Gå til innhold

Anbefaling: Spilleren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det valgt et alt for tungt kabinett for en gamingmaskin, så vidt jeg vet er gaming fremdeles en sosial aktivitet hvor unge mennesker kommer sammen i helger og skoleferier.

Her veier kabinettet over 13k og jeg har erfaringer som tilsier at selv aluminiumskabinetter på 8kg blir for tunge i en slik sammenheng. I en gamingmaskin bør man ha et lett alu-kabinett på ca 4 kg da den blir mer enn "tungt nok" når komponentene kommer inn.

 

Kvaliteten på PSU er så laber at det er bare å "slenge den rett i søpla", og hvorfor velges ikke et hovedkort med lydkrets tilpasset gaming. Lyden er en stor del av opplevelsen og særdeles viktig ved spilling over middelst høyt konkurransenivå.

 

De som spiller på 1920x1080 kan like greit gå ned til GTX 760 da det er mer enn tilstrekkelig og man har 1k spart å legge i neste grafikkort.

 

Ellers ser det greit ut, men dette oppsettet er egentlig verken fugl eller fisk, kanskje til allroundbruk for en som aldri flytter PC-en, men en gamingmaskin er det ikke.

Endret av BadCat
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg synes det høres fryktelig tungt ut med et kabinett på 13kg. Har selv en "gamer" pc der kabinettet veier ca. 5 kg. Med alle komponentene er dette blytungt og svært lite portabelt. Med 8 kg til, hadde jeg knapt klart å dra det frem fra plassen sin under skrivebordet.
Hvis målet er å holde prisen, tror jeg jeg hadde gått for standard Win 8 istedet for pro ( trenger en gamer pro?), og brukt de sparte pengene på et alu kabinett.

Tror jeg også ville gått ned på HDD størrelsen. Det er en tusenlapp å spare hvis man går ned til 240/256 GB. Med en tusenlapp ekstra har man ihvertfall råd til et lettere kabinett og en mye bedre PSU.

 

 

Edit: Se bort i fra teksten: "Maskinen i artikkelen kan sikkert brukes til gaming, men jeg synes heller ikke dette er en gamingmaskin."

Dette er selvfølgelig en heftig gamingmaskin. Tror den setning egentlig skulle vært litt annerledes. Ble skrevet litt tidlig om morran.

Endret av arvid35
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er det valgt et alt for tungt kabinett for en gamingmaskin, så vidt jeg vet er gaming fremdeles en sosial aktivitet hvor unge mennesker kommer sammen i helger og skoleferier.

Her veier kabinettet over 13k og jeg har erfaringer som tilsier at selv aluminiumskabinetter på 8kg blir for tunge i en slik sammenheng. I en gamingmaskin bør man ha et lett alu-kabinett på ca 4 kg da den blir mer enn "tungt nok" når komponentene kommer inn.

 

Kvaliteten på PSU er så laber at det er bare å "slenge den rett i søpla", og hvorfor velges ikke et hovedkort med lydkrets tilpasset gaming. Lyden er en stor del av opplevelsen og særdeles viktig ved spilling over middelst høyt konkurransenivå.

 

De som spiller på 1920x1080 kan like greit gå ned til GTX 760 da det er mer enn tilstrekkelig og man har 1k spart å legge i neste grafikkort.

 

Ellers ser det greit ut, men dette oppsettet er egentlig verken fugl eller fisk, kanskje til allroundbruk for en som aldri flytter PC-en, men en gamingmaskin er det ikke.

 

Hei,

 

Hvilket hovedkort har lydkrets tilpasset gaming? Må man kjøpe asus rog-kort?

Hvorfor er den strømforsyningen søppel? Jeg ble anbefalt den samme her på forumet da jeg kjøpte pc. Den har aldri skapt trøbbel de tre årene jeg har brukt den maskinen :-)

Har du et tips til kabinett?

Lenke til kommentar

Bare sier det, jeg har en gamingrig på 35kg. Hver gang det er snakk om LAN hater jeg livet mitt og skulle ønske jeg aldri kjøpte det jeg gjorde, men samtidig klarer jeg å løfte 35kg på en hånd uten å bli svett. Den skal bare ut i bilen og deretter inn i lokalet. Jeg ser virkelig ikke problemet og å si at det ikke er en gamer grunnet vekten er ganske enkelt ett latterlig tilbakestående utsagn.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bare sier det, jeg har en gamingrig på 35kg. Hver gang det er snakk om LAN hater jeg livet mitt og skulle ønske jeg aldri kjøpte det jeg gjorde, men samtidig klarer jeg å løfte 35kg på en hånd uten å bli svett. Den skal bare ut i bilen og deretter inn i lokalet. Jeg ser virkelig ikke problemet og å si at det ikke er en gamer grunnet vekten er ganske enkelt ett latterlig tilbakestående utsagn.

