Gå til innhold

Slik gikk det da vi satt en enorm kjøler på et knøttlite skjermkort (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Han burde gremme seg som har greid å skrive kjølepasta i steden for termisk pasta. :thumbdown:

 

Kjølepasta kjøler i seg selv i likhet med ispose eller isspray, termisk pasta forbedrer overføringen av varmeenergi mellom materialer.

 

Kjølepasta/Termisk pasta har blitt brukt om hverandre og feil så mye at kjølepasta har nå blitt synonymt med termisk pasta uansett. Tenk på det som slang, som at tyggis er slang for tyggegummi.

  • Liker 9
Lenke til kommentar

Bringer tilbake minner om kjølerbyttet jeg gjorde på mitt 4870X2. Har et bilde liggende en plass av kobberklossene som var i standardkjøleren sammenlignet med kjøleribben til accelero xtremen jeg monterte på kortet. Gikk fra å kunne føne håret bak pcen til å være stille som en mus og ikke mange gradene over romtemp i load. Greit nok, kortet kostet over 4000kr når det var nytt, men etter et halvt års føning var de 600 kronene jeg betalte for kjøleren verdt det!

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...

Han burde gremme seg som har greid å skrive kjølepasta i steden for termisk pasta. :thumbdown:

 

Kjølepasta kjøler i seg selv i likhet med ispose eller isspray, termisk pasta forbedrer overføringen av varmeenergi mellom materialer.

Dette var nytt for meg, og sist jeg la på termisk pasta var i 2003-4...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...