Gå til innhold

Klagestorm mot Canal Digital ? nå krever ombudet svar


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nett er blitt så viktig, at tilbyderne kan gjøre hva f*** de vil. Spesielt når det gjelder hva de faktisk leverer er jeg overbevist om at det er mye lurendreier

 

Tror ikke de kan gjøre hva f*** de vil. Internettilgang er utrulig viktig nå men så lenge ingen sitter med monopol på internett i Norge så har vi kundene overhånden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror ikke de kan gjøre hva f*** de vil. Internettilgang er utrulig viktig nå men så lenge ingen sitter med monopol på internett i Norge så har vi kundene overhånden.

 

Siden infrastrukturen på slikt i Norge er ræv dårlig, sitter de ofte på mye makt. Stabil og god internett er ikke en rett, men folk er villig til å gå ganske langt i dag for å ha det.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har Komplett Maxi på 12/5 via en borettslagsavtale til 249kr/mnd som inkludererer TV. Fair enough. Oppgraderte til 70/10 for 199kr/mnd ekstra. Med endringene går jeg ned til 50/10, altså 30% tregere! I tillegg autooppgraderte de meg til 100/10 som jeg nedgraderte med en gang, men allikevel var de så frekke at de sendt meg en regning på 299kr for august. Ringte og sa at det skjedde ikke at jeg betalte den og fikk beskjed om at jeg kunne overse den og at det ble ordnet på neste regning. Heldigvis.

 

De endrer heller ikke hastighene for borettslagsavtalene, og vi kan heller ikke velge 25/5. Uansett hva jeg velger så kommer jeg dårligere ut med endringene, og det gjør de fleste privatkunder også. Om du ikke streamer eller laster ned noe trenger du ikke 25 Mbit nedlasting.

 

I det 1.5 året jeg har hatt de har det vært veldig stabilt, lav ping og supporten har vært veldig rask når jeg har trengt det (og lenge åpent!). Men etter disse endringene har holdningen min til Canal Digital gått rett i dass. Syns de fortsatt er bedre enn Get (ventet en gang 45min i kø, for egen regning), men det skal ikke så mye til. Skulle ønske jeg kunne velge fiber, f. eks Lynet. Jeg ønsker kun internett, driter i alle TV-produkter som vanlig TV via coax og diverse streamingtjenester, men alt blir pushet på meg som kunde uansett om du velger CD eller Get.

 

Men for all del, vi får jo T-We så skal vel ikke klage............

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele Sagan er bare latterlig.

etter 2 år med tilbudet så har det plutselig blitt for billig.

Det er bare helt sykt at de kan holde på sånn som de gjør og Canal Digital kommer aldri i livet til å snu, de kommer til å stå på sitt, med mindre de skulle miste en drøss med kunder og utvalget i det ganske land når det gjelder internett via kabel tv eller internett hastigheter generellt er ikke mye å skrive ut av.

 

SÅ jeg tipper ©Anal DIgtal som jeg har sett noen kalle de, vinner..

 

Jeg håper forbrukermakten vinner, Jeg håper trådløs internett aka 4g blir bedre og bedre og tilslutt så håper jeg det finnes et alternativ til alle som ikke trenger 100mbit internett.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tror ikke de kan gjøre hva f*** de vil. Internettilgang er utrulig viktig nå men så lenge ingen sitter med monopol på internett i Norge så har vi kundene overhånden.

 

Dette er ikke sant. I store deler av Norge er det monopol på internett via kabel/antenne, siden nettleverandørene eier kabler/antenner som står for tilgangen mot bolig. Alternativet er da svake muligheter via mobiltelefon. I borettslag er man bundet til i leverandør på årsbasis.

 

Generelt i Norge er det ikke monopol, men det er ikke langt unna. Markedsformen må regnes som et oligopol, en form der tilbyderne har fortsatt ganske stor makt i forhold til kundene. Kundene får ikke overtaket før vi har perfekt frikonkurranse. Noe som antageligvis er uoppnålig i et slik marked.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Men så er det også viktig at staten vil føle seg pliktet til å blande seg inn.

 

Forbrukerombudet har da ingenting med staten å gjøre. Det er et ombud som skal ivareta forbrukernes rettigheter. Siden det er mulig at avtaleloven og markedsføringsloven er blitt brutt fra nettilbyderens side, så har de en plikt til å undersøke saken på vegne av forbrukerne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Nett er blitt så viktig, at tilbyderne kan gjøre hva f*** de vil. Spesielt når det gjelder hva de faktisk leverer er jeg overbevist om at det er mye lurendreier

 

Tror ikke de kan gjøre hva f*** de vil. Internettilgang er utrulig viktig nå men så lenge ingen sitter med monopol på internett i Norge så har vi kundene overhånden.

I praksis er det jo regionale monopol...

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hva med oss som har abonnementet kalt Ultra som har hatt 25/5 leeenge til 399 kr mnd? Altså en pakkepris med kabeltv og bredbånd. Har ikke mottatt noe info fra Canal Digital...

 

Ikke en skit da tydlivis, enn at abonnementet mitt nå heter Bredbånd 25 og prisen er den samme som for alle andre. Tydlivis ingen "pakkerabatt" med kabeltv og bredbånd lenger da... Får ta en telefon :-)

 

Moderator: flettet sammen 3 innlegg, bruk "rediger"-knappen.

Endret av Occi
Lenke til kommentar

Forbrukerombudet har da ingenting med staten å gjøre. Det er et ombud som skal ivareta forbrukernes rettigheter. Siden det er mulig at avtaleloven og markedsføringsloven er blitt brutt fra nettilbyderens side, så har de en plikt til å undersøke saken på vegne av forbrukerne.

 

Selv om forbrukerombudet opererer uavhengig av staten er det vel ikke til å se bort i fra at ombudet er opprettet av politikerne, altså staten som forøvrg også nok betaler lønnen.

 

Sa nå opp min c-more total pakke fra CD til tross for at jeg helst ville fått med meg tippeligen men unner ikke CD en krone ekstra fra meg. Skal nå også engasjere med i styret på borettslaget å få CD bort fra avtalen en gang for alle etter den er over.... med andre ord er nok det 100-vis av brukere.

Lenke til kommentar

Denne fantastiske oppgraderingen til CanalDigital er nesten for god til å være sann. I mitt tilfelle(Super70), så vil til og med nedgradering til BB50 bli en prisøkning. Jeg må faktisk nedgradere til BB25, for å ikke komme dyrere ut enn hva jeg betaler i deg. D.v.s. 1/3 del av båndbredden jeg har hatt til i dag. Takk skal dere ha CanalDigital!

Lenke til kommentar

Hva skal jeg gjøre som har/hadde super70? Sitt og vente på at CD evt. kommer til å gjøre endringer på pris og hastig eller som alle andre CD kunder har gjort å degradere hastigheten sin?

 

Jeg håper virkelig at CD innser at de virkelig har tabbet seg ut og kommer til å gjøre nye endringer slik at vi som er kundene blir fornøyde.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...