Gå til innhold

Her er Toshibas nye bærbar-råtass for spillere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilken HDMI-standard er dette? 1.4? Er jo ikke noe imponerende, og hadde vært fint om dere kunne bruke presise termer og ikke bare copy paste fra «reklamen» til Toshiba.

Ifølge Toshiba er det 4K, dvs 4096*2160 ? eller minimum 3840*2160, og utgangen er hdmi 1.4

Altså ikke 8K.

UHD er visst det nye navnet på 4 og 8K. Det riktige her er altså da 4K UHD etter hva jeg skjønner.

Eventuelt bare HDMi 1.4, som er mye mer nøyaktig.

 

Jeg har kun support for 1080 fra en bærbar her, men kjører nå 1920*1200.

Lenke til kommentar

Heller nok fortsatt mot Asus G750-serien. Venter bare på at G750JH kommer på lager... Evt kjøpe JX nå.

Har hjernevasket meg selv med følgende fornuft:

Basert på følgende oversikt fra Notebookcheck er det en markant ytelselsforskjell. Om jeg kun tar utgangspunkt i ultra og noen high (jeg ser bort i fra de hvor det åpenbart er en cap på ytelse) gir det fra 16% til 73% mer ytelse på GTX 780M mot 770M, med et snitt på cirka 45%.

 

G750JX koster 14500 kroner

G750JH koster 18000 kroner, altså litt under 25% mer.

 

Så 45% mer ytelse (i snitt) for 25% mer kroner. Fin logikk. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<p>Heller nok fortsatt mot Asus G750-serien. Venter bare på at G750JH kommer på lager... Evt kjøpe JX nå.</p>

<p>Har hjernevasket meg selv med følgende fornuft:</p>

<p>Basert på følgende <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html?itemselect_4020=4020&itemselect_4022=4022'>oversikt fra Notebookcheck</a> er det en markant ytelselsforskjell. Om jeg kun tar utgangspunkt i ultra og noen high (jeg ser bort i fra de hvor det åpenbart er en cap på ytelse) gir det fra 16% til 73% mer ytelse på GTX 780M mot 770M, med et snitt på cirka 45%.</p>

<p> </p>

<p>G750JX koster 14500 kroner</p>

<p>G750JH koster 18000 kroner, altså litt under 25% mer.</p>

<p> </p>

<p>Så 45% mer ytelse (i snitt) for 25% mer kroner. Fin logikk. :)</p>

 

Jeg vil påstå prisforskjellen er større. JX kommer og i en versjon med 12GB ram og uten SSD, og den koster 11 695 på komplett. Det er 6300 kr under JH. I denne JX'en er det en ledig harddisk brønn, så kjøper du en SSD til tusenlappen ved siden av og installerer OS på den er eneste forskjellen på den og JH gpu'en og mere minne.

 

Og til en gaming pc trenger du IKKE mer enn 12 GB ram, de neste par åra...

Lenke til kommentar

Jeg vil påstå prisforskjellen er større. JX kommer og i en versjon med 12GB ram og uten SSD, og den koster 11 695 på komplett. Det er 6300 kr under JH. I denne JX'en er det en ledig harddisk brønn, så kjøper du en SSD til tusenlappen ved siden av og installerer OS på den er eneste forskjellen på den og JH gpu'en og mere minne.

 

Og til en gaming pc trenger du IKKE mer enn 12 GB ram, de neste par åra...

Joda, prisforskjellen kan være noe større om du gjør det slik. Kan da SSD legges ved siden av den 750GB som er der fra før? Slik at den at i praksis er lik G750JX-T4133H?

 

Synes fortsatt det er verdt å vurdere JH. Jeg ser på det som en variant som kanskje holder ett eller flere år ekstra. Da er ikke 4k så mye likevel. Min nåværende bærbar er 5 år gammel og klarte å dra Bioshock Infinte på akseptabelt nivå.

 

32GB ram er selvfølgelig fullstendig overkill, men nå er det engang det som følger med da. :)

Lenke til kommentar

 

Ja det stemmer, G750 kabinettet har 2 stk 2.5" brønner, så alle støtter et slikt oppsett.

Nice. Ble nesten noe jeg vurderte. Men tror jaggu jeg klinker til på JH etterhvert likevel. Det er noe med GTX 780M og nye spill som frister. (og kona trenger jo ikke vite at den koster 18k)

 

Hvordan er det forresten å flytte Windows (og annet) over til SSD'en?

Lenke til kommentar

Ja benchmarksene taler jo for seg selv, GTX 780 er et utrolig heftig mobility kort, selv om det koster. Med GTX 770 får man kjørt alle nyeste spill på tilnærmet maks grafikk, men det er klart man med 780 får en maskin som henger med i svingene lenger inn i fremtiden.

 

Bygger man på med SSD selv må man flytte OS'et over til den nye disken. Men er man komfortabel med å reformatere selv direkte fra Microsoft sine installere, ikke via hardwareprodusentens recovery disker er dette en smal sak. Om det derimot er mulig med recoverydisken som følger med vet jeg ikke, men en ren Windows installasjon er som regel uansett en fordel da produsentene har for vane å legge ved masse bloat ware i installasjonene sine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

<p>Heller nok fortsatt mot Asus G750-serien. Venter bare på at G750JH kommer på lager... Evt kjøpe JX nå.</p>

<p>Har hjernevasket meg selv med følgende fornuft:</p>

<p>Basert på følgende <a data-ipb='nomediaparse' href='http://www.notebookcheck.net/Computer-Games-on-Laptop-Graphic-Cards.13849.0.html?itemselect_4020=4020&itemselect_4022=4022'>oversikt fra Notebookcheck</a> er det en markant ytelselsforskjell. Om jeg kun tar utgangspunkt i ultra og noen high (jeg ser bort i fra de hvor det åpenbart er en cap på ytelse) gir det fra 16% til 73% mer ytelse på GTX 780M mot 770M, med et snitt på cirka 45%.</p>

<p> </p>

<p>G750JX koster 14500 kroner</p>

<p>G750JH koster 18000 kroner, altså litt under 25% mer.</p>

<p> </p>

<p>Så 45% mer ytelse (i snitt) for 25% mer kroner. Fin logikk. :)</p>

 

Støtter den logikken :)

Lenke til kommentar

Hadde en Qosmio for noen år siden, husker ikke skjermkort eller noe slikt, den var ikke noen råtass selv om den var dyr. Men den lyden som kom fra den, tvilsomt det er noen laptoper som slår den.

 

Vil ikke si at GTX 770M er er skjermkort som frister noe særlig, enten 8970M eller GTX 780M i min neste laptop. Merker at min "lille" Alienware M17x sliter litt med nyere spill, 2 x HD 5870M.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...