Gå til innhold

Xbox One får raskere prosessor


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Prosentvis økning i frekvens kan ikke direkte oversettes til tilsvarende økning i ytelse, da sistnevnte avhenger av en rekke andre faktorer."

 

Det er jo riktig, men for en gitt prosessor er jo MHz noe av det nærmeste man kommer noe som er proporsjonalt med ytelse. Så må vi se om ytelsen i stedet er begrenset av båndbredde til minnet eller om den ikke er begrenset av CPU i det hele tatt.

 

Håper de har litt ekstra å gå på i kjøleløsningen, ellers virker det som de insisterer på å lage "1" like bråkete som 360. Mange spill tar det de kan få av CPU, så det betyr at kjølingen må jobbe på full guffe hele tiden

Lenke til kommentar

Håper de har litt ekstra å gå på i kjøleløsningen, ellers virker det som de insisterer på å lage "1" like bråkete som 360. Mange spill tar det de kan få av CPU, så det betyr at kjølingen må jobbe på full guffe hele tiden

 

Processor and graphics: as rumored, a heavily customized AMD chip that combines an eight-core CPU, a GPU tailored for DirectX 11.1 graphics and 32MB of high bandwidth embedded ESRAM memory. The 28nm chip will consume around 100 watts, which is slightly higher than current Xbox Slim and PS3, but Microsoft promises noise from the cooling fans will be "four times quieter."

http://www.engadget.com/2013/05/21/xbox-one-hardware-and-specs/

 

Så får me berre håpe det er sant :)

Lenke til kommentar

Fy f... for et rot det er med Xbone. MS har jo skiftet og endret så mye at jeg har mistet fullstendig kontroll over hva Xbone leveres med, hvordan den brukes og hva jeg kan og ikke kan. Jeg er rett og slett drittlei hele Xbone, og det er før den er lansert.

Jeg kommer garantert til å kjøpe PS4, da vet jeg i hvert fall hva jeg får.

Flaks du ikke trenger å tenke på det da. Konsoll er konsoll, om specs er så big deal så er PC eneste alternativ. Egentlig kan de holde innmaten hemmelig, du trenger ikke vite mer enn at kontrollen er digg og at spillene er pene (og kanskje til og med morsomme).

 

Går for PS4 selv så klart, men syntes ikke MS har gjort noe uhørt akkurat i dette tilfellet!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har hatt Xbox 360 siden den kom ut( har både den hvite som bråker og den nye slim) - og PS3 har definitivt hatt bedre grafikk hele veien.

 

Etter som xbox one er UTSATT i Norge på ubestemt tid og PS4 er kraftigere, har jeg forhåndsbestilt PS4.

 

Vi får se hvordan det går.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 


...åssen samenlignes de nye spec'sene mot PS4 nå egentlig? PS4 lå vel et hårstår forran i ytelse, men det er kanskje snudd nå?


Nesten. Noe av det viktigste med en GPU er å ha nok båndbredde til å fore den hele tiden. XBO klarer ca 150-200GB/s burst, og ca 68GB/s etter det. Mengden burst er ca 32MB. PS4 klarer ca 170 GB/s hele tiden. 2.5 ganger mer båndbredde.

XBone har 768 "gpu-kjerner" @ 834MHz ~ """640 512 ytelse"""
ps4 har 1152 "gpu-kjerner" @ 800MHz ~ """921 600 ytelse"""
Det er ikke medregnet forskjellen i båndbredden.
De "ytelse" tallene er helt verdiløse, men gir et veldig grovt bilde av differancen av peak preformance i en teoretisk perfekt situasjon, der CPU og resten av SoC'en er uvesentlig. Endret av Dupl3xxx
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Fy f... for et rot det er med Xbone. MS har jo skiftet og endret så mye at jeg har mistet fullstendig kontroll over hva Xbone leveres med, hvordan den brukes og hva jeg kan og ikke kan. Jeg er rett og slett drittlei hele Xbone, og det er før den er lansert.

Jeg kommer garantert til å kjøpe PS4, da vet jeg i hvert fall hva jeg får.

 

Du må være den eneste som er negativ til Microsofts forbedring av konsollen.

Lenke til kommentar

 

Fy f... for et rot det er med Xbone. MS har jo skiftet og endret så mye at jeg har mistet fullstendig kontroll over hva Xbone leveres med, hvordan den brukes og hva jeg kan og ikke kan. Jeg er rett og slett drittlei hele Xbone, og det er før den er lansert.

Jeg kommer garantert til å kjøpe PS4, da vet jeg i hvert fall hva jeg får.

 

Du må være den eneste som er negativ til Microsofts forbedring av konsollen.

Tror det bare minner han om den tiden Microsoft kunne rævkjøre kunden men har tatt så mange 180 graders vendinger at de like greit kunne ha kalt maskinen Xbox 180

Lenke til kommentar

Tja, om eg ikkje husker feil greier PS4 å kna ut ca 2,75 Ghz på maks noko som muligens vil komme konsollen til gode seinare vha firmware-overklokking.

 

Men tydelig at XO sliter når MS har behov for å presse ut mest mulig med ein gang. Står forsatt att å sjå om FCC har godkjent konsollen. Har jaffal ikkje funne noko om XO enda.

Lenke til kommentar

Makan altsa! Ja, her har MS virkelig tråkket i salaten. Tenke seg å oppgradere maskinvaren til noe BEDRE?

...åssen samenlignes de nye spec'sene mot PS4 nå egentlig? PS4 lå vel et hårstår forran i ytelse, men det er kanskje snudd nå?

Det er ikke denne forandringen jeg reagerer på, men det faktum at de forandrer noe på konsollen hver uke. Alt er bare rot for de av oss som ikke leser hver artikkel. Du må være online, du må ikke være online. Du kan dele spill, du kan ikke dele spill, kinect må være tilkoblet, kinect må ikke være tilkoblet. Denne uken er GPU så kraftig, neste uke er det en annen kraft (samme med CPU).

 

Alt er bare et eneste stort rot med Xbone for tiden! I alle fall for oss som ikke følger med alt som blir skrevet.

 

Så vidt jeg vet har ikke Sony gjort en eneste forandring på sin konsoll, og derfor føles PS4 som et mye tryggere valg. Du vet hva du får og Sony vet hva de vil levere.

MS framstår bare som schizofren, og de vet virkelig ikke hva de selv vil

Endret av sphaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...