Gå til innhold

Microsoft avduker Fable Legends (XOne)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fable 2 er lett det beste spilelt i serien. Det er regelrett fantastisk.

Det har du sikkert rett i, men jeg var ikke særlig fan av tiden det var på. likte bedre når armor og våpen var overdrevet til maks og man så ut som en lvl 60 Wow figur på slutten .

 

Skal prøve det igjen, lenge siden jeg testet det.

Lenke til kommentar

Ser for meg dette blir en litt større skala av Orcs Must Die blandet med litt Mighty Quest for Epic Loot.

Ikke den gode gamle Fable'n vi alle liker så godt. Nå skal det dog sies at Fable ikke har vert Fable siden ener'n heller da. Dog mest fordi jeg likte bua.

Konseptet kommer fra spillet Dungeonland, og hovedfeaturen er jo det nintendo kaller asynkron spilling(som ingen av de spillene du nevnte har).

Tør tippe at spillet ikke har noe med fabel universet å gjøre.

Lenke til kommentar

 

 

Ser for meg dette blir en litt større skala av Orcs Must Die blandet med litt Mighty Quest for Epic Loot.

Ikke den gode gamle Fable'n vi alle liker så godt. Nå skal det dog sies at Fable ikke har vert Fable siden ener'n heller da. Dog mest fordi jeg likte bua.

Konseptet kommer fra spillet Dungeonland, og hovedfeaturen er jo det nintendo kaller asynkron spilling(som ingen av de spillene du nevnte har).

Tør tippe at spillet ikke har noe med fabel universet å gjøre.

Tenkte mer individuelt gameplay messig og tok eksempler fra det jeg regnet med de fleste har hørt om i nyere tid.
Lenke til kommentar

Uff Microsoft, hva er det dere driver med? Eller skal jeg si Lionhead?

 

De fleste RPG-lignende spill går jo over til åpen verden-konsept. Mer frihet, større valgmuligheter, gjør som du vil osv.. Det er jo det som stemmer overrens med navnet RPG. Role Playing Game. Dette nye Fable spillet virker som det heller mer i retning av Fable: The Journey. Det solgte i hvertfall IKKE godt ift de "gamle" Fable-spillene. Kun 3,7% sammenlignet med totalsalget til Fable 3 til Xbox 360.

 

Fable: Legends ser ut til at det er mer action-basert. Det er hvertfall ikke åpen verden, det har LH uttalt. Videre har de sakt at det skal sentreres rundt én by, der du kan drive med ymse små-aktiviteter. Fra denne byen hopper du ut i ulike "brett" med en quest som skal fullføres med 3 andre AI's/venner. Hvertfall slik jeg forstod det, kan tenkes man får et annet bilde av det når de gir ut mer informasjon. Foreløpig er jeg skuffa. Tenk hvor sinnssykt kult det hadde vært hvis de virkelig hadde slått på stortromma og laget et fantastisk Fable - åpen verden spill? For meg virker de som serien nå går over i en annen sjanger - vekk fra RPG og over til action-baserte lineære spill.

 

Er det MS som styrer skipet her? Har de sendt inn bestilling på type spill? Eller er det Lionheads manglende ressurser/ønske om å skifte beite som er avgjørende? Hele greia virker hvertfall litt opp ned i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...