Gå til innhold

Vil stoppe pirater fra å bruke 3D-skrivere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

3D skrivere er spennende, men jeg personlig tror at å tillate private å ha slike skrivere kommer til å bli en kjempe tabbe.

 

Er altfor mye skummelt kriminelle kan gjøre med disse.

 

Bare tenk på hvor mye galt man kan gjøre med en vanlig printer. Skrive ut falske sedler, falske dokumenter, falske sjekker og generelt mye skummelt.

Rart de ikke forbyr den for privatpersoner.

Litt forskjell å lage våpen på 3D skriver, enn falske sedler, dokumente og sjekker på vanlig skriver.
Lenke til kommentar

Litt forskjell å lage våpen på 3D skriver, enn falske sedler, dokumente og sjekker på vanlig skriver.

Helt ærlig, så er jeg faktisk 100% sikker på at jeg kan mye enklere og mye 'bedre' lage et våpen etter en kort tur innom Biltema eller Clas Olshon, enn hva jeg kan gjøre med min egen 3D printer..

 

nei, jeg tror enhver politiker må få donert seg en low cost 3D printer som de kan leke seg litt med, så skal de se at det faktisk ikke er så farlig som de ønsker.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Dette er jo bare idioti.......

 

Hvis de tror at de skal greie å få bukt med dette tror jeg de har gapt over hele universet.

 

Det er Komplett umulig å få til en sånn DRM koding, siden en har en utall varianter av filformater og forholde seg til, samt Knytinger til form og beliggenhet av geometri,

Med en rask titt på dette forumet`s hjemme siden så ser jeg vel allerede et brudd på opphavsrettigheten. "Correct me if I`m wrong"

Apple har vel patent på et rektangel med avrundede hjørner, hvis jeg ikke husker feil. At det går an å faktisk få patent på det, er jo tragisk i seg selv.

 

Når det gjelder Kjernen til alt dette oppstyret så ligger vel den i antall artikler som har blitt skrevet om noen idioter som har greid å lage et våpen som til dels fungerer. IKKE .... om jeg hadde turt og avfyre den (Potensielle bomba) i min egen hånd.

 

Når det gjelder printingen å dens materiale egenskaper så er dette heller dårlige greier, mest vanlige å bruke er ABS plast som har en flytegrense på typisk 40 Mpa (Mega Pascal). Disse legges lagvis på hverandrei lag av typisk 0,1 / 0,2mm , dette medfører at en ikke får en homogen masse i materialet, men heller en masse bruddanvisere i materialet, som vil fører til at det kan splintre under ffor høut trykk.

Materialer (17-4PH, AISI 4340, 36CrNiMo4)som er vanligvis brukt i våpen har en flytegrense på 900 til 1300 Mpa, en beøhøver ikke være noe "Rakketforsker" for å skjønne at dette kan være en potensiell bombe.

 

3D-printing er ikke noe nytt, det som er nytt er at noen har greid å gjøre teknologien tilgjengelig for folk flest,

før kostet en 3D-printer fra et par hundre tusen, og opp til flere milioner kroner. det du nå kan kjøpe får du vel helt ned i noen få tusenlapper.

Men kvaliteten er der etter.

 

3D-printing er en flott greie for utvikling av ideer og Prototyper/produkter, og kan være med å løfte kreativiteten

den har dåg noen bakdeler når det kommer til å lage produkter i form av selkost og pris,

 

Men DRM for 3D-printere, da tror jeg en må gå opp igjen løypa på vanlige printere også, som nevn i innlegg ovenfor her.

 

EDIT: Glemte å si: Den siste idioten er ennå ikke født!!!!

Endret av Tornado78
Lenke til kommentar

 

 

Litt forskjell å lage våpen på 3D skriver, enn falske sedler, dokumente og sjekker på vanlig skriver.

Helt ærlig, så er jeg faktisk 100% sikker på at jeg kan mye enklere og mye 'bedre' lage et våpen etter en kort tur innom Biltema eller Clas Olshon, enn hva jeg kan gjøre med min egen 3D printer..

 

nei, jeg tror enhver politiker må få donert seg en low cost 3D printer som de kan leke seg litt med, så skal de se at det faktisk ikke er så farlig som de ønsker.

Ja du kan prøve å lage en pistol fra biltema og clas olshon deler. Hvordan har du tenkt å gjøre det da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt forskjell å lage våpen på 3D skriver, enn falske sedler, dokumente og sjekker på vanlig skriver.

