Gå til innhold

Nå må de betale harddisk-avgift på alt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

totalt idiotisk!

 

de må betale sellskaper for tapt inntekt pga piratkopiering! men har man betalt avgiften, har man ikke da betalt for produktet? hvis så, skal det da være greit å "piratkopiere" fordi du allerede har betalt? har du betalt må du jo få det du har betalt for og hvem bestemmer hvem som har rett på disse pengene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Privatkopiere

...er ikke det samme som piratkopiere

 

Det dreier seg om en avgift for å ta egne kopier (til annet medium) av noe du har kjøpt. Kalle det gjerne backup-avgift. Ellers er jeg enig med folket; Historisk Idioti, Grådige plateselskap + ryggløse politikere.

Lenke til kommentar

Hmm ... dette minner jo litt om kollektiv straff ... siden samtlige forbrukere blir straffepålagt avgifter for noe som ikke alle er skyld i.

 

"I henhold til 4. Haagkonvensjon av 1907 (landkrigsreglementet) artikkel 50, kan befolkningen ikke ilegges felles bøtestraff eller annen straff på grunn av enkeltpersoners handlinger som den ikke kan ansees solidarisk ansvarlig for. Bestemmelsen åpner motsetningsvis adgang til i visse tilfeller å anvende kollektiv straff, noe som ble sterkt misbrukt både under den første og den annen verdenskrig. Dette førte til at man i artikkel 33 i Genèvekonvensjonen av 12. august 1949 om beskyttelse av sivile i krigstid forbød enhver anvendelse av kollektiv straff."

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Privatkopiere

...er ikke det samme som piratkopiere

 

Det dreier seg om en avgift for å ta egne kopier (til annet medium) av noe du har kjøpt. Kalle det gjerne backup-avgift. Ellers er jeg enig med folket; Historisk Idioti, Grådige plateselskap + ryggløse politikere.

 

Satt på spissen så blir det nærmest det samme sånn jeg ser det, men ser tankegangen din og blir mer riktig det du sier. Uansett en idiotisk lov ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...