Gå til innhold

Vil du være helt privat? Prøv denne


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skru den av, uten å ta ut batteri, betyr dessverre ikke nødvendigvis at den ikke kan aktiveres.

Selv om man gjerne tror dette kun kan skje i film.

 

The FBI's use, in which cell phones' microphones were remotely activated to record conversations (even with the phones turned off), probably had some bearing on Snowden's request that journalists power down their phones and place them in the fridge.

 

Jeg kunne tenkt meg en laptop bag i samme type stoff, så man kunne stappet mye mer i "off zone".

Man får jammer ifra DX f.eks, men disse er vel ulovlig å bruke i Norge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+512

Er det ikke like greit å bare skru den av?

 

De sa det i videoen..

 

Men jeg skjønner ikke hva normale personer skal bruke dette til? Telefonen er jo til å motta og sende data?

Lenke til kommentar

Denne er ment for paranoide teknoanalfabeter og tinnhattfolket. Det er ikke mulig å bruke en smarttelefon til annet enn brevvekt når den er slått av. Er du usikker, tar du bare ut batteriet og sparer pengene på tull som dette... De selger også bl a en heldekkende antidrone-burka! Hvem eller hvor denne skulle brukes kan bare spesielle mennesker forklare...

Lenke til kommentar

Noen som har noen kilder på at det er mulig å spore en avskrudd telefon med batteriet i?

 

Det er jo teoretisk mulig å plassere hardware i telefonene som gjør dette mulig, men stiller meg litt skeptisk til om NSA & co. har så mye innflytelse på hardware som stort sett designes og produseres i Kina eller Sør-Korea.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er jo hvor avskrudd er egentlig en telefon med batteriet i?

På endel telefoner, kan du sette på vekkerklokke, slå av telefonen, og den vil fortsatt slå seg på å vekke deg på angitt klokkeslett.

 

Om batteriet på telefonen er i, ville jeg ikke nødvendigvis stolt på at telefonen er "død".

 

Jeg quoted også artikkel om snowden og hans ønske om at telefonene til de som snakket med han, ble lagt bort i et kjøleskap.

The FBI's use, in which cell phones' microphones were remotely activated to record conversations (even with the phones turned off), probably had some bearing on Snowden's request that journalists power down their phones and place them in the fridge.
Lenke til kommentar

Noen som har noen kilder på at det er mulig å spore en avskrudd telefon med batteriet i?Det er jo teoretisk mulig å plassere hardware i telefonene som gjør dette mulig, men stiller meg litt skeptisk til om NSA & co. har så mye innflytelse på hardware som stort sett designes og produseres i Kina eller Sør-Korea.

 

Google litt, dette er gjort på mobiler siden 90tallet. Militære er rare slik. Er regler for å ta ut batteri på telefoner i militæret.

 

Jeg er i grunn enig med deg at NSA nok ikke har så mye innflytelse i Kina og Sør Korea, men det han hende at lokale luringer i kinesisk etterrettning har ...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...