Gå til innhold

IBM har gjort en fremtidsvisjon til virkelighet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lage maskiner som fungerer som hjernen? Kan tenke meg det blir irriterende med en maskin som "glemmer" hva som står i dokumenter, eller hvordan utseende til et program er :p

Det er vanskelig å si hvordan disse maskinene vil fungere i praksis, men det kan godt tenkes at det er slik som du sier. Men hvis det er tilfelle, så er det nok så enkelt som å lage en hybrid mellom vanlig dataarkitektur og nevrosynaptisk arkitektur.

 

AIen fra TV-Serien Person of Interest begynner å se mer og mer realistisk ut xD

 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

IBM=Cyberdyne?

 

Jepp, Skynet here we come...

 

Er det flere som tenker på GNU/Hurd når de leser dette?

Har ikke Hurd kjernen har en liknende arkitektur med mange separate noder?

Nei? Å tenke på HURD i denne sammenhengen er som å tenke på vaniljesaus fordi noen fikk fisk utenfor Tazmania.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

IBM har jo laget fremtidsvisjoner før. De laget blant annet et "datasystem" til Hitler under andre verdenskrig som ble brukt til å registrere Jøder (blant annet)

Åja... Si i fra når du har noe spennende og relevant å fortelle.

Lenke til kommentar
IBM har jo laget fremtidsvisjoner før. De laget blant annet et "datasystem" til Hitler under andre verdenskrig som ble brukt til å registrere Jøder (blant annet)
Har du noen referanser eller mer info om dette?

 

Nå er vel ikke dette den mest kritiske artikkel men det er en begynnelse.

http://en.wikipedia....d_the_Holocaust

http://www.ibmandtheholocaust.com/

 

Si meg, du har Google ?

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Si meg, du har Google ?

 

Problemet er at infoen virker å være veldig ensidig vinklet, og med tanke på alle mulige konspirasjonsteorier som finnes, så er jeg skeptisk for å si det mildt, og jeg håpet vel du hadde noe mer matnyttig :)

 

IBM ble saksøkt i 2001 og 2004 for dette og begge søksmål ble trukket eller avvist, hvilket jeg tolker at bevisene er for dårlige...

Lenke til kommentar

 

Si meg, du har Google ?

Problemet er at infoen virker å være veldig ensidig vinklet, og med tanke på alle mulige konspirasjonsteorier som finnes, så er jeg skeptisk for å si det mildt, og jeg håpet vel du hadde noe mer matnyttig :)IBM ble saksøkt i 2001 og 2004 for dette og begge søksmål ble trukket eller avvist, hvilket jeg tolker at bevisene er for dårlige...

Min første kilde til dette var et dokumentarprogram på gode gamle NRK for noen år siden. Dette er allment kjent og ikke noe tvil om. Et søksmål mot IBM i 2001/2004 for noe som skjedde for 60-70 år siden er jo latterlig da alt som heter foreldelsesfrister er gått ut. Det moralske ansvar derimot er noe helt annet og det er det jeg snakker om.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...