Gå til innhold

Her tester NASA en 3D-skrevet rakettdel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så da kan snart enhver fjortenåring printe ut en atomrakett på gutterommet?! De printer jo allerede ut fullt fungerende våpen. Nei, best å forby dette før det tar av!

 

I det minste få på plass en lov hvor man må ha et sertifikat for å bruke en printer, gjerne søke om tilatelse før man printer noe, samt kanskje en politimann ved siden av som sjekker at man ikke printer ut noe snusk.

 

Det handler ikke om å nekte folk å gjøre noe, er mye bedre å heller gjøre det så vanskelig og knotete at de lar være å gjøre det i det hele tatt. :-)

 

-----------------------------------------------

Lurte på om jeg skulle skrive at dette var ironi. Men jeg lar være. Alt i dette innlegget var faktisk ment fullstendig seriøst. Og nei, jeg nekter å legge ved et blunkefjes for å hjelpe de med defekte ironidetektorer. Du får finne ut selv hva jeg egentlig mente. Nei jeg tuller ikke, eller kanskje jeg gjør det? Hvem vet...

Lenke til kommentar

En ting er nå å printe ut en rakett del med en industriell 3d printer. That would be the day når fjortisser kan printe ut atom raketter. hvilket er umulig med mindre det er snakk om Donald Duck elns. En vanlig 3D printer bruker som kjent noe plast materiale og sist jeg sjekka var ikke dette radioaktivt . Skal man lage atom våpen trenger man plutonium eller lignende og IKKE plast som heller ikke tåler særlig varme sist jeg sjekka. ;) <-<< Ja det er en smiley

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er sikkert 12 år siden første gangen jeg hørte om 3D-printing, og da gjennom at NASA brukte prosessen til å lage deler til romting, kanskje ikke rakett, men jeg ville si at det demper sensasjonen en del.

 

Det skal sies at dette er en helt annen prosess enn hva man har på hobbyrommet eller hva som ble brukt i diverse våpen-prosjekter, og mange eksperter ville kanskje ikke kalle det printing med mindre de snakket med lekmenn. Jeg ville tippe de har "printet" i titan. Det skal også sies at slike deler laget på denne måten har enkelte fordeler over deler laget på normalt vis annet enn bare muligheter innenfor fasong, blandt annet renhet i materialet.

 

Jeg har selv benyttet denne prosessen litt til diverse smådeler. Jeg ville si at det er "på tide" at denne nyheten dukker opp.

 

Videoen viser laseren som smelter sammen partiklene som inngår i prosessen.

Lenke til kommentar

Så da kan snart enhver fjortenåring printe ut en atomrakett på gutterommet?! De printer jo allerede ut fullt fungerende våpen. Nei, best å forby dette før det tar av!

 

I det minste få på plass en lov hvor man må ha et sertifikat for å bruke en printer, gjerne søke om tilatelse før man printer noe, samt kanskje en politimann ved siden av som sjekker at man ikke printer ut noe snusk.

 

Det handler ikke om å nekte folk å gjøre noe, er mye bedre å heller gjøre det så vanskelig og knotete at de lar være å gjøre det i det hele tatt. :-)

 

-----------------------------------------------

Lurte på om jeg skulle skrive at dette var ironi. Men jeg lar være. Alt i dette innlegget var faktisk ment fullstendig seriøst. Og nei, jeg nekter å legge ved et blunkefjes for å hjelpe de med defekte ironidetektorer. Du får finne ut selv hva jeg egentlig mente. Nei jeg tuller ikke, eller kanskje jeg gjør det? Hvem vet...

 

Tulling.

Lenke til kommentar

Tulling.

 

Ja, enig! Slike som han der burde vært sperret fra å kommentere. Fjortenåringer som printer ut raketter på gutterommet?! Hah! Nesten så man begynner å lure på om han bare overdrev for å harselere med folk som vil ha restriksjoner på 3D-printere...

 

Om det var en forsøk på en dårlig spøk så burde han i det minste hatt noen blinkende bannere med "ADVARSEL: IRONISK INNLEGG" eller noe.

Lenke til kommentar

Ja, enig! Slike som han der burde vært sperret fra å kommentere. Fjortenåringer som printer ut raketter på gutterommet?! Hah! Nesten så man begynner å lure på om han bare overdrev for å harselere med folk som vil ha restriksjoner på 3D-printere...

 

Om det var en forsøk på en dårlig spøk så burde han i det minste hatt noen blinkende bannere med "ADVARSEL: IRONISK INNLEGG" eller noe.

:eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...