Gå til innhold

Nå er? Windows 8 større enn Apples operativsystem


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte nye Vista all over med win8, men etter at jeg fikk det i hendene og fikk vokst litt på operativsystemet så synes jeg det er mye mer genialt enn f. eks Windows 7, selv på PC. Jeg liker det forenklede systemet. Ei gammel dame jeg kjenner fikk bærbar datamaskin med Windows 8 installert, henne tok dette på rappen, overgang fra Windows XP, og syntes det var mye enklere. Jeg tenker Microsoft har gjort noe veldig riktig med dette.

 

Med det sagt så er det en gang slik at Apple dominerer nettbrettmarkedet, men kan vi se en endring der også med Win8? Vil vi egentlig det?


Det vokser vel fordi man er nødt til å kjøpe en lisens med de fleste PCer man kjøper? :p

Det er også en av grunnene, ja.

Endret av Dan-Levi
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

GUI på W8 og WS12 er og blir RÆV! Det kunne vært et skritt fremover om en hadde kastet tiles til helvete vekk og beholdt "start" knappen. Uansett, det er bare KDE som har Alt+F2 <3

Lenke til kommentar
Ei gammel dame jeg kjenner fikk bærbar datamaskin med Windows 8 installert, henne tok dette på rappen, overgang fra Windows XP, og syntes det var mye enklere.

 

Spørs jo også om gamla (no disrespect) like gjerne kunne hatt et nettbrett med mulighet for tilkobling av valgfritt tastatur (eldre har en tendens til å foretrekke store bokstaver).

 

Dette er jo i stor grad system laget for mobil/nettbrett dyttet inn i OS for Pc..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gamle damer klarer også helt fint å bruke Linux - men det er ikke et bra argument for hvorfor et OS øker markedsandelen.

 

Det er nok som Heilage sier, at Win8 OEM har har bidratt til å øke markedsandelen.

Det var ikke ment som et argument. Morsomt at du sier det fordi jeg forsøkte å lære samme damen Ubuntu, men det gikk ikke gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Eg skjønner ikkje kvifor kalle klager på Windows 8, det funket feet, det er forsåvidt ganske raskt og tar deg faen meg ikkje lang tid å sette deg inn i. Det er som å begynne på eit nytt OS. Det er alltid noe å pirke på, ingen os er feilfrie , men det er ingenting gale med windows 8 :p

Eg liker det mye bedre enn windows 7, selv om 80% av alt er forandre :p

 

eg bare følte eg måtte dele det siden det sto windows 8 :p, the only reason I had :p

Endret av Ragnar115
Lenke til kommentar

Nåja, vi fikk tilbud på nye workstations og da var det fortsatt Windows 7 som gjelder.

 

Når Windows XP er større enn Windows Vista og Windows 8 tilsammen, så sier det noe om at ikke alle versjoner blir vurdert til å være like gode. Windows 7 var et godt OS. Forhåpentligvis får vi se Windows 9 oppe på en sånn andel en gang i framtiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må det sies at Veksten er enorm når det gjelder små bærbare enheter, her har Apple store markedsandeler i USA og det er definitivt dette som har gjort selskapet såpass stort.

 

Salget av stasjonære enheter er noe helt annet, der ligger Apple under 7.3% mener jeg mens Microsoft og Windows har fortsatt over 87% av markedet. Linux enheter og andre os har begynt å krype seg litt oppover men holder seg fortsatt stabilt på de markedsandelene de har hatt hittil.

 

Men at Microsoft nå har falt under den magiske grensa på 90% sier jo litt om hva som holder på å skje og det er på tide at ledelsen begynner å svette litt og har forståelse for at fallet kan bli raskt og hurtig...

 

 

G : Det er populært å hakke på Windows 8, husk i følge de "lærde" så er annenhver versjon av Windows noe dritt uavhengig av hvor bra den er...

 

Personlig : Den har sine feil, men er langtifra noe "dritt".

Endret av Malvado
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det jeg egentlig lurer på er hvordan i all verden Windows XP har så stor andel.

 

Men igjen så er vel dette helt sikkert medregnet skoler sine gamle slitne PCer som kun kan kjøre XP \ NT 5.x ?

 

Selv så tester jeg og bruker de nyeste OSene som kommer ut med en gang jeg har muligheten.

Gikk meget fort fra Windows 7 til Windows 8 når de fikk fikset småfeil (som feks Skype problemet i tidlig beta).

 

Og ang startknappen så er det ikke så mye som skal til for å legge inn Start8 fra Stardock.

Ser mer eller mindre akkurat ut som Windows 7, bare bedre!

 

Skal sies at jeg kjører Windows 8.1 for øyeblikket, ikke 8.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...