Gå til innhold

Lanseringsdato for Samsung Galaxy Note III er «bekreftet»


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gleder meg !

 

Egenskaper jeg håper den får:

*Kraftig batteri

*Snapdragon 800

*Full HD

*Lite refleksjon i skjermen og lyssterk skjerm

*Mindre ramme

 

Det har vært mye snakk om skjermstørrelsen til Note III. De fleste ønsker en mobil som er 'lommevennlig' og har størst mulig skjerm. Jeg håper på minst mulig ramme. Riktig nok er ikke rammen på Note II så veldig stor, men den er fremdeles unødvendig stor. Jeg ser på touch-feltet under skjermen som overflødig. Det er en del unødvendig ramme over skjermen også. Det er riktignok høyttaler og sensorer der, men det kan fremdeles bli mindre ramme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Galaxy Mega 6,3" daglig og merker lite til den påståtte svake maskinvaren. Til dagligdags bruk leverer maskinvaren mer enn nok. Spill flyter også bedre enn antatt. Jeg opplever skjermen som skarp til tross for oppløsningen. Telefonen har også mulighet for "ClearType" slik at tekst blir skarpere og lettere å lese. Angrer ikke på kjøp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker Galaxy Mega 6,3" daglig og merker lite til den påståtte svake maskinvaren. Til dagligdags bruk leverer maskinvaren mer enn nok. Spill flyter også bedre enn antatt. Jeg opplever skjermen som skarp til tross for oppløsningen. Telefonen har også mulighet for "ClearType" slik at tekst blir skarpere og lettere å lese. Angrer ikke på kjøp.

 

Nei jeg tenker meg den fungerer flott til det meste, men synes bare det blir litt dumt å betale så mye for en midrange telefon. Koster jo nesten like mye som en galaxy S4..

 

Lenke til kommentar

Man kan bare gjette når den kommer i salg, men erfaringsmessig vil jeg si en måned til halvannen etter annonsering. Etter halvannen burde den være tilgjengelig rundtomkring i butikker, uten at de er utsolgt, tipper jeg :-)

 

Men det nevnes xenon blitz her, jeg tviler i utgangspunktet, men jeg bruker lommelykt på mobilen rimelig ofte, er det vanlig å ha en LED i tillegg for filming? Eller går det å bruke xenon som lommelykt? Jeg ser liksom ikke helt det for meg, da jeg trodde det var en kjemisk reaksjon som utgjorde blitzen?

Lenke til kommentar

Bare må ha... eller kansje en sony sin kjemmpe mobil! (men den mangler pennen som jeg har blitt så avhengig av ) det blir værre og værre dette her! Mange gode kjemmpe mobiler på markedet nå om dagen. Note var liksom bare først med og være størst....

Endret av desverre
Lenke til kommentar

Samsung Note 3 burde bli temmelig eksepsjonell for at jeg vil fortsette med Note serien. Har hatt 1, og har nå 2. Foreløpig frister Sony Xperia Z Ultra veldig mye.

Jeg ønsker en større mobil pr dags dato, ikke en mindre.

Så med mindre Note 3 blir en sammenleggbar sak eller noe annet.

Note er jo i bunn og grunn en forvokst S serie med penn.. De gjør liksom ikke stort for å skille seg ut lengere. De tør ikke satse på design heller. E som en gammel cd som går i repeat. Forfine design istedefor å ha baller til å tørre litt...

Lenke til kommentar

Note er jo i bunn og grunn en forvokst S serie med penn.. De gjør liksom ikke stort for å skille seg ut lengere. De tør ikke satse på design heller. E som en gammel cd som går i repeat. Forfine design istedefor å ha baller til å tørre litt...

 

Slik jeg har forstått det, er det strengt tatt akkurat det som er meninga, at Note skal være foregående S-modell, bare litt bedre på flere måter. Den har pennen, og specsene er bare litt bedre enn foregående modell i form av overklokking.

Det er derfor jeg ikke helt klarer å håpe på Snapdragon 800 i den, fordi det er jo en betraktelig forbedring. Skjermen har også vært hakket bedre, først med oppløsning, så med non-pentile.

I mitt hode var det med S4 at de burde forandra designet i større grad, for jeg tviler på at de forandrer det på Noten (i forhold til S4).

Jeg forventer lite av Note III, det jeg er mest spent på, er faktisk S-pennen. Det er som to forskjellige verdener å bruke Note og Note II. Jeg tviler sterkt på at de gjør en tilsvarende stor endring, men at de finner noe mer å utbedre, samt legger til enda mer deilig programvare, som gjør at du faktisk oftere ser på det som beste løsning å bruke S-pen, utenom akkurat når det presisjon som er tingen.

Men per i dag er det S-pen-featurene som gjør at jeg ikke har lyst til å bytte ROM.

 

For min del håper jeg at de kan få inn lignende funksjonalitet som Paranoid Android har, med DPI-innstillinger og mulighet til å laste ned tablet-apps.

Lenke til kommentar

Man kan bare gjette når den kommer i salg, men erfaringsmessig vil jeg si en måned til halvannen etter annonsering. Etter halvannen burde den være tilgjengelig rundtomkring i butikker, uten at de er utsolgt, tipper jeg :-) Men det nevnes xenon blitz her, jeg tviler i utgangspunktet, men jeg bruker lommelykt på mobilen rimelig ofte, er det vanlig å ha en LED i tillegg for filming? Eller går det å bruke xenon som lommelykt? Jeg ser liksom ikke helt det for meg, da jeg trodde det var en kjemisk reaksjon som utgjorde blitzen?

 

Enig angående blitz. Jeg bruker mobilen som lykt hele tiden, så hvis det ikke er LED i tillegg til xenon så er denne uaktuell. Uansett blir det en Note 3 eller Xperia Z Ultra på meg i år...

 

Men en xenon-blitz er et gassutladningsrør som fyres gjentatte ganger uten å brukes opp.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...