Gå til innhold

Esportspiller har fått bransjens første idrettsvisum (Windows)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja helt klart.

At nesten alle topp lagene har en manager, og flere av dem flytter til ett annet land i ett sponset hus for å trene i sammen tilsier jo at det er gutter på gutterommet.

 

Goddag mann økseskaft.

 

Før du kaller han økseskaft så kan det hende at han svarer for holdningen som er imot spilling.

Jeg tror nok at det er svaret du får om du tar deg en dag på gata og spør forskjellige personer om spill og esport.

Lenke til kommentar

som også har prestert å kalle pizza for en grønnsak.

Dette er faktisk feil, selv om media og slikt liker å si det.

 

Det var en diskusjon vedrørende tomater og tomatsaus, og om dette er godkjent som grønnsak. Det er tomater som blir referert til som grønnsaker, ikke pizzaen.

 

On November 14th, 2011, the Associated Press[15] reported that U.S. House Republicans put forth a spending bill that would bar the USDA from changing its nutritional guidelines for school lunches, which would’ve required more green vegetables and set a higher qualification for tomato paste to be counted as vegetables from 2 tablespoons to a a half-cup. The article also revealed that part of the spending bill would protect the status of tomato paste on pizza as a vegetable at the request of food companies supplying the nation’s school cafeterias.

 

:tease:

Lenke til kommentar

Trist utvikling..

Misforstå meg ikke, jeg synes det er fantastisk at folk kan ta det så langt og bli så vanvittig gode i spill, men det er ikke idrett. Idrett er mann mot mann (eller kvinne) med kroppen som verktøy, blode tårer og slit. Jeg tviler ikke på at mye av dette også går igjen i Esport, men ... vel jeg kan bare ikke få huet mitt til å akseptere at dette er sport på lik linje som idrett, sykling, svømmin, fotball ol.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trist utvikling..

Misforstå meg ikke, jeg synes det er fantastisk at folk kan ta det så langt og bli så vanvittig gode i spill, men det er ikke idrett. Idrett er mann mot mann (eller kvinne) med kroppen som verktøy, blode tårer og slit. Jeg tviler ikke på at mye av dette også går igjen i Esport, men ... vel jeg kan bare ikke få huet mitt til å akseptere at dette er sport på lik linje som idrett, sykling, svømmin, fotball ol.

 

Forstår hva du mener, er til dels enig. Men jeg ser at dette er mest sannsynligvis fremtiden. E-Sport er blitt ekstremt stort de siste årene og det vokser seg nok bare større.

Lenke til kommentar

Trist utvikling..

Misforstå meg ikke, jeg synes det er fantastisk at folk kan ta det så langt og bli så vanvittig gode i spill, men det er ikke idrett. Idrett er mann mot mann (eller kvinne) med kroppen som verktøy, blode tårer og slit. Jeg tviler ikke på at mye av dette også går igjen i Esport, men ... vel jeg kan bare ikke få huet mitt til å akseptere at dette er sport på lik linje som idrett, sykling, svømmin, fotball ol.

 

Så da er ikke heller sjakk en sport for deg?

Endret av eNiize
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Indeed, selv er jeg ikke veldig inni det med å se andre spille kamper, følge lag osv. - men ser nå etterhvert at jeg er blitt en av minoriteten, de fleste andre jeg kjenner som spiller følger med på Esport og verdenen rundt det.

 

Så det går nok som du sier, mot at det etterhvert blir akseptert som en sportsgren / flere sportsgrener. Forbeholder meg rettet til å være uenig ;)

 

Edit: Ang sjakk - jeg er veldig på vippepunktet der, og jeg ser selvfølgelig at jeg sier litt imot meg selv / ikke har noen gode argumenter for synet mitt. Jeg er nok litt gammeldags og mener at sport skal utøves med kroppen som primært redskap, ikke en datamaskin.

Da igjen, det er jo noe som heter motorsport, og kanskje burde man også bare kalle det for racing, istedenfor å kalle det en sport... ikke vet jeg, som nevnt ser jeg svakhetene i det jeg skriver selv om jeg står for dem.

Endret av The Very End
Lenke til kommentar

Edit: Ang sjakk - jeg er veldig på vippepunktet der, og jeg ser selvfølgelig at jeg sier litt imot meg selv / ikke har noen gode argumenter for synet mitt. Jeg er nok litt gammeldags og mener at sport skal utøves med kroppen som primært redskap, ikke en datamaskin.

Da igjen, det er jo noe som heter motorsport, og kanskje burde man også bare kalle det for racing, istedenfor å kalle det en sport... ikke vet jeg, som nevnt ser jeg svakhetene i det jeg skriver selv om jeg står for dem.

 

Jeg er enig i det du skriver, at sport er noe som du gjør med kroppen og ikke med noe second hand tool".

 

Dog så syns jeg at det burde bli ett klart skille mellom hva som er sport og hva som ikke er sport. Min personlige mening er at svømming, fotball (all "sport" du gjør med kroppen) burde bli kalt idrett, mens resten (e-sport/sjakk/motorsport) burde bli kalt sport. Sånn at man får et klart skille og at vi slipper det tullet med: E-sport er egentlig ikke en sport fordi du ikke gjør noe aktivt.

 

Når det er sagt så er det ekstremt vanskelig å bli pro innen e-sport, fordi det er så enkelt og allment å sette seg ned å trene isteden for å gjøre noe aktivt. Og for dere som sier at LoL har samme skill-level som Farmville har dere noe å backe påstanden deres med?

 

Så en YouTube video (gbay99) der han forklarte hvorfor det er så mye flame i LoL Han forklarte at siden det er så liten forskjell mellom vanlige og pro mechanices så tror man at man kan gjøre akkurat det samme hvis man var i samme posisjon. Litt vanskelig å forklare, men for alle dere som tror dere er flinke i LoL og som hater på MOBA spill, se denne:

.
Lenke til kommentar

Poteito potato. Kva betyr vel definisjonen? Det blir kalla esport, ikkje sport, så eg ser ikkje det store problemet.

 

Sant så sant.

 

Det har vel noe med at det har ordet "sport" i seg, så folk tar å sammenligner sportsgrener som har vært her i flere tiår der alle grenene har hatt noe med kroppen / aktivitet å gjøre.

 

Pluss så er det helt normalt at mennesker er imot nye ting / forandringer.

Lenke til kommentar

Syns det er litt trist at dette kan kalles en "sport" eller "idrett", men er jo flott for e-sport og dens utvikling.Ikke sjokerende at dette kommer fra USA, som også har prestert å kalle pizza for en grønnsak.

 

Sjakk er jo katatorisert som sport. Det er Darts også...og bowling. Hvorfor ikke spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...