Gå til innhold

Denne er liten, men skal ha plass til en kraftig spillmaskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var da et skrekkelig dypt kabinett... trodde litt av meningen med m-atx var at det er mindre plasskrevende.

 

Ikke nødvendigivis i dybden, da m-ATX hovedkort er akkurat like store som ATX akkurat den veien. Skal du i tillegg ha plass til hardisker, skjermkort etc så blir dybden på et m-ATX kabinett ikke så ulik dybden på et ATX-kabinett. Skal man ha mindre dybde så må man ofre harddiskplasser samt øke bredden.

 

Silverstone Precision PS07, som faktisk er et av de mindre m-ATX kabinettene med 21 x 37,4 x 40 (B x H x D), har f.eks tatt vekk plasser for harddikser for å få plass til skjermkort, har ikke plass til PSU lengre enn 16 - 18 cm, ikke plass til mange tårnkjølere og ikke plass til minnebrikker med stor kjøler (dersom du skal ha noen harddisker).

Lenke til kommentar

Dette var da ikkje så lite, er jo litt mindre enn standar kabinetter.

 

Bygga sjølv en pc for en uke sida med Fractal's Node 304, og er godt fornøgd med det, litt modifisering når eg skulle ha slanger til radiator OG harddiske samtidig, fikk plass til en spinn disk og 1 SSD. Samt eit godt skjermkort.

 

Her kan man i det minste ha SLI / CF, i motsetning til Node. Men synest dei kunne ha krympa det litt til. Fleire og fleire har jo lyst på små maskiner :)

 

Konklusjon, passer ikkje til meg, men kanskje til deg!

Lenke til kommentar

 

Ikke nødvendigivis i dybden, da m-ATX hovedkort er akkurat like store som ATX akkurat den veien. Skal du i tillegg ha plass til hardisker, skjermkort etc så blir dybden på et m-ATX kabinett ikke så ulik dybden på et ATX-kabinett. Skal man ha mindre dybde så må man ofre harddiskplasser samt øke bredden.

 

Silverstone Precision PS07, som faktisk er et av de mindre m-ATX kabinettene med 21 x 37,4 x 40 (B x H x D), har f.eks tatt vekk plasser for harddikser for å få plass til skjermkort, har ikke plass til PSU lengre enn 16 - 18 cm, ikke plass til mange tårnkjølere og ikke plass til minnebrikker med stor kjøler (dersom du skal ha noen harddisker).

 

Jeg har SilverStone Precision PS07 selv fordi jeg trengte et kabinett med begrenset dybde. Har fått plass til en harddisk + SSD i det (i bunnen av kabinettet, bruker ikke HD-metallrammen som fulgte med), og er godt fornøyd (særlig fordi det er såpass bredt som det er, veldig enkelt å skjule kabler). Har en server stående (Fractal Design R4) med en haug med disker, så trenger ikke flere i PS07.

 

Selv synes jeg 48 cm er dypt for et mATX-kabinett (ville selv ha gått for ATX-kabinett da), men for noen vil det sikkert være helt perfekt (hvis de har begrenset plass i høyden, f.eks.).

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...