Gå til innhold

Microsoft kutter nettbrettpriser etter skuffende salg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Microsofts nye strategi der de skulle stå på tre ben (mobil, nettbrett og PC) for å få en sømløs brukeropplevelse ser ut til å svikte på to av benene. Etter at Steve Ballmer overtok roret så assosiseres selskapet stadig mer med gamliser. Glad jeg ikke sitter med aksjer i det selskapet (jeg skulle gjerne gjort det for noen tiår siden)

 

Jeg tør spå at LoveAmiga kommer med en vittig personkarakteristikk etter dette innlegget. Det skjer hver gang jeg nevner Microsoft.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Microsoft må bare innse at de har tapt på dette... de bør nå fokusere på å få sine nettbrett ut til flest mulig brukere og det får man gjort på en eneste måte.

 

DUMP prisene!!

 

Man må bygge merkevarer og der har Microsoft feilet totalt med både nettbrett og mobil...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Prisene er alt for høye. Kutt Surface RT og sett RT-priser på Pro, da skal jeg vurdere kjøp.

Jeg veit nå ikke helt, det er jo to helt ulike ting. RT synes jeg er "grei nok" til en del (enkle) greier. Pro har noen klare tekniske mangler for meg siden dette i prinsipp er en laptop, f.eks; 10.6" og 1900x1080, max 128Gb.

 

Det er ikke prisen jeg først og fremst er skeptisk til ved noen av dem.

Lenke til kommentar

Ved RT er det øko(-nomi)systemet som frastøter meg, og ved Pro er det hva jeg kunne fått for de samme pengene som helt slår ihjel sjansen for at jeg noen gang ville fått en sånn opp til toppen av kjøpelista. En Surface Pro til fire tusen ville derimot blitt vurdert.

 

Hva hver enkelt er villig til å legge i de forskjellige produktklassene, er naturligvis subjektivt. Men objektivt får jeg både laptop og tablet for prisen av en Surface Pro.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hva hver enkelt er villig til å legge i de forskjellige produktklassene, er naturligvis subjektivt. Men objektivt får jeg både laptop og tablet for prisen av en Surface Pro.

Yep. Nettopp derfor synes jeg ikke prisen på Pro er så ille. Det er jo en tablet og laptop i ett.

 

Problemet mitt med Pro er at laptop "delen" teknisk sett ikke holder mål for meg, så da blir produktet redusert til en svinedyr og unødvendig kraftig tablet.

Endret av Slettet-Pqy3rC
Lenke til kommentar

Microsofts nye strategi der de skulle stå på tre ben (mobil, nettbrett og PC) for å få en sømløs brukeropplevelse ser ut til å svikte på to av benene. Etter at Steve Ballmer overtok roret så assosiseres selskapet stadig mer med gamliser. Glad jeg ikke sitter med aksjer i det selskapet (jeg skulle gjerne gjort det for noen tiår siden)

 

Jeg tør spå at LoveAmiga kommer med en vittig personkarakteristikk etter dette innlegget. Det skjer hver gang jeg nevner Microsoft.

 

Haters gonna hate. Vi vet du syns alt som MS har med å gjøre er dårlig og Linux er perfekt. Fortsett med det du, så bruker jeg de beste produktene jeg :)

Lenke til kommentar

Yep. Nettopp derfor synes jeg ikke prisen på Pro er så ille. Det er jo en tablet og laptop i ett.

 

Problemet mitt med Pro er at laptop "delen" teknisk sett ikke holder mål for meg, så da blir produktet redusert til en svinedyr og unødvendig kraftig tablet.

 

 

Mulig vi kommer til konklusjonen fra forskjellig ende, men den er vel ganske lik. Jeg mener at Surface Pro er en ganske dårlig laptop for pengene, og da blir produktet redusert til en svinedyr tablet. Unødvendig kraftig vet jeg ikke, da jeg synes min Galaxy Tab 10.1@Android 4 leverer omtrent på høyde med eller dårligere enn min laptop/TabletPC@Windows XP Tablet Edition fra 2003, og det blir for pinglete. Treigt selv som nettleser.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...