Gå til innhold

Test: Google Chromecast


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg har brukt AppleTv itl er den AirPlay Mirror funksjonen. Å kunne vise det jeg ser på telefonen på TVen ser jeg på som en stor fordel.

 

Håper neste generasjon ChromeCast får lignende funksjon :)

 

Har prøvd å finne denne på Amazon, men der står det alltid Out of Stock...

Lenke til kommentar

Utrolig hvordan $35 plutselig blir til $105 så fort produktet passerer norskegrensen.

Min Chromecast ble priset til $25 på esken.. ingen gebyrer der :-)

 

Når det er sagt, så fungerer Chromecast tålig greit.. Men den klarte ikke spille av 720p (120fps) gopro filmklipp fra Macbook air til TVen.. ble for mye hakking. Så aner ikke hva det skyldes.. filmklippet kan fint spilles av på macbooken..

 

Er vel komprimeringen som PCen sliter med kanskje, før den sender det til Chromecasten..

 

Youtube etc fungerer iallefall bra. + at du kan streame Chrome browseren din.. (håper Firefox kommer med en tilsvarende plugin).. ellers ingen skrivebord streaming så vidt jeg har fått med meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den får anbefalt trots att den kräver en ganska osäker inställning på en vanlig router, den hackar i det mesta förutom Netflix och Youtube, det är kanske bortimot år innan vi får SpotifyWimp stöd. Är inte direkt stor fan av Apple TV, men till 605 kronor verkar den som en mer komplett och fungerande lösning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Blir litt feil å sammenligne denne med f.eks. AppleTV. ATV er en selvstendig datamaskin som fungerer til mye mer enn bare streaming fra andre enheter. Men hvis en kun bruker ATV til airplay kan de jo sammenlignes. Syntes uansett at Cromecast er alt for dyr. Denne funksjonaliteten burde ikke kostet mer enn maks et par hundrelapper.

Lenke til kommentar

"Det er imidlertid verd å notere seg at vi som normalt bruker Apple TV flere ganger daglig"

 

Da har altså artikkelforfatter AppleTV og bruker Mac og iphone. Altså en artikkelforfatter jeg aldri vil ta for nøytral mer.

 

Jeg tipper en stor andel av artikkelforfattere både her og der benytter Apple TV og Mac. Kan jeg ikke anse noen av dem som nøytrale lenger da?

 

Eller alle de artikkelforfatterene som sannsynligvis benytter andre produkter som f.eks. Android telefon etc.

Kan jeg stole på at disse er mer nøytrale?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...