Gå til innhold

Dette gjør du for å beskytte deg mot telefonsvindel


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nå er man lite observant dersom en tror på at man får service uten å ha kontaktet dem på forhånd.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Desverre er det tydeligvis folk som biter på og penger å tjene siden dette ikke er noen nyhet, det har pågått en stund nå.

Folk flest interesserer seg ikke for operativsystemer eller hvilken driverversjon grafikkortet har, det er disse folkene slike svindlere liker.

De er lett bytte, spesielt den eldre garde vil jeg tro.

Lenke til kommentar

Nå er man passe "dum" dersom en tror på at man får service uten å ha kontaktet dem på forhånd.

 

Du er rimelig "dum" hvis du ikke skjønner at det er forskjell på mennesker her i verden. Vent til du blir gammel og dine barnebarn ler av deg fordi du er så gammeldags og ikke har peiling ;)

 

Ikke mer enn en uke siden jeg skulle hjelpe en gammel fyr som "ikke kom seg på nettet med Windows". Kommer hjem til han og der står det en Mac.....

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

 

Du er rimelig "dum" hvis du ikke skjønner at det er forskjell på mennesker her i verden. Vent til du blir gammel og dine barnebarn ler av deg fordi du er så gammeldags og ikke har peiling ;)

 

Jeg har aldri sagt at jeg ikke forstår at det finnes forskjellige mennesker her i verden, hvor har du det fra?

 

Min kommentar var rettet mot dem som går på det. Det er ingen kundeservice som ringer deg uten at du selv har bedt om det. Rett skal være rett.

 

Men jeg kan ta selvkritikk av at ordet "dumt" er et upassende ord å bruke. :)

Lenke til kommentar

Nå er man passe "dum" dersom en tror på at man får service uten å ha kontaktet dem på forhånd.

Så banken ringer ikke når de ser noe mistenkelig med din konto?

Firmaet du har kjøp en større vare fra (bil, reisemål...) ringer ikke å spør om du er fornøyd og om de kan gjøre noe for deg, eller tilbyr ekstra tilbud?

 

Poenget er at mange firma nettopp tar kontakt når du er kunde!...

Ja, man får ofte service uten å ha bedt om det på forhånd. Det kalles kundeservice og kundepleie på godt norsk. En dag vil du være takknemlig for at f.eks. banken ringer deg fordi du er skimmet eller llignende.

Så hvem er passe "dum"....

Endret av plankeby
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Så banken ringer ikke når de ser noe mistenkelig med din konto?

Firmaet du har kjøp en større vare fra (bil, reisemål...) ringer ikke å spør om du er fornøyd og om de kan gjøre noe for deg, eller tilbyr ekstra tilbud?

 

Poenget er at mange firma nettopp tar kontakt når du er kunde!...

Ja, man får ofte service uten å ha bedt om det på forhånd. Det kalles kundeservice og kundepleie på godt norsk. Så hvem er passe "dum"....

 

Nå tenker jeg på IT og PCer generelt. Selvfølgelig får du en telefon dersom det er noe mistenkelig med bankkontoen din, men så er ikke det slik at Microsoft ringer en fordi det er noe feil med PCen din.

 

Er egentlig ens egen feil dersom en får virus på PCen; enten er man godtroende og laster ned noe man ikke vet hva er, ellers så har en ikke antivirus program. Vet om mange som tror at antivirus ikke er noe som er nødvendig.. For et nøtteskall de må være i.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på IT og PCer generelt. Selvfølgelig får du en telefon dersom det er noe mistenkelig med bankkontoen din, men så er ikke det slik at Microsoft ringer en fordi det er noe feil med PCen din.

 

Det forstår jeg godt. Men ikke alle med PC vet det. Poenget er at man blir kontaktet uten å be om det på mange tjenester, da er det lett å glemme at kundeforhold til Microsoft er et unntak på dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det forstår jeg godt. Men ikke alle med PC vet det. Poenget er at man blir kontaktet uten å be om det på mange tjenester, da er det lett å glemme at kundeforhold til Microsoft er et unntak på dette.

 

Men der er vi jo helt enig, noe jeg prøver å presisere. Ikke alle er like observant.

Lenke til kommentar

Dette er slik som dette som burde være hovedoppslag på VG.no, ikke en råtten artikkel om mia gundersen saggy tits.

 

Bra opplegg av hw.no!

VG har da skrevet mer enn nok om dette. Dessuten har jo hw.no begynt å kjøre tabloid stil med "slik gjør du" og "dette sier ekpsertene" hvor "ekspertene" sier helt selvsagte ting som "hvis noen prøver å drepe deg, kan du i verste fall død, ifølge eksperter".

Lenke til kommentar

<p>Nå er man lite <strong>observant</strong> dersom en tror på at man får service uten å ha kontaktet dem på forhånd.</p>

 

Dette har du jo helt rett i, men en annen ting jeg tenker på er hvorfor noen engelskpratende skal ringe en normann for å få "hjelp" til å fikse maskinen. Om dette hadde vært et ordentlig tilbud hadde nok MS hatt norske folk til å ordne opp med oss nordmenn. Fatter ikke at folk ikke tenker over dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...