 

Er vel dokumenter for blandt annet å gi noen fullmakt over økonomien din, det er jo surt om blir skrevet ut en falsk men troverdig kopi av.

Skriver du ut penger og riktige dokumenter burde det da gå ann å anskeffe seg ett skikkelig våpen ved hjelp av en vanlig printer.

Men poenget er da heller at du kan gjøre mye ulovlig med en vanlig printer, men å forby printer for enkeltpersoner i dag er vel rimelig utenkelig.

 

 

Ellers finner du nok enkle bruksanvisninger på nett for hvordan å lage ett duganes våpen med metallrør og annet gøyt kjøpt på Biltema, disse tåler nok også betydelig mye mer enn det ett plastvåpen gjør. Så 3D printeren er ikke eneste løsningen på anskaffelse av alternative våpen som ikke kan spores noe særlig.

Lenke til kommentar

 

 

 

Litt forskjell å lage våpen på 3D skriver, enn falske sedler, dokumente og sjekker på vanlig skriver.

Helt ærlig, så er jeg faktisk 100% sikker på at jeg kan mye enklere og mye 'bedre' lage et våpen etter en kort tur innom Biltema eller Clas Olshon, enn hva jeg kan gjøre med min egen 3D printer..

 

nei, jeg tror enhver politiker må få donert seg en low cost 3D printer som de kan leke seg litt med, så skal de se at det faktisk ikke er så farlig som de ønsker.

Ja du kan prøve å lage en pistol fra biltema og clas olshon deler. Hvordan har du tenkt å gjøre det da?

http://www.youtube.com/watch?v=A8art8fsrYY

denne skulle vel holde

Lenke til kommentar

 

 

Litt forskjell å lage våpen på 3D skriver, enn falske sedler, dokumente og sjekker på vanlig skriver.

Helt ærlig, så er jeg faktisk 100% sikker på at jeg kan mye enklere og mye 'bedre' lage et våpen etter en kort tur innom Biltema eller Clas Olshon, enn hva jeg kan gjøre med min egen 3D printer..

 

Jeg er også nyskjerrig på hvordan du skal lage et bedre våpen med clas ohlson deler.

 

Jernrør og hammer?

Hvordan skal du sikte med det?

 

Du vet vel at inne i løpet til et våpen så er det veldig fine riller som får kulen til å spinne? Det gjør at den flyr mer nøyaktig. Disse rillene er mulig å lage med en 3d printer, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan du skal klare å lage disse rillene inni clas ohlson delene dine.

Lenke til kommentar

Du vet vel at inne i løpet til et våpen så er det veldig fine riller som får kulen til å spinne? Det gjør at den flyr mer nøyaktig. Disse rillene er mulig å lage med en 3d printer, men jeg klarer ikke å se for meg hvordan du skal klare å lage disse rillene inni clas ohlson delene dine.

Men visste du at et våpen (pistol\gevær) trenger noe som heter krutt? Men jeg klarer ikke å se hvordan du skal printe det ut..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

3D skrivere er spennende, men jeg personlig tror at å tillate private å ha slike skrivere kommer til å bli en kjempe tabbe.

 

Er altfor mye skummelt kriminelle kan gjøre med disse.

 

Bare tenk på hvor mye galt man kan gjøre med en vanlig printer. Skrive ut falske sedler, falske dokumenter, falske sjekker og generelt mye skummelt.

Rart de ikke forbyr den for privatpersoner.

Jup, lettere å gjøre alvorlig kriminalitet som dokumentfalsk med en god skriver. Scan dokumentet, gjør endringer og skriv ut, dette er temmelig vanlig.

 

Den vanlige forbrytelsen folk vil gjøre med 3d printere vil være å skrive ut uliseniserte star wars og disney figurer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Litt forskjell å lage våpen på 3D skriver, enn falske sedler, dokumente og sjekker på vanlig skriver.

Helt ærlig, så er jeg faktisk 100% sikker på at jeg kan mye enklere og mye 'bedre' lage et våpen etter en kort tur innom Biltema eller Clas Olshon, enn hva jeg kan gjøre med min egen 3D printer..

 

nei, jeg tror enhver politiker må få donert seg en low cost 3D printer som de kan leke seg litt med, så skal de se at det faktisk ikke er så farlig som de ønsker.

Ja du kan prøve å lage en pistol fra biltema og clas olshon deler. Hvordan har du tenkt å gjøre det da?

http://www.youtube.com/watch?v=A8art8fsrYY

denne skulle vel holde

Dette er da ikke på størrelse med en pistol??
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...