Gå til innhold

Skrev negativt om Stoltenberg ? fikk sparken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Folkeskikk har han hvertfall ikke. Hva de snakker om på sine møter i FRP får være så, men som politimann kan man ikke vrenge mageinnholdet slik.

Jeg tolker deg dithen at du mener fjesboka er et sted for dypere intellegente samtaler, fritt for slengkommentarer. Med den tolkningen av nettstedets innhold er jeg redd rimelig mange har sine svin på skogen.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Jeg har da jobbet i forsvaret, og kjenner til hvordan man vurderer tjenestevei og uttalelser.

Det er ikke bare fritt fram å slenge fra seg hva som helst når man er i en slik stilling.

 

Det at Facebook betraktes som lite intelligent får så være. Den er en kanal med et visst ytringsansvar den også.

 

IKke stemmer jeg FRP; men han skulle fått en advarsel, å kalle noen et krapyl og få sparken er litt tragisk

Han skulle nå fått et refs for det.

Med mindre det står med liten skrift "ikke diskuter politikk på facebook"

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe jeg fant i debattfeltet til VG:

 

 

Denne politimannen har kommet med langt verre uttalelser enn som så på egen Facebook-side, bl.a. denne "morsomheten", som jeg har store vansker med å se skal være forenlig med hans stilling:

"Våren er kommet og asylsøkerne begynner å sykle langs veiene igjen. Pass godt på så du ikke kjører på dem. Det kan være din sykkel.."

Han har også tidligere vært på kollisjonskurs med sin egen etat, i så stor grad at selv VG fant det bryet verdt å ta det opp for 5 år siden:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/norsk-politikk/artikkel.php?artid=509775

"Nå er Stein Robin Kleven Bergh anmeldt til Spesialenheten for politisaker for grov uforstand i tjenesten, og for å ha misbrukt taushetsbelagt politiinformasjon internt i Frp."

Mannen har altså forlengst mottatt tydelige advarsler, men åpenbart ikke tatt dette til etterretning. Uttalelsene om Stoltenberg var bare dråpen i et forlengst overfylt beger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tviler sterkt du blir ikke sparket etter 30 års tjeneste for bare det media fremstiller det.

 

At det kan være en god grunn derimot til å få ut en potensielt dårlig tjenestemann ut av tjenesten er derimot sant. Har derfor ikke så alt for store vansker å se for meg at det er noe i denne duren, og at dette egentlig ikke er noen eksepsjonell sak. Lukter lang vei en grinete kar som drar "uskyldig-kortet", som ikke klarer å ta ansvar for at han dreit seg ut, og kanskje ikke var den beste i jobben sin ellers...

Nei, huff. Typisk media å blåse opp en slik sak (som selvsagt må være denne politimannen sitt ønske).

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nei, huff. Typisk media å blåse opp en slik sak (som selvsagt må være denne politimannen sitt ønske).

 

 

Rasistkrapylet Stein-Robin Kleven Bergh får bare det han fortjener.

http://tjomlid.com/2013/09/03/ekle-ytringer-fra-oppsagt-politibetjent/

 

Kan godt være, men i så tilfelle er overskrift og ingress på tek.no artikkelen helt på trynet. Noe som vel også Andrull nevner.

Lenke til kommentar

Synes også vi på diskusjon.no skal holde oss for gode til å betegne folk som krapyl.

 

Denne manglende respekten for andre og andres meninger sprer seg som en virus i digitalsamfunnet.

Men det behøver ikke bety at vi skal synke ned på samme nivå.

 

Denne nye "ytringsfriheten" hvor mange skal hate og true, er ikke bra for noen.

 

Vi har sett hvor langt det kan gå, når man fyrer oppunder slike intolerante meninger.

Det starter med "snikislamisering" fra Siv Jensen, brer seg nedover i det brune folkedypet og ender opp som barnedrap på Utøya.

 

Etterpå er alle uskyldige og ingen er rasister om du spør de.

