timer batterilevetid kommer det ALDRI til å bli en hit. Hvem gidder å lade KLOKKEN sin to ganger om dagen? Det gidder ikke folk engang med mobilen sin...

Lenke til kommentar

Bare jeg som syntes at Note III ser ut som en S2 paret med en S4, og blåst opp i samme størrelse som Note II?

 

Forøvrig er det spennende med smartklokker, men med 10 timer batterilevetid kommer det ALDRI til å bli en hit. Hvem gidder å lade KLOKKEN sin to ganger om dagen? Det gidder ikke folk engang med mobilen sin...

 

Nå blander du nok ryker og fakta, klokken holder 25 timer+ ifølge Samsung.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Samsung gjør tilsynelatende mye bra, men jeg savner ekstrafunksjoner som gjør armbånd som nike fuelband overflødig. Hadde den kommet med noe slikt så hadde jeg nok bestilt fra første stund

Lenke til kommentar

Samsung Galaxy Note III ble vell mer eller mindre akkurat som forventet, det er jo null innovasjon i dette markedet for øyeblikket så det er jo bare sakte men sikker evolusjon av maskinvaren som skiller modellene fra år til år disse dager, og nøyaktig det samme gjelder Galaxy Note III som blir en ren evolusjon av Galaxy Note II med jevnt over hakket bedre maskinvare her og der og stortsett ingenting annet.

 

Kan vell ikke forvente stort annet, som sagt så er det jo null innovasjon i markedet for tiden og markedet generelt virker temmelig mettet så det er jo kun det å få evolusjonert og komme med hakket bedre modell år for år som gjelder for tiden sånn at markedet ikke står på stedet hvil. Sikkert en flott oppdatering for de som er i markedet for en ny 5.5"+ stor mobil i nærmeste fremtid, men neppe noe som får eksisterende kunder til å føle noen stor trang til å oppdatere med det første, ei heller noe som klarer å få folk som sitter på gjerdet til å plutselig gå til innkjøp.

 

 

Når det gjelder Samsung Gear så ble jeg paradoksalt skuffet over maskinvaren og mulighetene, men nesten litt positivt overrasket over design og utseende. Hadde egentlig hele tiden forventet at Samsung, som de normalt alltid gjør pusher på med mye maskinvare og funksjonalitet (uten at det nødvendigvis trenger å være så alt for logisk eller praktisk) men at de som utifra de prototype bildene skulle misse fullstendig design og gjennomføring. Men her ble jeg faktisk noe skuffet over maskinvaren, den ser ut til å bomme på de fleste punkter når det gjelder maskinvare og funksjonalitet, som et par over nevner så har de prestert å levere en løsning som kan erstatte armbånd som Nike Fuelband, Nike+ osv.. Hvorfor de ikke har fått inn en GPS så du kan bruke Nike GPS app på den, eller noen form for Nike Fuelband løsning eller noe som helst gjør at bruksområdet og potensiale til denne reduseres betraktelig. Og når den heller ikke er vanntett eller ser ut til å komme i noen form for robust og solid design så ser jo dette ut til å være en enhet som skriker fukt og slagskader temmelig kvitt da armbåndsur tross alt er noe som ofte får veldig hard medfart uten at man selv er klar over det.

 

Designet i seg selv overrasket meg positivt da den ser langt bedre ut enn de prototype bildene vi fikk se, vil ikke akkurat si den er direkte snasen eller er noe som jeg ville gått med rundt armen men det er bedre enn hva jeg fryktet og forventet og er nok absolutt noe som flere kunne klart å leve med å ha rundt armen.

 

 

Men som jeg har sagt hele tiden så tror jeg markedet for smartklokker er temmelig lite inntil det skjer noe på batterifronten, for det å måtte lade klokka hver til annenhver dag er nok temmelig uaktuelt for folk flest, her må vi nok opp i minimum ukevis, helst månedsvis med batterilevetid eller så forsvinner mye av poenget med et armbåndsur som tross alt er noe du har rundt armen som du alltid skal kunne regne med og forvente at er klar til dyst når det trengs.

 

Dette ble jo mer eller mindre nøyaktig likt alle andre smartklokker vi har sett til nå, det er jo knapt noe som helst funksjonalitet eller maskinvare som gjør at denne skiller seg fra det vi allerede har hatt i noen år nå og det at den er såpass avhengig av mobiltelefonen er også skuffende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser for meg at det kan være nyttig med en slik klokke hvis den gjennom bluetooth kan svare på telefonsamtaler og skru på høyttaler eller bruke klokken som mikrofon og høyttaler. Kan være nyttig om man kjører bil. Til nå derimot har jeg bare sett den nyttig som en klokke og en måte å ta snik-fotografier.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...