Gå til innhold

MSI slipper rå alt-i-ett-PC for spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Muligens noe for spillere som aldri kikker inni "harddisken". For andre ser jeg tre store svakheter:

 

- Ingen overklokking

- Ikke utskiftbart skjermkort

- Ekstra lav oppløsning for å være 27-tommer: 1920x1080

 

Mulig prisen blir en fjerde svakhet.

- ikke noen problem å overklokke

- Er det MXM kort i den bør det kunne skiftes ut

- 1080p er ikke lavt for en slik pc da den er ment for gaming med bra FPS ikke jobbing i desktop.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

 

 

Når det gjelder spilling er det lite som skiller de to generasjonene. Hovedfokuset på haswell plattformen er strømforbruk, ikke ytelse.


Det er også lite som skiller de to foregående generasjonene, men jeg vil alikevel fraråde folk å kjøpe gamle CPUer til prisen av dagens.

Du fikk kanskje ikke med deg at hele maskinen her er presset inn i en "skjerm". Om noe - burde "gaming" betegnelsen signalisere kraft og kvalitet. Noe MSI og resten av produsentene er fullstendig klar over, men bruker på labre produkter for å selge mer.

 

- ikke noen problem å overklokke
- Er det MXM kort i den bør det kunne skiftes ut
- 1080p er ikke lavt for en slik pc da den er ment for gaming med bra FPS ikke jobbing i desktop.


1080p er lavt for en 27" . Endret av Zeph
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er også lite som skiller de to foregående generasjonene, men jeg vil alikevel fraråde folk å kjøpe gamle CPUer til prisen av dagens.

 

Du fikk kanskje ikke med deg at hele maskinen her er presset inn i en "skjerm". Om noe - burde "gaming" betegnelsen signalisere kraft og kvalitet. Noe MSI og resten av produsentene er fullstendig klar over, men bruker på labre produkter for å selge mer.

 

Prisen på pcen vet vi ingenting om enda. Det er selvsagt dumt å kjøpe forrige generasjons cpu til samme pris, men det er ingen krise i forhold til ren ytelse. Da forbedringen til haswell er minimal.

 

Joda, fikk med meg det. Er ingen fan av AIO systemer. Og hvis man er ute etter en ren gaming pc så ville jeg aldri ha vurdert noe slikt. Slike AIO pcer er som regel overpriset og upraktiske.

Lenke til kommentar

Muligens noe for spillere som aldri kikker inni "harddisken". For andre ser jeg tre store svakheter:

 

- Ingen overklokking

- Ikke utskiftbart skjermkort

- Ekstra lav oppløsning for å være 27-tommer: 1920x1080

 

Mulig prisen blir en fjerde svakhet.

 

Denne PC'en har nok en annen målgruppe en deg tror jeg. Veldig enig i at et ikke utskiftbart skjermkort er et relativt stort problem, men overklokkingen er jeg uenig i. Brukte å overklokke til max av det prosessoren klarte før i tiden, men etter i-serien til intel kom på banen har det ikke vært verdt det. Kraftige prosessorer i dag (i5/i7 2nd-3rd-4th gen.) er såpass kraftige at nesten ingen spill trenger mer en 20-40% av tilgjengelig kraft. Hadde i5-2500k overklokket til 4,5ghz, men dette skrudde jeg av da jeg fant ut at det ikke ga noen særlig ytelsesøkning. Mista kansje 5 FPS ved å kjøre "normalhastighet", og når dette betyr at jeg går fra 85 til 80 FPS er ikke forskjellen merkbar. Støynivå og varme ble vesentlig redusert, noe som er meget praktisk for en PC som står i stua.

Lenke til kommentar

dette er en bærbar maskin, kan ikke kalle det gaming verdig, prøv i det minste som å bruk en i5 4670 for eksempel. så kan folk spille mmo i det minste

 

Snakker du om? Ikke gaming verdig du liksom. Det spørs jo HVA du har tenkt å spille. Ikke alle er interessert i å spille det heftigste spillet pr. dags dato.

 

2 stk GX70 er jo ganske heftig, og klarer glatt å kjøre de fleste spill. BF3, Crysis 3 f.eks.

 

Les litt om den.

http://www.hardware.no/artikler/amd-slipper-verdens-raskeste-skjermkort-for-baerbare/133471

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

 

Muligens noe for spillere som aldri kikker inni "harddisken". For andre ser jeg tre store svakheter:

 

- Ingen overklokking

- Ikke utskiftbart skjermkort

- Ekstra lav oppløsning for å være 27-tommer: 1920x1080

 

Mulig prisen blir en fjerde svakhet.

- ikke noen problem å overklokke

- Er det MXM kort i den bør det kunne skiftes ut

- 1080p er ikke lavt for en slik pc da den er ment for gaming med bra FPS ikke jobbing i desktop.

Hvordan har du tenkt til å overklokke en QM CPU? Det er ikke en K-versjon, så den er låst for overklokking.

 

Dessuten er 1080p ikke utrolig bra. Ville heller sett noe litt høyere for å få en litt bedre spillpc. Ellers et bra forsøk fra MSI! De prøver virkelig å presse markedet for mindre gamere :)

Lenke til kommentar

Dessuten er 1080p ikke utrolig bra. Ville heller sett noe litt høyere for å få en litt bedre spillpc. Ellers et bra forsøk fra MSI! De prøver virkelig å presse markedet for mindre gamere :)

  1. 1080p er mer enn nok for gaming, høyere oppløsning gir ingen fordel i gaming, tvert imot vil du få tregere responstid som følge av at det er IPS-panel. 1080p 120Hz hadde vært langt mer interessant.
  2. 8970M er et underklokket 7870, og det er ikke snakk om at det ville klart å dra nyere spill i 2560x1440 med akseptabel framerate.
Lenke til kommentar

Hvordan har du tenkt til å overklokke en QM CPU? Det er ikke en K-versjon, så den er låst for overklokking.

 

Dessuten er 1080p ikke utrolig bra. Ville heller sett noe litt høyere for å få en litt bedre spillpc. Ellers et bra forsøk fra MSI! De prøver virkelig å presse markedet for mindre gamere :)

DU kan ikke overklokke CPUen, men kan overklokke GPUen. hadde den hatt noe høyere oppløsning ville den slitt med bra FPS i nye spill som krever mye. Så du kan velge selv om du vil har bra FPS eller høyere oppløsning.

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...