Gå til innhold

Test: Nokia Lumia 925


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes dette var en fin gjennomgang av telefonen, og vil nå påstå at Nokia Lumia 920 er fortsatt ett bedre alternativ. Selv om den er litt tyngere & trykkere og har en annen type skjerm, så den faktisk bedre. Lumia 920 så slipper du nettopp å kjøpe ekstra deksel hvis du bruker trådløs lading (noe som er helt supert). Lumia 920 har også fått Amber oppdateringeringen. Vil også tro at Lumia 920 koster langt mindre enn Lumia 925.

 

Min påstand er at du får mer for penga ved å kjøpe en Lumia 920 fremfor 925. Er du interessert på ny telefon, så vent på Lumia 1020.

 

Er superfornøyd med min Lumia 920. Den absolutt beste telefonen på marked - WP8 er helt fantastisk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes dette var en fin gjennomgang av telefonen, og vil nå påstå at Nokia Lumia 920 er fortsatt ett bedre alternativ. Selv om den er litt tyngere & trykkere og har en annen type skjerm, så den faktisk bedre. Lumia 920 så slipper du nettopp å kjøpe ekstra deksel hvis du bruker trådløs lading (noe som er helt supert). Lumia 920 har også fått Amber oppdateringeringen. Vil også tro at Lumia 920 koster langt mindre enn Lumia 925. <br><br>

Min påstand er at du får mer for penga ved å kjøpe en Lumia 920 fremfor 925. Er du interessert på ny telefon, så vent på Lumia 1020. <br><br>

Er superfornøyd med min Lumia 920. Den absolutt beste telefonen på marked - WP8 er helt fantastisk.

 

Synes det er godt å se at noen synes WP8 er fantastisk, føler jeg selv er ganske bundet til android siden jeg har kjøpt en del apper. Men jeg vil på senere tidspunkt ta meg tid til å prøve WP8, virker som et spennende OS for telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fanehåndteringen er kanskje litt tungvint, siden du først må trykke en menyknapp og deretter Faner for å få opp en oversikt over åpne sider.

Hvor godt tester dere telefonene egentlig? Dette er påpekt i kommentarfeltet i tidligere tester av WP, og adresselinjeknappen (den til venstre for adressefeltet) kan brukes til faner. Allikevel trekker dere dette fram i hver test som noe negativt.

 

 

Det kan imidlertid være litt vanskelig å finne igjen i musikksamlingen hvis du har veldig mye musikk liggende på telefonen.

Musikk + videoer -> Musikk. Var det vanskelig å finne den? Deretter kan man sortere på artister, album, sanger, spillelister og sjanger. Og alt er jo det samme om man har lite eller mye musikk på telefonen.

 

 

Men prisen er foreløpig ganske høy

Det er vel heller det at prisen på 920 for tiden er veldig lav, og denne er vel mer normalt priset. Sammenliknet med tilsvarende modeller som kjører andre operativsystemer er vel ikke prisen spesielt høy.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man blande e-post fra ulike kontoer i samme liste/epost-visning? Høres helt kaotisk ut. Har jobb-epost og privatkontoene på hver sin flis (3 totalt i tillegg til telefon og tekstmelding) og det fungerer utmerket. Vet hvilke medier jeg har ubesvart/ulest til en hver tid (ut fra hvor hyppig oppdatering jeg har satt selvfølgelig).

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har byttet over til Xbox music og synes ikke den er noe dårligere eller mer tungvindt å bruke enn Spotify. Man trykker musikk + videoer -> musikk, vips er man allerede inne på oversikten over artistene.

 

Angående faner i Internet Explorer kan man velge at knappen ved siden av adressefeltet skal bytte faner istedet for å oppdatere websiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jes synes også det er rart at noen kan slite med å finne noe på en WP.

Alt er mye raskere enn på f.eks Android. (Som jeg også bruker). WP er uten tvil den mest brukervennlige mobilen. Skulle jeg gitt en telefon til min 80+ år gamle mor ville hun rett og slett ikke klart å bruke en ny toppspeccet Android mens hun ville fiksa en WP på egenhånd.

 

Kona har en HTC One og en 4S og gang på gang gliser jeg når noe skal finnes på telefonen. Innen hun er ferdig med å fomle har jeg allerede funnet det vi leter etter. Være seg på nett, en sang, en kontakt eller hva det måtte være.

 

Har selv hatt 920 frem til Fredag da den dessverre avgikk med døden. Plukket opp en 925 på vei hjem fra Elkjøp, Til tross for at noen sier at 925 er en slanket 920 vil jeg påstå at de oppleves som totalt forskjellige. Jeg var kjempefornøyd med 920 og superfornøyd med 925. Den koster også 1000 kroner mindre enn en HTC One og føles minst like responsiv, tar bedre bilder og ikke minst er det WP. Håper Nokia kommer med flere telefoner med eksklusiv look fremover. At Nokia er konge når det gjelder å få ut oppdateringer og egne apper ser jeg på som en bonus.

Løp og kjøp. WP får man fra 999,- -4000,- Alle gir en god opplevelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har byttet over til Xbox music og synes ikke den er noe dårligere eller mer tungvindt å bruke enn Spotify. Man trykker musikk + videoer -> musikk, vips er man allerede inne på oversikten over artistene.

 

Og Xbox Music støtter offline spilling og de har Pink Floyd og beatels :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvor godt tester dere telefonene egentlig? Dette er påpekt i kommentarfeltet i tidligere tester av WP, og adresselinjeknappen (den til venstre for adressefeltet) kan brukes til faner. Allikevel trekker dere dette fram i hver test som noe negativt.

 

Helt enig.... Under Innstillinger i menyen så kan man velge hvilken funksjon nevnte knapp skal ha i Internet Explorer. På min 920 har jeg valgt at den skal vise nettopp faner...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Linken til sniktitten på Lumia 1020 viser Lumia 925 sniktitt.

 

Ellers er det vel ikke noe veldig overraskende at Androidhuene som tester mobiler her på hw.no ikke klarer å teste en WP skikkelig og kommer med noen litt merkelige konklusjoner :D Noe høy pris? Den ligger ~1000kr under tilsvarende Android modeller.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Har byttet over til Xbox music og synes ikke den er noe dårligere eller mer tungvindt å bruke enn Spotify. Man trykker musikk + videoer -> musikk, vips er man allerede inne på oversikten over artistene.

 

Og Xbox Music støtter offline spilling og de har Pink Floyd og beatels :-)
ehm, velkommen etter men Spotify har da virkelig offline modus, og alt (i hvert fall skal det være alt?) fra Pink Floyd ble lagt ut tidligere i sommer. Det er også noe beatles tilgjengelig, men der mangler det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal man blande e-post fra ulike kontoer i samme liste/epost-visning? Høres helt kaotisk ut. Har jobb-epost og privatkontoene på hver sin flis (3 totalt i tillegg til telefon og tekstmelding) og det fungerer utmerket. Vet hvilke medier jeg har ubesvart/ulest til en hver tid (ut fra hvor hyppig oppdatering jeg har satt selvfølgelig).

Tenkte det samme. Enten ligger de på forskjellige kontoer, eller havner i forskjellige mapper. Ikke noe problem her. Sikter til dette sitatet fra artikkelen:

 

E-postklienten er oversiktlig og grei, men når du kombinerer flere kontoer i samme innboks er det umulig å se hvilken konto meldingen er sendt til før du har åpnet den.

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...