Gå til innhold

– Lagde dette for å bevise at vi jobber ræva av oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til å være et show som er stolte av å like retrospill, så er det ganske moderne og populære spill, hovedsaklig til konsoll som dominerer listene deres. Det gjelder også de spillene som vaker under topp 5.

 

Ikke et ord om Arcadia, Gloriana, Daventry, Kyrandia, Discworld eller Zork. Meh. Bra dere hadde fått med Britannia! (og godt dere ikke nevnte det nye prosjektet til LB i samme slengen ;) )

Lenke til kommentar

Til å være et show som er stolte av å like retrospill, så er det ganske moderne og populære spill, hovedsaklig til konsoll som dominerer listene deres. Det gjelder også de spillene som vaker under topp 5. Ikke et ord om Arcadia, Gloriana, Daventry, Kyrandia, Discworld eller Zork. Meh. Bra dere hadde fått med Britannia! (og godt dere ikke nevnte det nye prosjektet til LB i samme slengen ;) )

 

Dude gi oss en break :)

 

ALLE på topp 5-en ble introdusert enten på 80 eller 90-tallet, og 3 av dem ble introdusert på PC.

 

Står du fremdeles for det du sa? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til å være et show som er stolte av å like retrospill, så er det ganske moderne og populære spill, hovedsaklig til konsoll som dominerer listene deres. Det gjelder også de spillene som vaker under topp 5. Ikke et ord om Arcadia, Gloriana, Daventry, Kyrandia, Discworld eller Zork. Meh. Bra dere hadde fått med Britannia! (og godt dere ikke nevnte det nye prosjektet til LB i samme slengen ;) )

 

Daventry, fra King`s Quest spillene har så godt som 0 dybde når det kommer til settingen. Forsåvidt er det kun King`s Quest 1 som utspiller seg i selve Daventry, resten foregår i diverse andre land. Kyrandia og Zork har heller ikke noe dybde når det kommer til settingen, selv om selve spillene var helt konge.

 

Discworld tipper jeg faller litt utenfor fordi den har et lass av bøker bak seg, og derfor ikke er så veldig "spill-aktig". Tipper dette er grunnen til at Middle-Earth ikke er med på listen også.

Lenke til kommentar

Bra podcast som vanlig, har just nylig blitt hardcore groupie fan. Hver gang jeg skal starte på et nytt spill har det nå blitt fast rutine å gå inn på radcrew.net, og søke på spillet for å se om dere har noen meninger om det :=) Håper dere fortsetter i lengre tid fremover.

 

Vi fortsetter til vi dør!

Lenke til kommentar

Dude gi oss en break :)

 

ALLE på topp 5-en ble introdusert enten på 80 eller 90-tallet, og 3 av dem ble introdusert på PC.

 

Står du fremdeles for det du sa? :)

 

Hjelper ikke om de ble introdusert på 80 eller 90-tallet når folk forbinder dem med spill fra de siste årene, :) Hadde Zelda vært der om de sluttet etter Zelda 2? Aldri i livet. Hadde Elder Scrolls vært der om Daggerfall hadde vært det siste i serien?

 

Jeg er sikkert ikke i målgruppa til podcasten (liker å høre om noe annet enn hva jeg like gjerne kunne lest om på IGN), så ikke ta det jeg sier som slem kritikk. For min del er det ikke altfor morsomt å høre hovedsaklig om spill som en gjennomsnittlig forumbruker hadde valgt ut til sin liste, men nå er det nå engang de som er flest, og de vil vel ikke høre om obskure spill, og det var moro å høre dere snakke om Britannia.

 

Daventry, fra King`s Quest spillene har så godt som 0 dybde når det kommer til settingen. Forsåvidt er det kun King`s Quest 1 som utspiller seg i selve Daventry, resten foregår i diverse andre land. Kyrandia og Zork har heller ikke noe dybde når det kommer til settingen, selv om selve spillene var helt konge.

Discworld tipper jeg faller litt utenfor fordi den har et lass av bøker bak seg, og derfor ikke er så veldig "spill-aktig". Tipper dette er grunnen til at Middle-Earth ikke er med på listen også.

 

Daventry har ingen dybde, men Hyrule er nummer 5, Final Fantasy er nummer 1 og flere av boblene er også totalt uten dybde. Jeg er helt enig med deg i alt du sier. Det er bare det at en del av det som blir nevnt i podcasten ikke er noe bedre. Discworld har et lass av bøker bak seg, ja, men Twitcher blir nevnt, så derfor tok jeg med den.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Alltid gøy når dere har intervjuer med utviklere, men jeg synes ofte at noe av gleden blir spolert av meget sur lyd. Synes dette har vært tilfelle begge gangene D-Pad har vært med, samt når dere hadde intervju med Krillbite.

 

Det er vel mye forskjellig som kan forårsake dette, men det hadde vært stas dersom dere kunne startet å teste andre overføringsmetoder for lyd som kunne redusert dette problemet i fremtiden.

 

Ellers var det veldig gøy å høre fra DPad igjen, og Avant Ascent virker spennede. Har stemt på det på Greenlight, så håper vi får en lansering der etterhvert. God episode som alltid, og jeg tror at det blir veldig spennende å følge med på Rad Crew denne høsten, frem mot PlayStation 4 og Xbox One-lanseringene.

Lenke til kommentar

OKOK, etter at jeg har vært halvveis inspirert hver gang det har vært kjørt en runde med at Radcrew nå er tilgjengelig på <sett inn navn på gammel konsoll>, så var det først i går kveld at både tid og inspirasjon ble funnet.

 

Jeg presenterer herved: Radcrew på Gameboy Advance.

 

Testet i VisualBoy Advance og Mednafen ettersom jeg ikke fant GBA-carten min i farta og DS-en krevde det samme. :-)

Endret av fiskfisk
Lenke til kommentar
Dude gi oss en break :)ALLE på topp 5-en ble introdusert enten på 80 eller 90-tallet, og 3 av dem ble introdusert på PC. Står du fremdeles for det du sa? :)
Hjelper ikke om de ble introdusert på 80 eller 90-tallet når folk forbinder dem med spill fra de siste årene, :) Hadde Zelda vært der om de sluttet etter Zelda 2? Aldri i livet. Hadde Elder Scrolls vært der om Daggerfall hadde vært det siste i serien?Jeg er sikkert ikke i målgruppa til podcasten (liker å høre om noe annet enn hva jeg like gjerne kunne lest om på IGN), så ikke ta det jeg sier som slem kritikk. For min del er det ikke altfor morsomt å høre hovedsaklig om spill som en gjennomsnittlig forumbruker hadde valgt ut til sin liste, men nå er det nå engang de som er flest, og de vil vel ikke høre om obskure spill, og det var moro å høre dere snakke om Britannia.

 

Hvis vi ignorerer det faktum at det å lage denne topp 5-lista i seg selv er det stikk motsatte av å appellere til massene, syns jeg fremdeles ikke at den er spesielt mainstream.

 

Hvis du hører på våre totalt 200 episoder (av Retro Crew og Rad Crew) tilsammen så ser du nok at vi omtaler et bredere spektrum av spill enn kanskje noen annen spillnettside eller podcast har noensinne gjort i dette landet. Med forbehold :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...