Gå til innhold

Mobilklokke blir det neste store


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare jeg som synes sånne klokker virker stygge og klumpete?

 

Tror nok de skal satse en god del på pen design før noen andre enn geeks gidder bruke dem...

 

Det skal også bli interessant å se om de klarer å fylle en nisje med nyttig funksjonalitet: Mobiltelefonen er jo (nesten) alltid med, og er da ikke SÅ vanskelig å dra opp av lomma?

Lenke til kommentar

Sier hvem?

 

Jeg er ikke interessert i å gå med en klokke jeg må lade opp adskillige ganger i uka. En klokke skal ha batteri som varer minst 1 år. Dessuten blir dette dobbelt opp, alle de funksjonene har jeg jo allerede på telefonen som jeg allikevel har med meg, til enhver "tid". Mer er det ikke å si om den saken (i følge meg selv i hvert fall). UGH!

Lenke til kommentar

Er ekte mobilnørd.

Har hatt sony ericsson smartwatch. Fungerte fint, hadde noen smarte funskjoner.

 

Kommer ikke til å skifte ut den ordentlige klokka mi igjen. Å ha noe sånnt til når jeg er ute og løper vil jeg ikke helt avvise, men det blir nok kun til den funksjonaliteten. Å gå med til daglig, nei takk.

Lenke til kommentar

Skal ikke utelukke at produsentene kanskje en dag klarer å få meg til å få lyst på en av disse, men akkurat her og nå ser jeg virkelig ikke for meg at det skal skje. Hva i all verden skal jeg med en mobilklokke. At dette skal bli det neste store virker helt absurd!

 

Er spent på å se om jeg skifter mening når produktene er ferdig og reklamen har rullet foran øynene mine et ukjent antall ganger... :p

Lenke til kommentar

Man skal ikke gå så lang tid tilbake før folk flest lurte på hva vitsen var med mobiltelefoner, alle hadde jo telefon hjemme? Noe var riktignok litt harry og hadde kjøpt trådløse telefoner i utlandet, og de kunne ta telefonen med ut i hagen...

 

For 10 år siden hadde mobiltelefonene passe lommestørrelse, i dag må man ha store lommer for å få plass til en mobil.

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

har eksistert smartklokker i laaaange tider, men jeg har ikke sett særlig endring de siste 5år. De blir neppe allmannseie da de fungerer som et klumpete tilbehør til en telefon. I alle tilfeller vil det være svært upraktisk å kun ha klokke som telefon.

Når de blir tynne som vanlige klokker derimot, eller tynnere... Og stabiliteten og GUI er på plass, Da vil nok ting endre seg.

Lenke til kommentar

Man skal ikke gå så lang tid tilbake før folk flest lurte på hva vitsen var med mobiltelefoner, alle hadde jo telefon hjemme? Noe var riktignok litt harry og hadde kjøpt trådløse telefoner i utlandet, og de kunne ta telefonen med ut i hagen...

 

For 10 år siden hadde mobiltelefonene passe lommestørrelse, i dag må man ha store lommer for å få plass til en mobil.

 

Forskjellen er at du kjenner ikke vekten og størrelsen så veldig når den ligger i lomma, men en stor tung klokke på armen både kjennes godt og ser fælt ut. ENORME armklokker har eksistert i MANGE år men har fremdeles ikke akkurat blitt noe jeg ser folk gå rundt med, dermed vil nok de fleste anta at det neppe blir noe stor realitet som allmannseie før de blir tynne med et eksklusivt look. Stor skjerm derimot kan helt klart bli en vinner om man bruker bøybart materiell

Lenke til kommentar

Jeg vil fortsatt ha en klokke rundt håndleddet, jeg, det føles på mange måter "riktig" ut når klokka passer håndleddet bra. Det er bare at mange med litt smart-funksjonalitet er mer tacky enn techy. Batteritiden er for dårlig og klokkene for store og tykke slik at de vil være i konflikt med ermer. Sonys Live View er vel nærmere tre ganger tykkere enn kalkulatorklokka jeg brukte på begynnelsen av nittitallet og strengt tatt hadde Casioen like lang liste med "avanserte" funksjoner, og et mer intuitivt grensesnitt.

 

Også er det en ting som tradisjonelle armbåndsur gjør mye bedre enn både mobiltelefoner og smart-ur med skjermsparer: viser deg hva klokka er.

Lenke til kommentar

Bruker selv en Pebble som jeg er godt fornøyd med. Jeg tror det er noen kriterier som er viktig for en smart-klokke:

- Vise klokken uten at du trenger å trykke på noe, slik at du bare trenger å kaste et blikk på den for å se hva klokka er.

- Brukbar batterilevetid. Med min bruk holder Pebble 10-12 dager mellom hver lading. (Tror kanskje jeg har vært heldig med min klokke og fått et batteri som er over gjennomsnittet).

- OK design. Har fått flere kommentarer om at Pebble ser stilig ut (bruker visning som kun viser timer og minutter som store tall).

- Gjør noe "fornuftig" utover å vise tiden. Jeg synes det viktigste med Pebble er at den vibrerer på armen når telefonen ringer eller jeg får SMS (og at SMS eller hvem som ringer kommer opp på skjermen). Jeg har vanligvis telefonen på stille, og det er langt fra alltid at jeg legger merke til at telefonen vibrerer oppe i lommen sammen med lommeboken og diverse annet.

 

Hvis et av disse punktene ikke er oppfylt er smartklokken uaktuell for min del. Jeg har med mobilen over alt, og lommen er ikke så langt unna :-) At Pebble er vanntett er forøvrig et solid pluss i margen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...