Gå til innhold

Lås opp ytterdøra med magisk ring


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ulempen med titanring på fingeren er at sykehusenes ringklippeverktøy ikke klarer å klippe titan. Ved en håndskade der ringen stanser blodstrømmen i fingeren blir de derfor nødt å kappe fingeren for å redde hånda og personen.

 

En person i Trondheim fikk for noen år siden innoperert en tilsvarende merkebrikke som man setter inn i nakkeskinnet på hunder og katter. Selv fikk han satt den inn i håndleddet. Han bruker denne til å åpne døra hjemme med.

 

Her i huset åpner vi døra med kode eller avlesing av fingeravtrykk. Det fungerer utmerket, selv om vi tilfeldigvis har en iPhone i lomma ....

 

Så konklusjonen er: Jeg skjønner ikke poenget med dette produktet.

Men i går skjønte jeg ikke poenget med et mobilprogram der ei bikinikledd dame vasket mobilskjermet fra innsiden. Og fikk på pukkelen så det sang for å drive med "sensur". Så kanskje jeg ikke er rett person til å fortelle noen om et produkt er interessant eller ikke.

Lenke til kommentar
Ulempen med titanring på fingeren er at sykehusenes ringklippeverktøy ikke klarer å klippe titan. Ved en håndskade der ringen stanser blodstrømmen i fingeren blir de derfor nødt å kappe fingeren for å redde hånda og personen

 

Det er en myte, det finnes plenty av verktøy som kutter titan, dvs, jeg vet jo ikke helt sikkert om norske sykehus er kjøtthuer og ikke har egnet verktøy, men jeg tviler.

 

AtW

Lenke til kommentar

Ulempen med titanring på fingeren er at sykehusenes ringklippeverktøy ikke klarer å klippe titan. Ved en håndskade der ringen stanser blodstrømmen i fingeren blir de derfor nødt å kappe fingeren for å redde hånda og personen.

 

Tok meg eit google-søk og 30 sekund for å finne ut at alle ringkuttarar som kan kutte rustfritt stål kan og kutte ein titanring.

Lenke til kommentar

Hvis jeg selv klarer å kutte et tykt håndjern i herdet stål, (som jeg tilfeldigvis hadde stramt på henda mine) så ser jeg ikke problemet med å kutte en liten titanring fra en annen manns finger.

 

Dremel eller vinkelsliper bør ikke være umulig å oppdrive. Titan er heller ikke SÅ hardt...

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...