 

Jeg er selv ingen engel når det kommer til politiske ytringer, men det er som tilsvar til de som ønsker sortering av mennesker etter sitt primitive verdensbilde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og bare så det er sagt. Ryktet til denne mannen har spredd seg over 50 mil til meg for sine forholdsvis ekstreme meninger, handlinger og rasistiske sprell, lenge før denne saken ble så kjent. Kan se det er artikler om han på VG fra 2008, om egentlig akkurat det samme tullet, og visstnok ikke noe uvanlig syn i lokalavisa.

 

Og så har du senere, hvor han tar saker i egne hender:

 

3. januar 2011

Bergh fikk postkassen sin sprengt i stykker to ganger på kort tid, og utlovet en dusør på 10.000,- til den som sørget for opplysninger som innebar muligheter for straffereaksjon for hærverket på sin facebook-status – hvorpå han etterpå kommenterer sin egen tråd:

«Har sikret meg spor – bryr ikke firmaet, men straffer gjerne selv – om jeg så må ut med 15–20.000 i bot for det etterpå, spiller ingen rolle bare jeg får has på møkksekken.»

Hentet fra lokalavisa.

 

Jeg blir bare mer og mer sikker på at dette er en mann jeg ville frarådet å støtte, uansett politisk mening, og egentlig ikke gi noe mer oppmerksomhet (som jeg sterkt aner meg er nettopp det han ønsker).

Endret av Andrull
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan jo ta med noe her som jeg skrev i en annen tråd om temaet, i Politikk-forumet:

 

 

Inspirert av Gunnar Tjomlid tok jeg en kikk på facebook-siden til denne skøyeren. Litt nedover fant jeg denne statusoppdateringen:

 

DUSØR..! Postkasse sprengt 30.12.10 kl 2215 - ok, kunne le av det som guttestreker.. Men når den imbesile møkksekken i kveld, 2.1.11 kl 2200 gjentok "bragden" på vår nye postkasse - da er det ikke annet enn renhekla ondskap - og den møkksekken skal jeg ha! Derfor; kr 10 000 i dusør til den som sørger for opplysninger som innebærer straffereaksjon for skadeverket!

 

Litt privat etterforskning med dusør? Greit nok. Men han har visst også tenkt å stå for straffereaksjonen selv:

post-136333-0-98078400-1378256823_thumb.

post-136333-0-64889400-1378256834_thumb.

 

Dette er fra januar 2011. Det største spørsmålet her er vel hvorfor fyren ikke er avskjediget for lenge siden.

 

De rasistiske vitsene som Gunnar Tjomlid fant nekter han for å ha skrevet. Han antyder at kontoen hans må være hacket. Problemet er bare: Dette er oppdateringer som er postet med lang tid mellom. Både andre og han selv har kommentert dem. Det er ikke snakk om noen som har kommet inn på kontoen hans én gang og så postet pinlige ting - det må eventuelt være noen som har hatt tilgang til kontoen hans over tid. Og uten at han har oppdaget det.

 

Og da er det tre ting å si:

1) Sannsynligheten for at det faktisk dreier seg om hacking er tilnærmet 0.

2) Altså: Mannen lyver.

3) I tillegg: Mannen må være fullstendig korka hvis han tror han kan lurer særlig mange mennesker med den løgnen.

 

Men selvfølgelig - her dreier det seg om "ytringsfrihet" når han mister jobben ... :nei:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan godt være, men i så tilfelle er overskrift og ingress på tek.no artikkelen helt på trynet. Noe som vel også Andrull nevner.

 

Det er visst ingen norske journalister, hverken i papiraviser eller i tek.no, som har tenkt tanken å bla seg litt nedover Facebook-profilen til Bergh og se hva de finner. Alle norske aviser som har dekket denne saken bare har gjengitt Berghs egen beskrivelse av hva som skjedde. Noen har forsøkt å få en uttalelse fra politimesteren, men han har taushetsplikt om detaljene i personalsaker så han kan ikke si så mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...