 

Er ikke alle gamere som er i så veldig god form ;) ;)

Lenke til kommentar

Har aldri trent styrke, aldri trent noe som helst før jeg startet for 6mnd siden. Aldri vært noe problem å få med PCen på LAN. Klarer selvfølgelig ikke løfte den over hodet med en arm, men jeg klarer fint å få den ut i bilen med to :p

 

Also, de fleste gamere jeg kjenner trener aktivt.

Lenke til kommentar

Dette er ikke ett problem. Har selv R4 og de gangene jeg drar maskinen fram er da jeg skal på LAN. Har ikke merket noe til at maskinen er tung. Det er jo tross alt en STASJONÆR maskin.

 

This!

 

Hvor ofte er det man egentlig drar på LAN, daglig? Ja om det hadde vært slik så hadde jeg også skjønt problemet med tung kabinett.

 

Har selv denne og har faktisk aldri hatt bedre kabinett. Alt er som det skal, størrelsen, hvordan ting er bygd, kvalitet etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenker bare at alle som mener at kabinettet er for tungt sitter kanskje i overkant mye foran PCen og bruker kroppen i underkant ? Er ikke det OK å få løftet litt da ? Vi snakker bare til fra bilen, det er vel ikke noen som tar game'ing PCen med på bussen ?

Om en ikke bor i et steinalder-hjem uten X * Terabyte server ville jeg nok heller valgt SSD på 250G.
Dessuten, kanskje vært beste da hadde vært RAID, 2 x 120G (alt. eller 2 x 250G)

Endret av morten_b
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er en grusom anbefalling:

*Den groveste feilen er vel mangel på egen CPU-kjøler når man anbefaller OC CPU og hovedkort. Les: Ta med Hyper 212 Evo eller Noctua NH-D14 eller noe.

*GTX770 er overkill på en aktiv skjerm med 1920-oppløsning. Spesifiser at dette kortet kun gir pay off med spilling med 3 skjermer eller oppløsning over 1920. Forøvrig helt greit å ikke bruke et referansekort.

*Lagring: Mangel på en 1TB+ 7200rpm HD. Mangle på "Pro"-varianten av SSDen

*Godt kabinett og grei PSU

*Bruk noen kroner på kabinettvifter

*RAM med kjølefinner?

 

Dette er kun en enkel internettkommentar, så tl/dr:

UGH

Lenke til kommentar

Dette er en grusom anbefalling:

*Den groveste feilen er vel mangel på egen CPU-kjøler når man anbefaller OC CPU og hovedkort. Les: Ta med Hyper 212 Evo eller Noctua NH-D14 eller noe.

*GTX770 er overkill på en aktiv skjerm med 1920-oppløsning. Spesifiser at dette kortet kun gir pay off med spilling med 3 skjermer eller oppløsning over 1920. Forøvrig helt greit å ikke bruke et referansekort.

*Lagring: Mangel på en 1TB+ 7200rpm HD. Mangle på "Pro"-varianten av SSDen

*Godt kabinett og grei PSU

*Bruk noen kroner på kabinettvifter

*RAM med kjølefinner?

 

Dette er kun en enkel internettkommentar, så tl/dr:

UGH

 

Enig med prosessorvifte, men er vel ikke alle som har behov for OC for å nå 60FPS i spill med high settings.

Grafikkort: Kjøper du et kraftig skjermkort har du så det holder i mange år fremover, mye bedre enn å sitte om to år og allerede måtte oppgradere.

- Enig i at 500GB er litt waste, spesielt når den er nesten 1400kr. dyrere enn 250GB-varianten.

- Har hatt samme kabinett med Radeon 6970 og AMD X6 - 3,3Ghz. Dette er maskinvare som drar mye strøm, men hadde ingen problemer med hverken støy eller varme. Ergo er det ikke behov for ekstra kabinettvifter.

Lenke til kommentar

500GB ssd? Senk den heller til 120GB og kjør opp på grafikkytelsen til en GTX780.

Man trenger ikke en K prosessor eller Z87 hovedkort. Dette er kun nødvendig for overklokking og andre flotte funksjoner som strengt talt er unødvendig for en gaming rig i de aller fleste spill.

 

Benchmark av GTX780 er her, og viser at det er mange spill som klarer fint å knekke ytelsen på dette kortet.

http://wccftech.com/nvidia-geforce-gtx-780-review-published-china-25-faster-gtx-680-5-slower-gtx-titan/

 

Å da påstå at GTX770 er overkill på en 1920-oppløsning skjerm er helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...