Gå til innhold

? Apple bruker bare sekunder på sikkerhetssjekk av nye apper


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men Apple sin App Store var jo 100% sikker side Apple må godkjenne alt som skal inn, det samme går jo for alle andre Apple enheter som er 100% fri for farlig programvare, så folk slipper å installere antivirus på enhetene.

Er jo greitt at noen tar jobben og finner ut at her kan sikkerheten bli bedre. Håper Apple tar dette innover seg, og skjerper sine rutiner.

 

En helt annen sak er vel at andre plattformer har langt større sikkerhetsproblemer enn det apple har.

 

Noen som vet hvordan sikkerheten er hos windows plattformen ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hmm... Hvorfor forundrer det meg ikke?

 

 

 

Appen eksisterte i bare noen minutter i mars, og ingen ble uskyldige ofre for appen. Forskerne installerte appen på sine egne Apple-enheter og angrep seg selv, men trakk så tilbake appen før den kunne gjøre skade.

 

Høres ut som om de har ganske god kontroll spør du meg.

Lenke til kommentar

Har du lest artikkelen?

 

Tok du meg seriøst?

 

 

 

Er jo greitt at noen tar jobben og finner ut at her kan sikkerheten bli bedre. Håper Apple tar dette innover seg, og skjerper sine rutiner.

 

En helt annen sak er vel at andre plattformer har langt større sikkerhetsproblemer enn det apple har.

 

Noen som vet hvordan sikkerheten er hos windows plattformen ?

 

Mener jeg har lest at flere eksperter innen IT-sikkerhet mener Apple lenge hang etter Microsoft når det kom til sikkerheten. De levde på myten og holdningen "Mac kan ikke få virus", og var heller ikke så samarbeidsvillige med diverse utgivere av antivirusprogrammer grunnet akkurat den myten.

For en stund siden brukte de vel over en måned på å komme med oppdatering til Java, etter at Oracle hadde lappet sammen et sikkerhetshull, fordi Apple insisterte på å stå for Java oppdateringen til Apple produkter.

 

Men i de fleste tilfeller er det brukeren som er skyld i problemene...

Lenke til kommentar

Fakta er vel at når det er såpass mye apps som blir utgitt så "har" verken Apple eller Google ressurser til å kunne kontrollere alt på en 100% sikker måte. Som kunde er man nødt til å ta ansvar selv og man kan ikke stole på at noen andre gjør det for deg.

Du har desverre rett. Men som forbrukere bør vi kunne forvente at apper / software lastet ned fra plattformens offisielle app-butikk ikke skal medføre redusert sikkerhet eller gå ut over telefonens ytelse. Vi er altfor passive som kunder dersom vi påtar oss skylden for selskapets manglende evne til kontrollere innholdet i butikkene sine.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...