Gå til innhold

Endelig et mekanisk tastatur uten støyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke helt hvorfor Clear-bryterne skal gi noe særlig mindre støy enn brune, røde eller svarte brytere. De gir riktignok mer motstand etter at tastetrykket er registrert, så det skal mer kraft til for å trykke tastene helt ned, men hvis man har o-ringer sammen med de andre bryterne (bortsett fra blå og grønne) vil jeg tro det ikke blir noen særlig forskjell.

Selv tror jeg at jeg går for Corsair K65 + o-ringer, da jeg trenger et smalt tastatur, og absolutt ikke har behov for lys bak tastene. I tillegg har dette tastaturet ganske lav profil, er lett å rengjøre og ser bra ut. Blir nok en fin oppgradering fra mitt nåværende membran-tastatur Compaq KU-3923...

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Jeg får si det samme i denne tastaturtråden, som jeg sier i de andre jeg har vært innom.

 

Hvorfor kan de ikke levere et tastatur med NORSK layout?

 

Hvis du er ute etter et stilrent mekanisk tastatur uten en masse bling, anbefaler jeg Filco på det varmeste.

105-tasters - http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-majestouch-2-nkr-tactile-action-keyboard.asp

88-tasters (tenkeyless) - http://www.keyboardco.com/keyboard/swedish-finnish-filco-majestouch-2-tenkeyless-nkr-tactile-action-keyboard.asp

Norske keycaps - http://www.keyboardco.com/product/filco-danish-and-norwegian-part-keyset-and-key-puller.asp

 

 

Fåes selvsagt også med andre brytere. Selv har jeg det jeg linker til, med brune brytere. Magisk å skrive på. Rubber Dome tastaturet jeg har på jobben er nå ekkelt og tungt å bruke, i forhold.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, du har sagt dette i en del tråder nå... :-)

 

Ser ikke ut som CODE-tastaturene kan konfigureres på samme måte som andre tastaturer som WASD Keyboards selger, ser ut som du kun får standard US oppsett på tastene. Velger du å konfigurere ditt eget WASD tastatur kan du velge US-/ISO-layout, hva det skal stå på hver enkelt tast, hvilken farge hver enkelt tast skal ha, hvilke brytere du vil ha (også Clear), og om du ønsker o-ringer kan du få det også. Tror riktignok ikke disse tastaturene har baklys, men det har vel ikke Filco-tastaturene heller? Og jeg tror sannelig WASD er billigere enn Filco også...

 

Når det gjelder norsk layout på tastene, kunne jeg ikke bry meg mindre om det, jeg ser ikke på tastene når jeg skriver. Men hver sin smak...

Lenke til kommentar

MX Brown er ikke mer støyende enn mange membrantastaturer, og er helt uproblematisk selv i jobbsammenheng.

 

Jeg ser ikke hva dette tastaturet bringer som er nytt, det ser ut som et helt vanlig referanse-tastatur fra Cherry.

 

Gå heller for et ordentlig tastatur som Filco, som også finnes i norsk konfigurasjon.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvorfor Clear-bryterne skal gi noe særlig mindre støy enn brune, røde eller svarte brytere. De gir riktignok mer motstand etter at tastetrykket er registrert, så det skal mer kraft til for å trykke tastene helt ned, men hvis man har o-ringer sammen med de andre bryterne (bortsett fra blå og grønne) vil jeg tro det ikke blir noen særlig forskjell.

 

Selv tror jeg at jeg går for Corsair K65 + o-ringer, da jeg trenger et smalt tastatur, og absolutt ikke har behov for lys bak tastene. I tillegg har dette tastaturet ganske lav profil, er lett å rengjøre og ser bra ut. Blir nok en fin oppgradering fra mitt nåværende membran-tastatur Compaq KU-3923...

 

K65 er et fantastisk tastatur, men det har bakbelyste taster(dog de kan slåes av), jeg vil ikke påstå at K65 har en lav profil akkurat, men det er uansett et bra tastatur :)

Lenke til kommentar

De selger ikke til Norge i det hele tatt enda, så de finnes ikke med norsk tegnsett, i allefall ikke enda.

 

Har dere helt glemt tastaturene fra Matias?

 

De skal være rimelig stille av seg, og kommer med norsk tegnsett ser det ut til:

http://www.keyboardco.com/keyboard/matias-quiet-pro-for-pc-nordic.asp

 

Dere skrev jo faktisk om Quiet Pro fra Matias her:

http://www.hardware.no/artikler/verdens-mest-stille-mekaniske-tastatur/112897

  • Liker 1
Lenke til kommentar

K65 er et fantastisk tastatur, men det har bakbelyste taster(dog de kan slåes av), jeg vil ikke påstå at K65 har en lav profil akkurat, men det er uansett et bra tastatur :)

 

Godt å høre at det er bra, men sikker på at det er K65 du beskriver nå? hw.no hadde jo en test av dette for ikke lenge siden, der det går tydelig fram at det ikke har bakbelyste taster. Det er vel umulig å finne et tastatur med Cherry MX brytere som har lav profil, men Corsair K65 er blant de laveste som finnes, så vidt jeg vet.

Lenke til kommentar

Som mange andre sier, de eneste mekaniske bryternei Cherry familien som lager lyd er Cherry MX Blue og Green.

 

Brown, Red, Black, Clear og Grey (veldig lite brukt) er "lydløse", som i at bryterne i seg selv ikke lager lyd, men det er heller plastikken på tastene som smeller mot tastaturet som lager lyd.

Lenke til kommentar

Er det mulig å bytte brytere evt. sette på o-ringer på razer blackwidow ? Det har mx blå og støyer fælt.

 

Ja, du kan sette på o-ringer sålenge tastaturet bruker Cherry MX brytere (hvis ikke produsenten har limt på taste-hettene, men det har jeg aldri vært borti... :-) Se f.eks. her for mer informasjon om hvordan du gjør det.

 

Bytte brytere derimot er verre. Det er mulig, men da må du til med loddebolten for å fjerne de gamle og lodde på de nye... en kjempejobb! Løse brytere koster også en god del penger, jeg vil nok si det er _mye_ enklere (og kanskje også billigere) å kjøpe et nytt tastatur med de bryterne du ønsker.

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...