Gå til innhold

Her er Dells nye Haswell-maskiner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De leverer 14 tommer, kun i5-prosessor, 500 GB snurredisk, minne på 4 GB, og oppløsning på 1366 x 768 piksler til 10k?En sjokkerende dårlig deal!!

Indeed. Da tar jeg heller en Dell XPS 13" ultrabook med 1920 * 1080 piksler, forrige-generasjons Intel Core i7 og 8GB ram. Det er jo direkte tragisk dårlige specs på den nye generasjonen der. Spesielt med tanke på hvor tjukke de er.

 

Så er dog dette bedriftsmodeller med fokus på sikkerhet da. Er sikkert helt greie for standard kontoransatte som skal drive med dokument-prosessering.

Lenke til kommentar

Dette er bare "runde 1", begge modellene kommer med muligheter for Full HD og touch i løpet av september. De støtter også mekanisk standard E-docking, så de blir absolutt høyaktuelle for bedrifter som allerede har E-docking på plass.

 

Naturligvis får du ikke kun snurredisk og maks 4gb minne på disse, det er snakk om spesifikke SKU. Såpass burde hw.no vite.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Dette er bare "runde 1", begge modellene kommer med muligheter for Full HD og touch i løpet av september. De støtter også mekanisk standard E-docking, så de blir absolutt høyaktuelle for bedrifter som allerede har E-docking på plass.

 

Naturligvis får du ikke kun snurredisk og maks 4gb minne på disse, det er snakk om spesifikke SKU. Såpass burde hw.no vite.

Men de koster også mer. Problemet her er vel den latterlig lave ytelsen/funksjonaliteten til prisen du får.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

For en konsumer så kan nok prisen være veldig høy, det gjelder forsåvidt alle high end bedriftsbære fra Dell, HP; Lenovo etc. Er ikke alle konsumere som er villig til å betale dyrt for ekstra robusthet, 3 års next business day support, sølesikkert tastatur, støtte for docking mm.

 

Hva store bedriftskunder betaler, er dog en helt annen sak.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

De nye XPS-laptopene er mer fristende for de som vil ha pene laptoper med god ytelse. XPS 12 er den laptopen som tar "ultrabook" til nye høyder når det gjelder design og funksjoner. Den nye XPS 15 blir forhåpentligvis så kraftig at den tifredsstiller til og med de som liker spill :)

Endret av Stigtrix
Lenke til kommentar

Det er helt horribelt dårlig med 1366x768 oppløsning. Det er dårligere enn nye mobiler. Det skulle ikke vært mulig å anbefale en laptop med denne oppløsningen i 2013. Alle reviews burde gi dem maks 2 i terningkast.

 

Jeg har måttet gi råd til flere som har ønsket seg billig laptop og prøvd å få dem til å bruke litt ekstra for å få en skikkelig skjerm, men jeg sitter igjen med "ansvaret" for at det ikke går an å være produktiv på den og at den er upraktisk i bruk når jeg til slutt gir råd innenfor prisrammen deres og den har denne håpløse oppløsningen.

 

TLDR: 1366x768 er noe forbanna drit.

Lenke til kommentar

Hvem i huleste kommer til å kjøpe en laptop med en så bedriten oppløsning i 2013? Og i tillegg med en prislapp på over 10 000 kroner? Snakk om å drepe et produkt i krybben.

 

Har vindu-shoppet laptop i et halv år nå, og det alle maskinene faller på er bedriten oppløsning. Og om de har FHD er det som oftest i kombinasjon med knøttsmå 13"-skjermer.

Endret av Optimuz
Lenke til kommentar
Har FHD på min 5" telefon og det ser supert ut. Jaggu på tide at pc'er kommer med høyere oppløsning på skjermene.

 

Da må de først ha programvare som støtter det. Dagens PCer får knøttliten skrift og ting fungerer ikke veldig bra på en vanlig Windows-PC med så høy oppløsning.

 

Windows 8 har kanskje gjort forbedringer, men du må også oppdatere alle programmene der ute.

Lenke til kommentar

Det jeg ikke skjønner er hvordan Dell kan kalle disse bærbare maskinene for Ultrabooks. Dette er jo en definisjon Intel har etablert og Dell er ikke i nærheten å nå kravene til Intel for disse bærbare. Jeg har ikke sett gjennom alle krav de ikke oppfyller, men at de ikke har touch skjerm og er vesentlig tykkere enn hva de kan være. Se fullstendig krav for å oppfylle Ultrabook kriteriene her: http://en.wikipedia.org/wiki/Ultrabook#Specifications

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...