Gå til innhold

Test: Sony Xperia ZR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ulempen med Xperia Z er at jacken sitter så langt nedi at enkelte headsett ikke får full kontakt, som medfører nedsatt/manglende lyd. Melder meg opp for medlemskap i klubben av mennesker som skulle helst sett at minijacken var vanntett uten å måtte ha propp!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg har ikke denne telefonen, men kan bekrefte at tidligere Sony Xperia modeller som Xperia Go og Xperia Active fungerer veldig fint til å filme og ta bilder under vann. Dette er en lidenskap jeg har, så dette er grundig testet. Ingen av de nevnte modellene kan vel måle seg med hverken ZR eller Z, så jeg har tro på at denne kan være flott å ha med seg på badeferie. Når det er sagt, så er ikke Sony modellene veldig imponerende på videoopptak. Det hakker litt som regel...

Lenke til kommentar

"Telefonen leveres med en plastfilm foran skjermen. Denne sitter svært godt fast, og det er meningen du skal kunne ha den på til den blir ripete ? så kan du ta den av. Det følger med et lite verktøy for å gjøre dette"

Har kjøpt denne telefonen og jeg finner ikke et verktøy for å fjerne en plastfilm/skjermbeskytter som jeg heller ikke finner som Sony ifølge seg selv heller ikke har lagt på. Det finnes riktignok en forholdsvis tykk plastbeskyttelse med en flipp til å trekke denne av med når man har tatt telefonen ut av esken, men denne er vel ikke ment som beskyttelse under bruk?....

Lenke til kommentar

"Telefonen leveres med en plastfilm foran skjermen. Denne sitter svært godt fast, og det er meningen du skal kunne ha den på til den blir ripete ? så kan du ta den av. Det følger med et lite verktøy for å gjøre dette"

Har kjøpt denne telefonen og jeg finner ikke et verktøy for å fjerne en plastfilm/skjermbeskytter som jeg heller ikke finner som Sony ifølge seg selv heller ikke har lagt på. Det finnes riktignok en forholdsvis tykk plastbeskyttelse med en flipp til å trekke denne av med når man har tatt telefonen ut av esken, men denne er vel ikke ment som beskyttelse under bruk?....

Nei er ikke den nei. Min experia tablet z har også denne filmen, man klarer å se den om må ser virkelig godt etter. Står den er der for å unngå at skjermen knuser, og heter ikke "skjermbeskytter" i Sony sitt hode.

Lenke til kommentar

"Telefonen leveres med en plastfilm foran skjermen. Denne sitter svært godt fast, og det er meningen du skal kunne ha den på til den blir ripete ? så kan du ta den av. Det følger med et lite verktøy for å gjøre dette"

Har kjøpt denne telefonen og jeg finner ikke et verktøy for å fjerne en plastfilm/skjermbeskytter som jeg heller ikke finner som Sony ifølge seg selv heller ikke har lagt på. Det finnes riktignok en forholdsvis tykk plastbeskyttelse med en flipp til å trekke denne av med når man har tatt telefonen ut av esken, men denne er vel ikke ment som beskyttelse under bruk?....

 

 

Sony har levert alle Android-modellene sine med en fastlimt plastfilm som dekker 99% av glasset. Hvis man ser i kanten av glasset ser man et lite trappetrinn 0.3mm fra kanten, dette er kanten av plastfilmen.

 

Alle ser den ytterste plastfilmen du nevner og fjerner denne før bruk, men det er svært få som ser den innerste plastfilmen. Etter å ha brukt mobilen en stund legger de merke til at det dukker opp små riper på skjermen, og blir misfornøyd med at Sony ikke bruker ripefritt glass. Selv mobilanmeldere i Amobil har gått i den fellen... http://www.amobil.no/artikler/sony_ericsson_xperia_ray/101628

 

Jeg har overrasket flere med ripete Sony-mobiler ved å ta fram en kniv og flekke av plastfilmen, og gitt dem tilbake mobilen med ripefritt glass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
×
×
  • Opprett ny...